De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

#960
Nog steeds aangedreven met een, inmiddels bijna vintage(?), SR9200. Met als mobiele bron een Dell M6400, die met 16gb werk geheugen zonder moeite bluray bestanden van +50GB met HD audio afspeelt. Digitale HD audio snapt mn versterker natuurlijk helemaal niks van, net zoals mn moeder dr smartphone niet begrijpt. Maar dat gaat keurig analoog de 7.1 direct input van de versterker in, vanuit de USB dac gekoppeld aan de laptop.
Dus ouderwetse Marantz power op de speakers met een wel heel slimme, snelle en aangaande formats ed heel flexibele media speler.
Alles afgespeeld met Kodi voor de video en Foobar voor de muziek.










Marvin




Geinig, zie op de foto, onder de dubbele N van Tannoy, de papegaaien stront nog zitten. Had dat beest met die rooie staart van mn broer weleens op visite in de vakanties. [emoji23]

Brutus

Die had schijt aan Tannoy  :-D maar goed voor elkaar allemaal!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

Citaat van: marvin op maart 23, 2017, 10:49:47


De opstelling van het rechter front, links is dus identiek.
En 2 x 12" als surround aan het plafond. Die delen samen een Sony subwoofer.
Die voor zijn huidige taak, wat extra 'uhhmpfff' rond het afval gebied van 60hz, meer dan goed genoeg is voor de effecten van achter.



En tot eergisteren stond deze er ook nog tussen. Aangesloten op de de linker 15" subwoofer. Voorheen had die een eigen Rel Q50 tot z'n beschikking. Ook 10" of 12", zo uit mn hoofd. Maar die staat nu heel bescheiden werk te verrichten bij mn vriendin thuis.


Mooi he, al dat geweld?! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Die keer dat jij hier bent geweest was het nog 'work in progress'. Daarbij rammelde die HDX mediaspeler welke toen nog alles moest toveren. Met mn PC, en nu dus de laptop, is alles wel aardig op z'n plek terecht gekomen. Ik schrok me van de week in ieder geval de pleuris toen ik me in alle stilte verstopt had en er opeens iemand voor mn vizier opdook. Wat een druk! [emoji15]

Muziekjes  (v)loeien heerlijk door de ruimte. Durf amper aan de volumeknop te zitten, zo'n overdonderende luide weergave kan niet leuk zijn voor de overburen. Die naast me ook niet gok ik. 🤡

NB

15 inchers, dat wil wel!! notworthy
In het verleden wat basgitaren gehad met een Peavey tnt 100. Daar zat slechts 1, 15 inch in.
Door gezeur?? van de toenmalige buren mocht ik een krap uurtje per dag. En niet na 20 uur.
De hobby was dus zo niet leuk meer en de boel maar opgedoekt.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Zo'n zelfde soort gedachte heeft ook wel even in mn hoofd rond gewaaid. WTF moet je met zo'n apparaat waar je een degelijk buurtfeest mee kan geven. Maar nu ik hier zo even bivakkeer wordt de reden/drive waarom ik deze creatie vorm heb gegeven wel steeds duidelijker. [emoji851]

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

T.z.t. wanneer deze op de markt zijn, maar eens gaan verdiepen in de 12" variant. Lijkt mij erg fraai i.c.m. buizen als versterking :yes:.

Citaat van: Brutus op maart 24, 2017, 03:53:12
Tannoy terug in de tijd: https://www.alpha-audio.nl/2017/03/tannoy-brengt-de-jaren-zeventig-van-de-vorige-eeuw-terug-met-de-legacy-serie/



Marvin heeft `t goed voor elkaar; ondanks dat `t oudjes zijn, vertegenwoordigen ze een behoorlijke waarde. Die 15" Tannoy drivers zijn gewild.

Citaat van: marvin op maart 23, 2017, 18:16:36
Die keer dat jij hier bent geweest was het nog 'work in progress'. Daarbij rammelde die HDX mediaspeler welke toen nog alles moest toveren. Met mn PC, en nu dus de laptop, is alles wel aardig op z'n plek terecht gekomen. Ik schrok me van de week in ieder geval de pleuris toen ik me in alle stilte verstopt had en er opeens iemand voor mn vizier opdook. Wat een druk! [emoji15]

Muziekjes  (v)loeien heerlijk door de ruimte. Durf amper aan de volumeknop te zitten, zo'n overdonderende luide weergave kan niet leuk zijn voor de overburen. Die naast me ook niet gok ik. 🤡


Marvin

#970
Deze week een dag opgeofferd om wat kabelzooi en stof te elimineren. 










Heb geen recente foto van hoe het er eerst uit zag, maar neem twee van die bergen kabels en stekkerdozen in gedachte en gooi die van 3 meter afstand in één worp, hoppá, achter het kastje.
Nu is het echt een stuk opgeruimder. Heb de subs en kast zo'n 20cm verder naar achteren kunnen plaatsen.

Linker front.

Rechter front.



En achter de kast. Lijkt nog steeds een zooitje, maar nu wel weer een geordend zooitje. Scheelt me trouwens direct een irritant brommetje die rechts hoorbaar was als er geen geluid geproduceerd werd.

lo

Wat een pestbende heb je er eerst van gemaakt om te komen tot een mooi, opgeruimd, resultaat.  :schater: notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ja ik hou mezelf wel aan het werk.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

sjoek

Heel herkenbaar 1 keer in de zoveel tijd is dit even nodig :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.