De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Strak wark. Was jij enkel goed voor 'het realiseren van', of heb je ook inspraak betreft de kleurstelling gehad?


Citaat van: marvin op februari 09, 2016, 12:31:36
Is toch net een echt setje....



Marvin

Logo verplaatsen lukt bij deze niet, hoeft van mij ook niet. De realisatie is wel m'n kerntaak geweest. Adviserend aangaande kleur de neventaak, maar ik had geen doorslaggevend advies. Advies is wel opgevolgd, maar daar was contractueel geen verplichting toe.

TurboMarco

Citeerdaar was contractueel geen verplichting toe.
Gelukkig maar  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

 :-D

... ach, waarom zou jij het ook beter hebben dan een ander.

Citaat van: marvin op februari 10, 2016, 08:40:00
Logo verplaatsen lukt bij deze niet, hoeft van mij ook niet. De realisatie is wel m'n kerntaak geweest. Adviserend aangaande kleur de neventaak, maar ik had geen doorslaggevend advies. Advies is wel opgevolgd, maar daar was contractueel geen verplichting toe.

Marvin


Marvin

Sinds een lange tijd weer eens wat dagen in mn eigen huis doorgebracht.
Gelijk even wat geordend.


Marvin


NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Bizar hoe ontzettend veel druk die twee 15" subwoofers in het hok persen met een sniper geweer.

lo

Kun je zien ja dat je er niet zo vaak meer bivakeert, ziet er netjes uit! Zeker die sfeerfoto  HB

Dat denk ik ook ja. Afgelopen weekend bij Rob geweest en daar gaat het al tekeer. Moet bij jouw nog een factor erger zijn....  notworthy notworthy

Een klere end weg vanaf hier maar anders was ik allang een keer bij je op de koffie geweest.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ja ik ben hier eigenlijk alleen maar om post te halen. Wegens wat cursussen van mn werk nu bij mezelf aan het logeren, sta anders vele uren per dag in de file.
Je merkt wel dat er iemand heeft gezeten die een enorm monster heeft gecreëerd. Het is té zot voor woorden wat een ontzettend professioneel en gebalanceerd geluid hier neer wordt gezet.

Brutus

Mooie sfeer foto.....maar wat een reuzen van speakers zeg, niet teveel van het goede gezien de ruimte?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Nb op maart 22, 2017, 21:11:59
Ziet er  goed uit, hoor :yes:

:gp: daar word genoeg lucht verplaatst denk ik zo :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Citaat van: Brutus op maart 23, 2017, 04:11:57
Mooie sfeer foto.....maar wat een reuzen van speakers zeg, niet teveel van het goede gezien de ruimte?

Nou dat zou je zo van het plaatje uitgaand wel denken, snap ik.
Maar dat gaat verrassend goed. Heb die 15" PA kasten ooit gekocht om wat uit te proberen. Wilde er zelf ook een andere kast voor laten maken. Maar het zijn dus eigenlijk een soort van test-luidsprekers geweest nadat ik de 12" 3x voor een prikkie had aangeschaft, volgens mij 300€ voor 3 Lynxen.

Die heb ik toen als trio voor me gehad icm wat subwoofers. Hoe het precies allemaal aangesloten stond weet ik zo uit mn hoofd niet meer. Zal hier vast wel een foto, of twee, staan.
Na dat avontuur kon ik die 15" niet laten staan.
Ze staan per stuk op de subwoofer aangesloten. Zodoende worden ze pas rond 75hz aangestuurd. Daar onder is dus actief laag met de daarbij behorende knopjes het ea af te regelen. Zodoende is het laag gecontroleerd.

Nu zonder centerspeaker staat de pc ingesteld op 4.0 er worden dus geen subwoofers als zijnde LFE gezien. Al het LFE (.1) wordt ongecomprimeerd door de front speakers opgevangen en weergegeven. En daar zijn ze in deze configuratie meer dan capabel voor.

Met stereo staat dezelfde opstelling klaar voor actie. En zowel de video speler als de muziek speler hebben een goede EQ tot hun beschikking en zodoende zijn de weergaves gescheiden en behoeft er geen compromis tussen HT en muziek te worden gemaakt in de instellingen.
De luidspreker opstellingen zijn goed doorgemeten en geven een vrij rechte weergave curve. En de EQ's trekken de weergave naar persoonlijke voorkeur.

Dus de vraag is geheel logisch, het antwoord volgens mij ook.

Kort en bondig;
Ja dat gaat verrassend goed!!



Marvin

#959


De opstelling van het rechter front, links is dus identiek.
En 2 x 12" als surround aan het plafond. Die delen samen een Sony subwoofer.
Die voor zijn huidige taak, wat extra 'uhhmpfff' rond het afval gebied van 60hz, meer dan goed genoeg is voor de effecten van achter.



En tot eergisteren stond deze er ook nog tussen. Aangesloten op de de linker 15" subwoofer. Voorheen had die een eigen Rel Q50 tot z'n beschikking. Ook 10" of 12", zo uit mn hoofd. Maar die staat nu heel bescheiden werk te verrichten bij mn vriendin thuis.