De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Tja lastig als ze het mogen ,alles tot op het bot strippen kost degene die het bepalen uiteindelijk alleen nog maar meer geld omdat persooneel gefrustreerd raakt zich minder gaat inzetten en ook vaker ziek zal worden omdat zo,n ploegen dienst opzich al zwaar is , zou zeggen met ze,n allen sta je sterk

Marvin

Ja, maar dat is een heel zwaar middel waar ik de naam niet van uit durf te spreken.

Dat doe je niet zomaar in een wereld haven, kijk naar die havenslaven in Rotterdam.
Dat doe je gewoon niet snel, net zoals je de eerste hulp van een ziekenhuis niet dicht flikkert.

Marantz 81

Ow nee dat bedoel ik niet maar het duidelijk maken met een goede motivatie  byebye

pameijer

Citaat van: marvin op november 26, 2012, 20:14:24
De mijn wordt met een blaasje, kleine rubberboei, gemarkeerd.
Zo weet je behalve de Lat Long, GPS positie, ook in real-life aan de oppervlakte waar de de mijn onderwater ligt.
Wel zo veilig wanneer de voortstuwing oid uitvalt en zoals je ziet is het duidelijk waar je moet kijken én filmen. 

Ik weet nog een voorval van een zeehond die met dat blaasje wilde spelen, helaas wel net voordat we het afvuur mechanisme geactiveerd hadden. Deze is niet meer te stoppen.
De uitkomst kan je raden.

Ook is het gebeurd dat de duikers een defecte vuurmechanisme mee hadden, al worden die veelvuldig getest voordat we ze met een Zodiac naar een mijn toe stuurden.
Nog voor de draden helemaal vast zaten was er sluiting in de kast.
Die jongens lagen nog geen 70 meter van de explosie af. 
Behoorlijk geschrokken en toen het water weer tot rust was hoorden we aan boord enkel een hard gelach via de verbinding met de Zodiac.
Zo dicht hoorde ze er natuurlijk niet op te liggen. 
Bootje vol modder en duikers weer aan boord getakeld.
Hebben we het nog vaak over gehad.

Ook kan ik me nog een demonstratie van de Belgen herinneren.
Mooi blaasje in het water, een mijnenjager of 15 er in een veilige kring omheen. Hoop journalisten aan boord van al die schepen.
Er wordt afgeteld,....

BOEM...!!

Ons hele schip werd door elkaar geschud, leidingen aan gort geslagen. Hoofdmotor kapot, één van de twee roeren eronder vandaan geslagen.
Stuurmachine kamer vol met hydroliek olie. Ga zo maar door, net een film.
Gelukkig allemaal goed getrainde mannen en viel het achteraf allemaal mee.

Na veelvuldig onderzoek kwamen we erachter dat die Belgen ons naar een vissersboei hebben laten staren terwijl er een GC mijn op een meter of 30 naast ons schip was ontploft. 
Het blaasje op de mijn bleek met een te kort touwtje te zijn afgeboeid en zodoende niet aan de oppervlakte zichtbaar.
Eb en vloed hadden ze nog niet van gehoord blijkbaar.

De sonar gaat tijdens blazen in een veilige positie om schade te voorkomen.
Dat hadden ze al een uur van te voren gedaan.
Daar waar je eigenlijk de mijn continue in je sonar beeld houdt tot vlak voor explosie.
Uiteraard om deze grove fouten te voorkomen.

Leuk verhaal is het uiteindelijk wel.
We lagen dus in de blastzone en hebben echt ontzettend mazzel gehad. 

:schater:

Zo heb ik er nog wel een aantal hoor...  :-D



--Verstuurd zonder netwerk--

Een vriend van me heeft jaren als kok op een onderzeeboot gewerkt en ook wel veel meegemaakt. Maar hij mocht niets zeggen, het was classified information dat die russische kernonderzeeër in de Baltische zee een explosie aan boord had en dat ze hulp moesten bieden.... Pas je dus wel op met wat je zegt Marvin? Dadelijk zit de KMAR-gestapo nog achter je aan!  nonono
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Janver

Citaat van: marvin op november 26, 2012, 21:11:04
Ja, maar dat is een heel zwaar middel waar ik de naam niet van uit durf te spreken.

Dat doe je niet zomaar in een wereld haven, kijk naar die havenslaven in Rotterdam.
Dat doe je gewoon niet snel, net zoals je de eerste hulp van een ziekenhuis niet dicht flikkert.
De (semi-)overheid doen het niet of bijna niet; maar de privaat bedrijven wel!

Het is heel erg spijtig omdat degenen die beslissen geen idee hebben wat het werk inhoudt en wat de gevaren kunnen zijn. Bezuinigen en zakken vullen, is het enige wat ze kennen.
Hier kan uw reclame staan!

Janver

Boom boom boom the mine can go boom!!!
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Iemand trouwens enig idee wie Homeister is?

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Zie hem vaker online, kijkt alleen maar naar de homepage....
Zal ik hem een foto van die homepage sturen?!  clown1

Cornelis1921

Citaat van: marvin op november 27, 2012, 03:39:34
Zie hem vaker online, kijkt alleen maar naar de homepage....
Zal ik hem een foto van die homepage sturen?!  clown1
:-D :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

homeister   03:30:47   Bekijkt de forumindexpagina van Marantzforum.

Marvin

Er zijn er nog een paar, kijken een paar uur naar de homepage en nul berichten in een paar maanden...

Vreemde volgers....  :schater:

Cornelis1921

Citaat van: marvin op november 27, 2012, 03:45:10
Er zijn er nog een paar, kijken een paar uur naar de homepage en nul berichten in een paar maanden...

Vreemde volgers....  :schater:
Royeren die hap! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Citaat van: Cornelis1921 op november 27, 2012, 04:18:10
Van nivelleren krijgt men puistjes. (En van cola light trouwens ook.)
Solidariteit is voor mensen die er niets aan kunnen doen dat zij solidair zijn. Zij die slim zijn zorgen wel dat het schaap op tijd geschoren wordt en bij hoog water op de terp wordt gehezen. Want anders gebeuren er alleen maar ongelukken die op hun beurt weer tot ongelukken leiden etc. etc. Nee, dat nivelleren is niets voor mij: ben al bijna volledig genivelleerd. Maar je hoort mij ook niet klagen. Problemen, lees de dood in haar vele gedaantes, bestaat slechts alleen voor hen die ongelukkig zijn. Ongelukkig zijn is het ware probleem. Basta! Hiermee moet men het voorlopig mee doen. byebye, Cor. (Schiet mij maar lek... :-D)

Terp, schaap?

Ik woon niet in Drenthe en slaap niet onder een hunnebed Cor, waar gaat het over..?!
Ik gun je gewoon een A-merk...
That's all..   :-D

Marvin

Citaat van: Cornelis1921 op november 27, 2012, 03:51:10
Royeren die hap! :-D

paddyboy1987   04:23:11   Bekijkt de forumindexpagina van Marantzforum.
marvin   04:27:49   Bekijkt Wie is er online.
Marco   04:04:11   Bekijkt de forumindexpagina van Marantzforum.
homeister   04:00:52   Bekijkt de forumindexpagina van Marantzforum.
Cornelis1921   04:27:42   Bekijkt de forumindexpagina van Marantzforum.


Zal ik jullie alle drie maar een foto sturen dan.....?