De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Spiegel?

Off topic ben je hier niet snel hoor. ;)


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op november 25, 2012, 03:47:10
maar die verschillen tussen versterkers zijn zo minimaal achter de komma dat ik me afvraag of je dat kan horen bij 2 verschillende goed ontworpen versterkers .


en soms hoor je het of denk je het door factoren en als je het hoort dan hoor je het of het ook zo is voor iedereen anders, ben snel tevreden na 20 jaar pielen achter de komma
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

#602
Citaat van: Janver op november 25, 2012, 07:40:06
Wat zijn je werktijden? Om 5 uur klaar? Als je om 5.30 plaatjes gaat draaien

Normaal zijn de shiften toch van 07-15, 15-23 en 23-07

Met het gevaar dat je m'n huis leeg komt halen, zou wel een sterke jongen mee nemen, zal ik dat eens vertellen.  :-D

Ik begin om 05.15 tot 13.15
Dan van 13.15 tot 21.15
En uiteraard van 21.15 tot 05.15

Laat je niets anders wijsmaken, slavernij bestaat nog steeds.
Ook in Nederland en ook voor een blanke vent.  clown1

En nu eerst maar eens naar de snackbar, moet nog brunchen.  :schater:

Janver

Geen zorgen mbt leeghalen huis. Geen interesse in PA speakers, ik heb al een goed bed.

Maar bijzondere tijden voor ploegendiensten. Weet je of daar nog een reden achter zit? 21:15 is volgens mij geen lekkere tijd om een nachtdienst te beginnen.
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Nou TNO was een paar jaar geleden van mening dat dit voor mijn werk het meest gezonde rooster zou zijn.
Hoe deze dagen ingedeeld worden is helemaal een ramp, geen pijl op te trekken.
Elke week lijkt wel anders in elkaar te zijn gedraaid.
Een jaar of 3 geleden had ik een ander rooster en dacht ik een ruim betaalde bijbaan te hebben.
Met dat rooster ben ik dit werk ook gaan doen.
Nu heb ik het gevoel dat ik een onderbetaalde fulltime job heb.  :-D

De nachten en middagen heb ik niet zo'n probleem mee.
Het zijn vooral de ochtenden waar ik helemaal op kapot ga.
Ik sta eerder op dan de bezorgen van de Telegraaf, dat hoort natuurlijk niet!  clown1

Is geen lang leven meer beschoren denk ik, afgelopen 3 jaar hebben we meer ziekmeldingen gehad dan in 10 jaar daarvoor.
Dat zijn ze nu zelf ook aan het inzien.
Het gebeurd regelmatig dat ik vrijdag rond half10 savonds thuis ben en maandag om half5 er weer uit mag.
Drie ochtenden achter elkaar, nou dan kan je me echt opvegen.

lo

Ga eens in de zorg kijken hoe of het met hun roosters is gesteld  puke
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ja dat is ook schrikbarend Lo.
Een collega z'n vrouw werkt in een ziekenhuis, rampzalig rooster.

Die zien elkaar al drie jaar alleen met tandenpoetsen...  :schater:

lo

Mijn vrouw werkt bij ons in het plaatselijke verzorging tehuis wat inmiddels een volledig psycho cheriatrisch huis is geworden. In avond dienst om 23:30u thuis, de andere dag in de vroege om 07:00u beginnen betekent om 06:30u thuis weg! Altijd op komen draven op drukke momenten dus geen gehele diensten meer. Met een deeltijd contract ben je feitelijk elke dag van huis, ook in de weekenden dus. nopompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

En maar inleveren, nivelleren heet dat geloof ik....  HLP

Marvin

Citaat van: marvin op november 22, 2012, 21:06:18












Hahaha, wel grappig weer te zien.
De opstelling waarmee het PA geweld begon, de Denon spelers nog in de kast die nu onder het dartbord staat. En dus de korte opstelling, beetje weg gedrukt zoals je ziet..

Let op Bas, ik doe dit dus ook voor jouw....  :schater:


De subwoofer die een TS8 vervangen heeft, dus van 8 inch naar 15 inch..
Ja dat was in het begin ook voor mij even schrikken....  clown1


















En ik weet dat het een rommeltje was/is...  clown1



De 12" kasten waarmee het gedonder begon zouden eigenlijk per direct omgebouwd worden tot kasten van 150 liter.
Helaas, daar kwamen opeens wat 15" varianten op MP voorbij.



Zo te zien al in de lange opstelling, deze hebben ook nog in de korte opstelling gestaan.
Toen kon je echt amper in m'n huisje leven. Maar genieten was het wel.
Die foto's komen vast nog wel voorbij straks..
Ik doe het niet chronologisch....




Dit is dus zonder centerspeaker en als hij wel in gebruik was stond hij op de grond voor de kast.

En zo staan de luidsprekers dus wél goed, voor degene die opmerken dat Tannoy op z'n kop staat.









:schater:
Oud en nieuw...




De test opstelling met de surrounds, je moet wat. En in een vrijgezellen huishouden aan kratjes geen gebrek...



Testen, testen en nog eens testen.
Luisteren is me niet vreemd, uren, dagen, weken..
Dit kwam dus niet boven de bar uit, de oplossing staat er naast...  clown1





Hier zien we dus de ommezwaai naar de lengte opstelling..
Surrounds op kratjes en de beamer nog de oude richting in.




Daarvoor zat ik er dus zó bij....  :schater:









Mijn god, iemand die nu nog durft te zeggen dat het er nu niet best uit ziet?!  shutup


Dit beukte wel hoor, oh oh..





800watt eraan, de burenbeuker pro....  clown1



Feestje?? Neem ik m'n luidsprekers toch even mee...



Oh god wat heb ik allemaal gedaan, dit houdt niet op!!  :evil:










Oh nee, die is niet van mij... Dit is een watje....  clown1

En nog even de 12" met dubbele subwoofer test... 
Dit klonk toch ook wel heel erg vet hoor.  pompom



Even daarvoor had ik de Rel nog niet.



Kies maar uit, ik zou die Marantz pakken. Die kan het allemaal alleen...



Even een pilsje erbij....  :-o



De peperbus.



Hmm, is zo'n beamer niet iets voor mij? Eerst maar even proberen.



Die bovenop zijn m'n oude surroundspeakers.
Alles vergelijken en blijven testen, luisteren mannen. Veel luisteren en je oordeel vellen.





Loeizwaar, wat een vakmanschap....



Jaja, ook ik heb HiFi gehad...





Let niet op de rommel, dat hoort bij veel luisteren.
Let wel op de diffusers achter de luidspreker in de hoek...  :schater:







Hey, met haar...  :angel:



Vreselijk mooie centerspeaker vond ik dit, kleur, afwerking én geluid.









Vakmanschap, had ik dat al gemeld?


En de Tannoy geschiedenis begon voor mij met de instap reeks, fusion center voor m'n verjaardag.
Zelf de surrounds erbij gekocht en later via MP de oudere serie zuilen. MX4 dacht ik.
En toen is het hard gegaan. Draaide nog met een Denon, kreeg m'n broers sr8300 en heb me hier aangemeld.



Maar dan andersom natuurlijk, even je laptop draaien...  :-D





De TS-8, die hele serie is naar een maat van me verhuisd. De surrounds en center heeft hij nog.
De rest is alweer vervangen, is niet voor niets een instap serie van Tannoy.





Verder gaan de foto's niet, telefoons waren nog niet zo slim en zonder forum geen behoefte aan foto's.

Heb vast nog meer, voor nu eerst maar even een paar pilsjes....  :wink:



Van die koffie krijg je dorst.....  8-)



Natuurlijk niet m'n harde werk onder laten sneeuwen.....  :schater:

Niber

Citaat van: lo op november 25, 2012, 15:12:10
Mijn vrouw werkt bij ons in het plaatselijke verzorging tehuis wat inmiddels een volledig psycho cheriatrisch huis is geworden. In avond dienst om 23:30u thuis, de andere dag in de vroege om 07:00u beginnen betekent om 06:30u thuis weg! Altijd op komen draven op drukke momenten dus geen gehele diensten meer. Met een deeltijd contract ben je feitelijk elke dag van huis, ook in de weekenden dus. nopompom

In de tak van zorg waar ik werk geldt dat ook voor full-timers hoor Leo...
Aan de ene kant schandalig, want de werknemers houden geen fatsoenlijk privé-leven meer over (ook niet zij die er voor gekozen hebben om maar 50% te werken). Aan de andere kant terrecht. Waarom een "overschot" aan begeleiding in de momenten waarop het geen "spits" is. Dat is ook niet zuinig omspringen met ons toch al grote geld-tekort in de zorg. (Eén en ander iets kort door de bocht, maar je snapt mijn punt neem ik aan.)

Maar ja, het werk is zo dankbaar hè?!  shutup (O nee, ik heb geen vak geleerd dat was het  clown1 )
Zonder gekheid, ik kan zo niet bedenken waar ik liever zou willen werken. Ondanks alles hou ik van mijn werk (en al mijn vrouwelijke collega's natuurlijk  :schater: ).

Maar die roosters van jouw vind ik echt te schandalig voor woorden, Marvin.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Citaat van: Niber op november 25, 2012, 15:31:21
Maar die roosters van jouw vind ik echt te schandalig voor woorden, Marvin.

Ja ga het lekker over mij hebben, terwijl ik nu alleen maar op de foto's van je vrouwelijke collega's zit te wachten...

Marvin

Oh verrek, het is m'n eigen topic....  :schater:

Ja dat verdomde rooster ook....   :-D

Paul

Beetje weinig foto,s.  :| :roll: :evil:  :gaap:         :-D     clown1                       
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Niber

Marvin indrukweekend plaatjes hoor, met recht DE beukplaats!  :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2