Cambridge P55

Gestart door tifosi, oktober 03, 2005, 20:04:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tifosi

Ik werd verliefd op de amp rond eind jaren 80, maar de centen ontbrkaen mij om deze amp te kopen.
Dit jaar kwam ik heb tegen op MP voor 25 euro, 1 krakende potmeter was zijn probleem en een plop bij het aanzetten.

Ik heb de potmeter vervangen door een nieuwe ALPS blue, oef wat zijn die krengen duur, 2 nieuwe Aerofox Voedingselco's en de alle kleinere elco's door Panasonic, nieuwe vergulde aansluitbussen en luidspreker terminals, ook alle soldeerbanen van nieuw soldeer voorzien, ja ja :wink:  het oude eerst verwijderd.

Wat levert deze 55 watt versterker een stroom, ongekent, mijn droom is een werkelijk juweeltje geworden, had ik de amp niet gevonden, had ik nu nog met de PM78 gespeeld.


gr tifosi

Maurice

Cambridge ben ik ook wel van gecharmeerd, zeker in de instap prijsklasse.
Ziet er strak uit en klinkt gewoon goed. Niets overdrijven, gewoon muziek maken.

Maareh, als je nog ooit zo'n koopje tegenkomt  :twisted:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tifosi

Zal ik je een geheimpje verklappen, dit is een zeer zeldzaam model, er is niks te vinden op internet.
Het model stamt nog uit de tijd voor de huidige Cambridge Audio, die laatste heeft alleen de naam Cambridge gekocht, nadat Cambridge in de begin jaren 90 failliet ging.

Dit is een versterker met zo goed als niks in de signaalweg, geen beveiligingen of what's so ever.
Compleet opgebouwd uit aluminium delen, rigkern trafo, er is een test geweest in de HVT, met meerdere versterkers in dezelfde prijsklasse, de Cambridge liet de andere versterker heel ver achter zich.




Hij zou te vergelijken zijn, met de Quad modellen, Leak en Sugden, dus voor zijn prijs toendertijd zo'n 900 gulden, was het een dijk van een versterker die de concurentie in de hogere segmenten aankon.

Goed blijven zoeken op MP, alleen zullen er niet veel meer zijn, de P40 was het zwaardere type, en deze had geen toonregeling.

gr tifosi[/img]

Rob46

3 oktober 2005; de eerste die over een ander merk begon: Cambridge Audio.......

TurboMarco

Hij ...de ts heeft toen ook als eerste een ban daarvoor gekregen .































































clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)