Cambridge Audio DacMagic Upsampling DAC bouwjaar?

Gestart door Samro, februari 19, 2020, 20:33:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Hallo, ik heb een Cambridge Audio DacMagic (wat ouder model) gekocht van MP. De verkoper zegt dat deze 5 á 6 jaar oud zou zijn. Het serie nummer is: YN C20801007 0008. Weet iemand wat het bouwjaar dan is van deze dac?

Groetjes, Samro

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Samro

Bedankt voor jou antwoord. Dan is de dac dus tenminste 4 à 5 jaar ouder dan de verkoper zegt.. leuk is dat 🤔😐

NB

https://hifi.nl/recensie/3628/Cambridge-Audio-DacMagic.html

Bovenstaande recensie is uit 2008. Ik heb zelf de Dacmagic 100.
Er is nu de  Dacmagic plus.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

Citaat van: Nb op februari 19, 2020, 22:24:12
https://hifi.nl/recensie/3628/Cambridge-Audio-DacMagic.html

Bovenstaande recensie is uit 2008. Ik heb zelf de Dacmagic 100.
Er is nu de  Dacmagic plus.
Dat is misschien de opvolger van  Cambridge Audio DacMagic welke ik heb gekocht. De Dac Magic 100 heb ik pas verkocht...Ik zag later dat ik mijn Ziggo Human tv ontvanger ook voor de radio kan gebruiken (optische uitgang) zonder dat de tv hoeft aan te blijven staan. De  DacMagic 100 dus te snel verkocht.

Maus

Citaat van: Samro op februari 19, 2020, 21:41:43
Bedankt voor jou antwoord. Dan is de dac dus tenminste 4 à 5 jaar ouder dan de verkoper zegt.. leuk is dat 🤔😐

Wat is het probleem precies?

JohnWx

Citaat van: Samro op februari 19, 2020, 21:41:43
Bedankt voor jou antwoord. Dan is de dac dus tenminste 4 à 5 jaar ouder dan de verkoper zegt.. leuk is dat 🤔😐

Ja maar werd een tijd lang zo verkocht dus het kan gewoon, zelfde als met bepaalde merken versterkers en draaitafels
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Samro

De dac is aangekomen vanmorgen Deze ziet er als nieuw uit en speelt prima! Via de Humax tv/radio ontvanger van Ziggo. Ik had ontdekt dat er op de Humax ontvanger van Ziggo een optische uitgang zit om zo ook radio te kunnen luisteren via de dac naar de stereoset
Citaat van: John Wx op februari 20, 2020, 08:36:25
Ja maar werd een tijd lang zo verkocht dus het kan gewoon, zelfde als met bepaalde merken versterkers en draaitafels

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

Citaat van: Samro op februari 20, 2020, 14:57:21
De dac is aangekomen vanmorgen Deze ziet er als nieuw uit en speelt prima! Via de Humax tv/radio ontvanger van Ziggo. Ik had ontdekt dat er op de Humax ontvanger van Ziggo een optische uitgang zit om zo ook radio te kunnen luisteren via de dac naar de stereoset

Misschien een domme vraag, maar hoe kun je dan een zender zoeken/ vastzetten? Ik heb geen ziggo kastjes behalve een modem en chromecast.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Samro

Citaat van: Nb op februari 20, 2020, 16:23:27
Misschien een domme vraag, maar hoe kun je dan een zender zoeken/ vastzetten? Ik heb geen ziggo kastjes behalve een modem en chromecast.
Nee geen domme vraag! Op de Humax zit geen display dus doe ik eerst wel de tv aan. Ik moest eerst leren hoe het allemaal werkt ook nog..Bijna niets werkte eerst, bleek dat de batterijen leeg waren van de Humax afstandsbediening.  Ik heb nu in alle ab's die hier liggen nieuwe batterijen gedaan. Nu werkt het naar behoren. Volgens mij heb ik nu enorm veel zenders op de Humax. De klank is bijzonder goed . Athans ik ben er wel tevreden mee voorlopig.

Samro

Citaat van: Nb op februari 20, 2020, 16:23:27
Misschien een domme vraag, maar hoe kun je dan een zender zoeken/ vastzetten? Ik heb geen ziggo kastjes behalve een modem en chromecast.
[/quoteebay]

Het is inderdaad een stuk handiger als de tv ook aanstaat om de zenders te kunnen zoeken.  Ik kan de optische kabel natuurlijk ook op de tv aansluiten zodat ik ook de smart tv via via de dac kan beluisteren. Maar de tv heeft een hele lage uitgangsspaning zodat ik de versterker veel en veel luider moet zetten meer dan  '12 uur' om een fatsoenlijk volume te krijgen. De Humax decoder van Ziggo daarentegen geeft wél voldoende signaal door zodat de volumeregelaar van de versterker niet zo overdreven ver open hoeft 🔊