4000 euro rechtvaardigd het verschil tussen de 11S3 serie en de 15S2 LE

Gestart door pollyxx40, september 04, 2012, 19:41:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Genoeg is genoeg  :-)

Wil je echt hard en zuiver rocken dan heb je gewoon hele grote .....of heel veel speakerts nodig .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

ik zeg hoorns!


50-60 watt is prima hoor! maar voor multichannel geweld heb je gewoon een dikke voeding nodig.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

Citaat van: Maus op september 11, 2012, 17:57:55
Vermogen zegt helemaal niets. Ook niet of een versterker goed of slecht klinkt. Veel vermogen is niet altijd beter :)

Ga je ervan uit dat je toch een kwaliteitprodukt wil kopen en kjk je naar vermogen dan kom je er toch achter dat het veel verschil uitmaakt. Zo'n beetje het verschil  tussen muziek luisteren en achtergrond geroezemoes luisteren.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: joep op september 11, 2012, 18:37:00
Ga je ervan uit dat je toch een kwaliteitprodukt wil kopen en kjk je naar vermogen dan kom je er toch achter dat het veel verschil uitmaakt. Zo'n beetje het verschil  tussen muziek luisteren en achtergrond geroezemoes luisteren.

I beg to differ Joep. Anders kom je een keer geroezemoes luisteren hier.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Citaat van: joep op september 11, 2012, 18:37:00
Ga je ervan uit dat je toch een kwaliteitprodukt wil kopen en kjk je naar vermogen dan kom je er toch achter dat het veel verschil uitmaakt. Zo'n beetje het verschil  tussen muziek luisteren en achtergrond geroezemoes luisteren.

Ik word nu toch wel heel erg nieuwsgierig naar Joep's set; maar waarschijnlijk heb ik dat nog niet verdiend :-D

Rechtvaardigt 4000 Euro om on-topic te blijven, denk het niet. Die 4000 Euro in speakers steken, kunnen mogelijk wel meer rechtvaardigen.

Hier kan uw reclame staan!

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Zou je gratis een set in de winkel mogen uitzoeken dan kom je met die dure 4000 euro plus set naar buiten.
Het gaat dus niet is het het waard maar kun je het betalen. Dus heb je het waard moet zijn kun je het geld er makkelijk aan uitgeven of niet.

Maus

Citaat van: Zoldar op september 11, 2012, 18:55:06
I beg to differ Joep. Anders kom je een keer geroezemoes luisteren hier.

Precies.. Buizenliefhebbers worden hiermee ook in een hoekje gestopt.

Niemand die ooit een vermogensmeter heeft gebruikt? Je speelt echt maar tot een paar Watt over het algemeen.

Dempingsfactor is waar het meer om draait.

Maus

Citaat van: Zoldar op september 11, 2012, 18:24:50
ik zeg hoorns!


50-60 watt is prima hoor! maar voor multichannel geweld heb je gewoon een dikke voeding nodig.

Je komt in de goede richting, het gaat om de goede voeding. Een versterker is slechts zo goed als de voeding, roept een maat van me weleens en hij heeft volgens mij wel gelijk.

joep

Heb je een versterker met niet veel vermogen dan zijn hoornluidsprekers de oplossing. Heb ze de sterren van de hemel horen spelen aangestuurd door een iPod.
Veel vermogen gaat niet om veel volume maar om de dynamiek dat in een muziekstuk zit.
Toen ik van 2x110 watt naar 2x440 watt ging ben ik echt niet luider gaan spelen.

JohnWx

Citaat van: Maus op september 11, 2012, 19:28:30
Je komt in de goede richting, het gaat om de goede voeding. Een versterker is slechts zo goed als de voeding, roept een maat van me weleens en hij heeft volgens mij wel gelijk.

Ken jij 1 merk met slecht voedingen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.