Set van Pekelvlees

Gestart door pekelvlees, april 27, 2012, 21:37:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Fraai hoor die 7007! En wat een bakbeest zeg!

Wat ik me altijd afvraag hoe dit soort receiver zich verhouden tot stereo versterkers in dezelfde prijsklasse (wat betreft stereogeluid).

Wie heeft ervaring mee? Is de Stereo versterker echt de betere?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 13:10:42
Fraai hoor die 7007! En wat een bakbeest zeg!

Wat ik me altijd afvraag hoe dit soort receiver zich verhouden tot stereo versterkers in dezelfde prijsklasse (wat betreft stereogeluid).

Wie heeft ervaring mee? Is de Stereo versterker echt de betere?

Ze zeggen van wel.
Zelf geen vergelijking hier gehad.
Ik ben wel bij Roger geweest, die had een stereo versterker.
Gevoelsmatig zeg ik dat er geen verschil was, maar wat heb je er aan.

Ik weet hoe de mijne klinkt, en heb gehoord hoe de zijne klinkt.
Er zit pak hem beet 15km tussen, je komt dus met een gevoel en indruk thuis en gaat vergelijken.
Om een eerlijk op feiten gebaseerd antwoord te kunnen geven zou er hier op de Dali's een test gedaan moeten worden met een stereo versterker.

Als ik het gevoelsmatig zou moeten beantwoorden dan zou ik geneigd zijn om te zeggen ja een stereo versterker klinkt beter dan een alleskunner zeg maar.
Een stereo versterker is nu eenmaal anders gebouwd en samengesteld dan een avr.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#47
Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 13:48:30
Ze zeggen van wel.
Zelf geen vergelijking hier gehad.
Ik ben wel bij Roger geweest, die had een stereo versterker.
Gevoelsmatig zeg ik dat er geen verschil was, maar wat heb je er aan.

Ik weet hoe de mijne klinkt, en heb gehoord hoe de zijne klinkt.
Er zit pak hem beet 15km tussen, je komt dus met een gevoel en indruk thuis en gaat vergelijken.
Om een eerlijk op feiten gebaseerd antwoord te kunnen geven zou er hier op de Dali's een test gedaan moeten worden met een stereo versterker.

Als ik het gevoelsmatig zou moeten beantwoorden dan zou ik geneigd zijn om te zeggen ja een stereo versterker klinkt beter dan een alleskunner zeg maar.
Een stereo versterker is nu eenmaal anders gebouwd en samengesteld dan een avr.

Dat is mijn gevoel ook. Ik heb alleen een direkte vergelijk kunnen maken tussen een Sony DB930 en een Pearl Lite....en ja dat vond ik zeker beter klinken (de Lite). Met name de bassen en ''de plaatsing van de instrumenten' vond ik duidelijk beter.

Maar goed dat was een oude 930. Wellicht doet een 7007 dat weer beter. Als het idd hetzelfde zou klinken (als een Pearl Lite of PM15s1 of 2) dan is een 7007 natuurlijk interessant. Maar heel erg 'audiofiel' is het natuurlijk niet (en daar ben ik toch gevoelig voor...).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 14:15:52
Dat is mijn gevoel ook. Ik heb alleen een direkte vergelijk kunnen maken tussen een Sony DB930 en een Pearl Lite....en ja dat vond ik zeker beter klinken (de Lite). Met name de bassen en ''de plaatsing van de instrumenten' vond ik duidelijk beter.

Maar goed dat was een oude 930. Wellicht doet een 7007 dat weer beter. Als het idd hetzelfde zou klinken (als een Pearl Lite of PM15s1 of 2) dan is een 7007 natuurlijk interessant. Maar heel erg 'audiofiel' is het natuurlijk niet (en daar ben ik toch gevoelig voor...).

Ik weet niet waar je woont.
Maar mocht je er echt interesse in hebben om eens een sr7007 op jou set te horen wil ik wel eens met hem langskomen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 14:20:38
Ik weet niet waar je woont.
Maar mocht je er echt interesse in hebben om eens een sr7007 op jou set te horen wil ik wel eens met hem langskomen.

Woon in Haarlem....is een idee! En dan meteen je interlink(s) mee, die vergelijken met de mijne. Kan die mythe ook meteen de deur uit ;-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Marvin

Wat kul om een 7007 niet als audiofiel genoeg te bestempelen.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 14:47:30
Woon in Haarlem....is een idee! En dan meteen je interlink(s) mee, die vergelijken met de mijne. Kan die mythe ook meteen de deur uit ;-)

Gelukkig ligt het naast de deur, is maar 200km.  :schater: :schater: :schater:.
Nu komende week ben ik geheel bezet.
We kunnen een afspraak maken erna, kom hier op terug.
Zal je in de loop van volgende week een PM sturen met wat datums.
Vervuilen we ook hier het topic van pekelvlees niet ermee.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 14:50:21
Wat kul om een 7007 niet als audiofiel genoeg te bestempelen.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Verheug me al op zijn bevindingen die hij hier vermeld als ik langs geweest ben. notworthy
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Sorry voor de vervuiling pekelvlees.

Terug ontopic.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#54
Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 14:50:21
Wat kul om een 7007 niet als audiofiel genoeg te bestempelen.

Wellicht had ik er een knipoog bij moeten plaatsen i.p.v. alleen aanhalingstekens. Natuurlijk kan een receiver (misschien wel minimaal) net zo'n mooi geluid geven als een stereo versterker. Ik vind het zelfs waarschijnlijk dat ik weinig tot geen verschil zal horen met mijn pearl lite (of misschien is de 7007 zelfs beter!).

Ik wou alleen maar aangeven dat in het ''audiofiele wereldje" een receiver als stereoversterker vaak ten onrechte niet serieus genomen wordt
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

#55
Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 14:56:46
Verheug me al op zijn bevindingen die hij hier vermeld als ik langs geweest ben. notworthy

Zie ook mijn reactie hierboven. Ik sluit ook helemaal niet uit dat de 7007 beter is. En het is ook geen budgetkwestie (zie net een zwarte demo 7007 voor 899 bij HCHifi). Dus dat is ''prima te doen'' (ben aan het twijfelen voor een stereo versterker upgrade met een budget tot 1100 euro of zo namelijk....zie mijn eerdere postjes elders).

Op dit moment geen receiver, en zoals je op mijn wensenlijst kunt zien, heb ik deze nog wel 'nodig'.

Overigens was het verschil tussen mijn oude 930 en de Pearl lite niet wereldschokkend hoor. Ja duidelijk hoorbaar, maar er geen wereld voor mij open. Dus ik kan me zeker iets voorstellen bij de 7007.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 07, 2013, 15:01:32
Zie ook mijn reactie hierboven. Ik sluit ook helemaal niet uit dat de 7007 beter is. En het is ook geen budgetkwestie (zie een zwarte demo 7007 voor 899 bij HCHifi). Dus dat is ''prima te doen'' (ben aan het twijfelen voor een stereo versterker upgrade met een budget tot 1100 euro of zo namelijk....zie mijn eerdere postjes elders).

Op dit moment geen receiver, en zoals je op mijn wensenlijst kunt zien, heb ik deze nog wel 'nodig'.

Overigens was het verschil tussen mijn oude 930 en de Pearl lite niet wereldschokkend hoor. Ja duidelijk hoorbaar, maar er geen wereld voor mij open. Dus ik kan me zeker iets voorstellen bij de 7007.
We gaan het wel meemaken.
Maar mocht je in de tijd totdat we een afspraak hebben gemaakt er ene gekocht hebben laat je maar wat weten.
Je begrijpt wel dat ik me de 400km bespaar dan.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#57
Citaat van: AndreC op mei 07, 2013, 15:06:29
We gaan het wel meemaken.
Maar mocht je in de tijd totdat we een afspraak hebben gemaakt er ene gekocht hebben laat je maar wat weten.
Je begrijpt wel dat ik me de 400km bespaar dan.

Ben op zoek, zie ook elders, naar een PM15s2 LE of Pearl (ik wacht geduldig op een mooi aanbod). Als ik die heb gekocht meld ik dat sowieso dezelfde dag nog op forum  :lol:!

Pffff 400km is idd (te) veel moeite Andre!

Meest waarschijnlijk wat ik ga doen is een stereo amp upgrade en een ''goedkope" (gebruikte) NR Receiver (gebruikte 1403 of zo). En de Pearl Lite (of de upgrade versterker) de fronts laten aansturen via pre-out/power amp direct.

Zelf ''houd" ik ook gewoon meer van dedicated stereo versterkers ipv receivers. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ps laten we idd stoppen met vervuiling van 't topic van Pekelvlees.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Cornelis1921

#58
Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 14:50:21
Wat kul om een 7007 niet als audiofiel genoeg te bestempelen.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --
:yes: :evil: violent1

Ik heb "maar" een SA8003 en een PM7200, hoezo niet audiofiel?
Complete audioterie zal je bedoelen, zo'n beoordeling. De toepassing bepaalt de kwaliteit en de daarbij behorende kwalificatie.
Het is dat jij dat zelf al relativeerde, want anders....  nonono  :evil: violent1 :-D
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Actionhost

#59
Heren kom op, niet zulke lange tenen hebben. Heb me al door allerlei bochten gewrongen om het uit te leggen.

En wat  ik bedoelde klopt, in sommige audiofiele kringen wordt een receiver voor stereo (ten onrechte natuurlijk zeg ik er snel bij) niet altijd even serieus genomen. Vandaar dat ik audiofiel tussen haakjes had gezet om het allemaal te relativeren. En ik had er, nogmaals, ook even een knipoog bij moeten zetten.

En wat jij schrijft over ik heb "maar" dit en dat, ik heb ook maar relatief eenvoudige apparatuur, dus die vlieger gaat ook voor mij op. Zijn 7007 klinkt waarschijnlijk beter dan mijn Lite, en misschien zijn cd-speler zelfs ook wel beter dan de mijne.

ps en wie wil reageren, we waren al verder gegaan in topic set Actionhost om Topic Pekelvlees niet te vervuilen. Sorry Pekelvlees!


PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213