Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door Perfect_audio, november 30, 2011, 15:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Sta ik ook wel, wat dat betrft heeft \Ron me voldoende overtuigd, enkel is het even bij mezelf nagaan (op basis van de uitgevoerde demo) of het het geld waard is om een piek (die er is, maar die je niet zo sterk hoort als deze meet) weg te werken.

Ik begrijp goed dat er nog veel meer mogelijk is met de AM2.0 maar nu heb ik niet meer dan de afgelopen demo als referentie en stiekem vindt ik het wel een hoop geld  nopompom nopompom

Twijfel alom... :no:

still life

met een pro-surround afstelling kan je ook mooie resultaten behalen..
moet je alleen nog overtuigd raken v/d stereo prestaties  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

mooi verslag!  Is een goede innovatie zo te horen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Citaat van: still life op mei 24, 2012, 16:41:16
met een pro-surround afstelling kan je ook mooie resultaten behalen..
moet je alleen nog overtuigd raken v/d stereo prestaties  :-D

Ben ik nog nooit bij geen vande  surround versterkers die ik heb gehoord, niet in vergelijking tot wat mijn set nu doet, ik laat me graag verassen maar de overstap naar stereo was een van de betere beslissingen die ik heb gemaakt en ik heb daar nog geen dag spijt van gehad.

still life

Citaat van: cz79 op mei 24, 2012, 17:39:52
Ben ik nog nooit bij geen vande  surround versterkers die ik heb gehoord, niet in vergelijking tot wat mijn set nu doet

anders even bij wim gaan luisteren, ik wou gewoon een mogelijk alternatief aanwijzen ..

Citaat van: cz79 op mei 24, 2012, 17:39:52maar de overstap naar stereo was een van de betere beslissingen die ik heb gemaakt en ik heb daar nog geen dag spijt van gehad.

voor stereo-amps ben je aangewezen op deze oplossing/optimalisatie..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Toch tijd om eens bij iemand langs te gaan die wel een gebalanceerde surround omgeving heeft kunnen creëren.
Ik bied me overigens niet aan hoor.



WimPeu

Citaat van: cz79 op mei 24, 2012, 17:39:52
Ben ik nog nooit bij geen vande  surround versterkers die ik heb gehoord, niet in vergelijking tot wat mijn set nu doet, ik laat me graag verassen maar de overstap naar stereo was een van de betere beslissingen die ik heb gemaakt en ik heb daar nog geen dag spijt van gehad.

Smaken verschillen maar stereo van zowel mijn Onkyo als nu mijn Integra doen in mijn oren niks onder voor een gemiddelde stereo set. Volgens mij is dat nog steeds een vooroordeel. Mensen die flink wat geld in een stereo set steken willen gewoon grote verschillen horen. Ik heb de PM11 vergeleken met de Onkyo, kon geen verschil horen. Ik heb mensen uitgenodigd (ook op dit forum) om te komen luisteren naar de verschillen. Geen animo maar wel altijd roepen dat dedicated zoveel beter is...ik weet wel beter.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Ik geloof wel zeker dat de set van Wim ook muzikaal veel kan brengen, een bezoek aan Wim staat ook nog op mijn wishlist. Praat je natuurlijk wel over een andere orde van financien als je het hebt over de set van Wim :angel:

cz79

Citaat van: WimPeu op mei 24, 2012, 17:55:23
Smaken verschillen maar stereo van zowel mijn Onkyo als nu mijn Integra doen in mijn oren niks onder voor een gemiddelde stereo set. Volgens mij is dat nog steeds een vooroordeel. Mensen die flink wat geld in een stereo set steken willen gewoon grote verschillen horen. Ik heb de PM11 vergeleken met de Onkyo, kon geen verschil horen. Ik heb mensen uitgenodigd (ook op dit forum) om te komen luisteren naar de verschillen. Geen animo maar wel altijd roepen dat dedicated zoveel beter is...ik weet wel beter.  :wink:

Ik geloof je zonder meer dat jouw set het in stereo meer dan uitstekend doet  :yes: Alleen het is de vraag hoeveel je er voor uit wilt geven, ls je onder de 1000 (voorbeeld) blijft denk ik ook dat een Stereo set het in stereo beter zal doen dan een HT versterker, ergens (lees; vaak bedrag) wordt het verschil kleiner of compleet te verwaarlozen.

Ik heb voor deze versterkerset die ik nu heb iets meer dan 800 nieuw in doos moeten betalen, merk failliet, initiele nieuwprijs meer dan 3000 euro. De set zat nog in gesealde doos en folie en alles hebben we samen (met de verkoper) uitgepakt.

Alleen de AM kost dus 879 euro en dat is feitelijk meer dan de twee versterkers bij elkaar en ik moet gewoon nog even beslissen of dat het waard is :angel:

still life

Citaat van: cz79 op mei 24, 2012, 17:56:22
Praat je natuurlijk wel over een andere orde van financien als je het hebt over de set van Wim :angel:

qua software (opnames) & speakers zit je imho ook al goed
enkel nog die elusive akoestiek.. (as you know)


Citaat van: cz79 op mei 24, 2012, 18:00:40
Alleen de AM kost dus 879 euro en dat is feitelijk meer dan de twee versterkers bij elkaar en ik moet gewoon nog even beslissen of dat het waard is :angel:

sommigen geven dergelijke bedragen uit aan kabels..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: cz79 op mei 24, 2012, 18:00:40
Ik geloof je zonder meer dat jouw set het in stereo meer dan uitstekend doet  :yes: Alleen het is de vraag hoeveel je er voor uit wilt geven, ls je onder de 1000 (voorbeeld) blijft denk ik ook dat een Stereo set het in stereo beter zal doen dan een HT versterker, ergens (lees; vaak bedrag) wordt het verschil kleiner of compleet te verwaarlozen.

Ik heb voor deze versterkerset die ik nu heb iets meer dan 800 nieuw in doos moeten betalen, merk failliet, initiele nieuwprijs meer dan 3000 euro. De set zat nog in gesealde doos en folie en alles hebben we samen (met de verkoper) uitgepakt.

Alleen de AM kost dus 879 euro en dat is feitelijk meer dan de twee versterkers bij elkaar en ik moet gewoon nog even beslissen of dat het waard is :angel:

Je moet alles in verhouding zien natuurlijk. Als de combi speakers/versterker goed is zal het nooit veel uitmaken of die versterker nou een receiver of een stereo versterker is. Ook ik heb me door de vele verhalen op forums doen laten geloven dat als je echt goed stereo wilt dat zoiets alleen mogelijk is met dedicated stereo sets. Ik heb toen een PM 7001, PM80 en later de top Cambrdige Voor eind combi (840 serie) en weer later de PM11s1 gekocht en telkens met de toen aanwezige receivers vergeleken. Meestal waren de receiver ongeveer de helft van de prijs van de versterkers. Nooit heb ik overtuigend bewijs gehoord dat al die duizenden Euro's extra die die stereo sets kosten te verantwoorden waren. De verschillen in bronnen zijn imho degene die het verschil geven. Ik zou ook technisch gezien niet weten waarom een dedicated stereo versterker altijd beter zou zijn. Een versterker moet een signaal versterken niet meer en niet minder. Dat kan een receiver ook goed. Natuurlijk doet de voorversterker iets met het geluid maar dat doet een receiver ook niet per definitie slechter dan een stereo amp. Dat er veel minder stereo verstekers verkocht worden dan receivers heeft natuurlijk ook veel invloed op de prijs in het schap. Bijna iedereen heeft iets van surround in huis maar hoeveel gezinnen in Europa hebben nou een dedicated stereo amp? Dan moet die prijs wel omhoog en als die prijs eenmaal hoog is...wat denk je...het aanzien stijgt en stijgt.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

HT versterker is ook niet per definitie beter, maar ik heb een aantal HT versterkers gehad maar deze set veegt volledig de vloer aan met die HT versterkers (let wel ik praat alleen over mijn in bezit gehad hebbende versterkers), van een Marantz SR7500 naar een Dussun KS99 (300 euro) was al een kleine 200% verbetering op stereo vlak.

Ik geloof ook dat er meer dan voldoende HT versterkers zijn die goed presteren op Stereo gebied, maar voor datzelfde geldt ben je vaak (imo) met een dedicated stereo beter uit op stereo gebied, ik zie dat hetzelfde als een dedicated CD speler die ook vaak net even wat beter is in het afspelen van een CD, dan een alleskunner in dezelfde prijscategorie (geldt niet bij alles maar merendeel wel).

Zoals ik ook al zei over de AM2.0 mooi apparaat, en doet zijn werk goed, maar grootste verschil was wel in de lage regionen van de 20/30Hz (zeg 28-35Hz), de bas werd daar strakker en iets minder nagalm, ik sprong niet uit mijn stoel van verschilschrik :-D maar het was wel duidelijk hoorbaar.

Het enige dat nu moet gebeuren is dat ik een beslissing moet gaan nemen of dat geld dat verschil waard is..... HLP

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 24, 2012, 17:54:18
Toch tijd om eens bij iemand langs te gaan die wel een gebalanceerde surround omgeving heeft kunnen creëren.
Ik bied me overigens niet aan hoor.

jammer had me koffer al gepakt komt Erik ook waar is Erik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 24, 2012, 17:55:23
Smaken verschillen maar stereo van zowel mijn Onkyo als nu mijn Integra doen in mijn oren niks onder voor een gemiddelde stereo set. Volgens mij is dat nog steeds een vooroordeel. Mensen die flink wat geld in een stereo set steken willen gewoon grote verschillen horen. Ik heb de PM11 vergeleken met de Onkyo, kon geen verschil horen. Ik heb mensen uitgenodigd (ook op dit forum) om te komen luisteren naar de verschillen. Geen animo maar wel altijd roepen dat dedicated zoveel beter is...ik weet wel beter.  :wink:

dat zal altijd blijven met merken of type's, kan hem nog niet vinden de cd van STS op piratenbee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.