Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door Perfect_audio, november 30, 2011, 15:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: still life op mei 24, 2012, 18:02:47
qua software (opnames) & speakers zit je imho ook al goed
enkel nog die elusive akoestiek.. (as you know)


sommigen geven dergelijke bedragen uit aan kabels..  :angel:


en nog meer want er moet er ook weer naar de Anti Mode en terug
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

#166
Vraag me af hoe je aan die percentages komt waardoor je zo stellig kan melden dat het 200% beter is geworden.
200% is een fake percentage, maar dat terzijde.  :-D
Maar als je versterker 200% verbetering geeft en een echte cd speler ook, bv.
Dan spreek je dus over 400%.
Welk uitgangspunt startte je van dan?

Maakt mij verder niet bijzonder veel uit hoor, blijkbaar hou ik van een brak stereo geluid.
Dat wordt me ten minste al jaren verweten doordat ik een surround bakkie heb, zelf heb ik het gelukkig allemaal niet door.

Zoldar

wat is dat toch met die ht jongens. ze kunnen er maar niet tegen als IEMAND ANDERS EEN ANDERE SMAAK heeft. als gestoken door een bij moet doen de stereo amp gebruiker worden uitgemaakt voor doof, stom en gek op room modes.

take a chill pill.

HT rules net zo hard.
alleen niet voor iederen.

voor rond de 5K (top HT VV/EV) kun je denk ook best een leuke stereo amp kopen maar dat terzijde. HT of stereo het is gewoon een versterker.

maar ik denk dat wim zeker een punt heeft met de produktie aantallen. als je ziet wat onkyo of marantz allemaal in een HT kan stoppen voor hetzelfde geld als voor een budget stereo amp....


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Sorry hoor, maar haal je dat echt uit mijn verhaal vandaan?



JohnWx

er is niks denk ik

alleen vind ik persoonlijk die winst in % altijd zwaar overdreven net of het daarvoor slecht klonk bij wijze van spreken van Mono naar Stereo, maar het kan ook zijn dat er mensen gewoon heel erg blij mee zijn met een nieuwe aanwinst dus een behoorlijk vooroordeel hebben over de "winst" in %

maar dat is mijn mening en ik zeg bijna altijd dat het anders klinkt ik ben ook van mening dat elk fatsoenlijk produkt van elk A-merk al een hele mooie sound kan neerzetten of de versterker nu 500 euro en de speakers 400 euro zijn


en door
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

De vraag is echter ...of je aan de DSP wilt of niet ,en in het bijzonder de Anti-Mode  :-)

Ik zei onlangs nog tegen Maurice dat ik zeker de A-M in overweging genomen zou hebben als ik nog met een stereo versterker zou spelen ,sterker nog ....als ik de wetenschap eerder had dat een dergelijk apparaat te koop was had ik hoogstwaarschijnlijk geen dure receiver met Audyssey XT aangeschaft .

Verder ga ik geen strijd aan over wat beter of slechter is ,ik heb in ieder geval geen moment spijt dat ik de dedicated stereo stuff de deur uit gedaan heb .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Citaat van: marvin op mei 24, 2012, 19:54:48
Vraag me af hoe je aan die percentages komt waardoor je zo stellig kan melden dat het 200% beter is geworden.
200% is een fake percentage, maar dat terzijde.  :-D
Maar als je versterker 200% verbetering geeft en een echte cd speler ook, bv.
Dan spreek je dus over 400%.
Welk uitgangspunt startte je van dan?

Maakt mij verder niet bijzonder veel uit hoor, blijkbaar hou ik van een brak stereo geluid.
Dat wordt me ten minste al jaren verweten doordat ik een surround bakkie heb, zelf heb ik het gelukkig allemaal niet door.

OK speciaal voor jou, niet in procenten dan. Het geluid uit een goedkopere stereo versterker was in stereo VEEEEEEEEEEEEEEEEL beter, was geen vergelijk de SR7500 deed het heel erg aardig in Surround maar met een dedicated stereo versterker werd de muziek echt weer spannend en leuk om naar te luisteren.

Mijn uitgangspunt is dus heel erg duidelijk de SR7500 in stereo mode (pure direct), dus in vergelijking met die HT versterker/receiver was de stereo versterker op 2.0 gebied gewoon de betere

cz79

Citaat van: Zoldar op mei 24, 2012, 20:10:42
wat is dat toch met die ht jongens. ze kunnen er maar niet tegen als IEMAND ANDERS EEN ANDERE SMAAK heeft. als gestoken door een bij moet doen de stereo amp gebruiker worden uitgemaakt voor doof, stom en gek op room modes.

take a chill pill.

HT rules net zo hard.
alleen niet voor iederen.

voor rond de 5K (top HT VV/EV) kun je denk ook best een leuke stereo amp kopen maar dat terzijde. HT of stereo het is gewoon een versterker.

maar ik denk dat wim zeker een punt heeft met de produktie aantallen. als je ziet wat onkyo of marantz allemaal in een HT kan stoppen voor hetzelfde geld als voor een budget stereo amp....

:yes: :yes: :yes:

JohnWx

Citaat van: cz79 op mei 24, 2012, 21:17:53
OK speciaal voor jou, niet in procenten dan. Het geluid uit een goedkopere stereo versterker was in stereo VEEEEEEEEEEEEEEEEL beter, was geen vergelijk de SR7500 deed het heel erg aardig in Surround maar met een dedicated stereo versterker werd de muziek echt weer spannend en leuk om naar te luisteren.

Mijn uitgangspunt is dus heel erg duidelijk de SR7500 in stereo mode (pure direct), dus in vergelijking met die HT versterker/receiver was de stereo versterker op 2.0 gebied gewoon de betere

Vind het leuk dat je het zo ervaart ik heb dat helaas niet  :cry: en blijf het ook prettig vinden om je VVVEEEEEELLLLLL te blijven lezen en volgen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

CiteerIEMAND ANDERS EEN ANDERE SMAAK

Ik hou van rock/metal  HB anderen houden weer van andere muziek ,ik ben dan van mening dat het niets met HT te maken heeft ,tenzij je doelt op multichannel weergave van muziek ,daar heb ik ook een aantal bezwaren tegen .

Ook ik luister in het geval van mijn cd's het liefst in stereo modus .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: marvin op mei 24, 2012, 20:21:42
Sorry hoor, maar haal je dat echt uit mijn verhaal vandaan?

nu ik het terug lees kan ik beter zelf die chill pil nemen  redface
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Beide versterkers waren zijn wel gedateerd dus wellicht dat er in de nieuwere series wat is veranderd, maar die ken ik niet dus heb daar geen vergelijkingsmateriaal.

@JonhWX keep following :schater: :yes:

cz79

Citaat van: Zoldar op mei 24, 2012, 21:56:49
nu ik het terug lees kan ik beter zelf die chill pil nemen  redface

Nee hoor, je had gewoon een punt. En ik zal voortaan niet meer in procenten werken, want dat komt blijkbaar niet altijd over bij iedereen...Het punt wat ik maakte was dat het echt veel beter was en die 200% is gewoon een zegswijze om iets duidelijk te maken

Marvin

Een punt?

Ik vraag enigsinds sarcastisch hoe je bij die percentges bent gekomen, begrijp zelf ook wel dat dat beeldspraak is.

Zoldar komt met een leuk pleidooi waarin staat
"wat is dat toch met die ht jongens. ze kunnen er maar niet tegen als IEMAND ANDERS EEN ANDERE SMAAK heeft. als gestoken door een bij moet doen de stereo amp gebruiker worden uitgemaakt voor doof, stom en gek op room modes."

Daar heb ik toch geen aanleiding voor gegeven?  :-D


Citaat van: cz79 op mei 24, 2012, 21:17:53
Het geluid uit een goedkopere stereo versterker was in stereo VEEEEEEEEEEEEEEEEL beter

Veel beter als in 200% beter, of overdrijf ik nu een beetje??   :schater:

Neem allemaal even lekker een chill-pil....  :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.