Kleine luidsprekerset 5.1 i.c.m. de SR 7005 receiver

Gestart door BitByter, februari 10, 2011, 18:04:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadfael

Veel plezier :)

btw, neem ook wat muziek mee, is vaak makkelijker voor het vergelijken van speakers omdat je bij films een minder constant geluid hebt.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

audiof. zonder budget

#16
Ik heb er een flink aantal gehad, deze meeste zijn gekomen en ook wel weer gegaan.

Leuke boekenplank speakers zijn bijv. Klipsch RB35, deze hebben een hele specificieke sound die wel eventjes gewenning vraagt. Een groot en vol (zeker voor dit formaat)geluid met een behoorlijke hoeveelheid hoog. Absoluut helder en transparant maar het hoog is soms erg eenwezig. Gitaarmuziek en stemmen klinken bijzonder prettig op deze jongens. Voor kleine speakers zelf een hele grote "sweetspot" en is zelfs zonder subwoofer te gebruiken.

Verder heb ik ook de Tannoy Sensys DC1 gehad en dat is een iets ander verhaal. Dit zijn best wel kritische luidsprekers, m.n. op het laag.  Het laag klinkt soms niet erg vol (soms bij kritische opnames zelfs blikkerig) maar is zeker wel aanwezig. Echter bij de juiste opnames klinken deze jongens echt heel aangenaam, zeker als je er langer naar luistert ga je echt waarderen. Je luistert echt naar de muziek, ontdaan van franje, je luistert naar geluid met een grote openheid, ambiance, sfeer en diepte met echt een enorm breed beeld. Zet de speakers een heel eind uit elkaar en je zult absoluut geen "gat"in het midden krijgen. Met sommige opnames kunnen deze jongens zelfs een beetje "high-end-achtige"aspiraties hebben.

Voor beide speakers geldt dat ze zeker "karakter" hebben en daarmee heb je dus voor- en tegenstanders ( you love 'em or you hate 'em) zijn.

Een persoonlijke favoriet (en waarvan ik echt spijt heb dat ik ze heb weggedaan) is de Audiolab Fidjol. Klein, fraaie design-achtige uitstraling en ondanks de gesloten kast een hele gedefinieerde bas *(verzorgd door de Vifa-17cm unit) die echt helemaal nergens boemerig wordt (waar veel basreflex kasten last van hebben). Het hoog is rustig en kalm (soms zelfs te rustig, maar alles is er echt) en heeft echt nergens de scherpe randjes die de bovenste twee hadden. Aan alles merk je dat Audiolab zorg heeft besteed aan de kleine "jongens". Zelfs het filter bevat MKT condensatoren en luchtspoelen!!

Ondanks ik er heel veel boekenplank speakers heb gehad, wou ik je deze ervaringen meegeven.

Van de overige 5.1 setjes ( zoals de Kef eitjes, B&W, mordaunt-short, sony, Harman Kardon etc) vindt ik dat je echt concessies doet op de geluidskwaliteit. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar in de algemeenheid gaat dit wel op.

Succes in je keuze.

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

BitByter

Citaat van: audiof. zonder budget op februari 17, 2011, 09:51:35
Ik heb er een flink aantal gehad, deze meeste zijn gekomen en ook wel weer gegaan.

Leuke boekenplank speakers zijn bijv. Klipsch RB35, deze hebben een hele specificieke sound die wel eventjes gewenning vraagt. Een groot en vol (zeker voor dit formaat)geluid met een behoorlijke hoeveelheid hoog. Absoluut helder en transparant maar het hoog is soms erg eenwezig. Gitaarmuziek en stemmen klinken bijzonder prettig op deze jongens. Voor kleine speakers zelf een hele grote "sweetspot" en is zelfs zonder subwoofer te gebruiken.

Ik neem jouw ervaring zeker mee. Ik heb inmiddels nog een aantal high end compacte luidsprekers ervaringen gelezen, die ik zeker wil gaan luisteren. Namelijk de:
Cambridge Audio Minx serie, Min 20 en Min 10, bijvoorbeeld.
Dali Fazon, en de
B & W MT-30 serie

Al een mailtje gestuurd naar Stassen en gevraagd of ze deze ook in huis hebben staan.

OnkyoTrucker

Je kan ook nog naar Monitor Audio Vector set luisteren. Ik heb hem gehoord en ik kon niet geloven dat dat geluid uit dat set kwam.

Succes met je zoektocht.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

BitByter

#19
Vandaag bij Stassen Hifi geweest in Tegelen. Tja .., ik denk dat ik een pech dag had. De luisterruimte die ze voor ons hadden gereserveerd was niet zoals wij dat hebben opgegeven, en alles moest ook nog snel aangesloten worden. De Marantz SR7005 was een SR5004 geworden, en ook nog eens verkeerd aangesloten, geen surround weergave mogelijk, is later hersteld. De UD5005 was een ander merk geworden, en ook allebei zonder afstandbediening, erg lastig allemaal.
Volgens de verkopers, ja 2, maakt het in klankkleur niet uit of er nu een SR5004 of een SR7005 aanhangt, en dat geldt ook voor de blu-ray speler van een ander merk. De centerspeakers zijn niet aangesloten door Stassen Hifi, worden gecompenseerd door de frontspeakers werd ons verteld.
Al met al heb ik niet lekker geluisterd, maar ik heb wel een vraag.
De TMA Compact 20 luidspreakers, deze klinken vrij goed, heeft daar iemand van gehoord en ervaring mee?
Klinken heel goed in vergelijking met de KEF 3005 SE. De rest van de kleine luidsprekers vond ik niet goed.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

BitByter

Citaat van: lo op maart 05, 2011, 23:37:55
Tsja...... Stassen

groet,

lo
Noem maar een betere, ik ben vandaag al zo ver geweest. De afstand maakt niet meer uit.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Eip

Citaat van: BitByter op maart 05, 2011, 23:45:07
Noem maar een betere, ik ben vandaag al zo ver geweest. De afstand maakt niet meer uit.

Ik heb goede ervaring met hobohifi in Amersfoort, daar heb ik een luisterafspraak gemaakt in het verleden en die is naar tevredenheid verlopen.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 81

wat een blunder zeg  :schater: hoe ga je nou op zo,n manier klanten winnen  :no: zeker omdat je een afspraak had , tuurlijk heb je die center speaker wel nodig  :yes:


ik heb ook goede ervaringen met hobohifi

ze nemen de tijd voor je en je kunt uitgebreid luisteren/kijken  :yes:


lo

Citaat van: BitByter op maart 05, 2011, 23:45:07
Noem maar een betere, ik ben vandaag al zo ver geweest. De afstand maakt niet meer uit.

Ben zelf ook ooit bij Stassen in Tegelen geweest, luisterkasteel.
Bij het invullen van het "formulier" en meezenden tekening van je eigen ruimte schept het hoge verwachtingen. Een domper vond ik het zelf dat de luisterruimtes niet in de verste verte op je eigen situatie lijken, en ook niet in die richting zijn aan te passen. Daarnaast hebben de vediepingen allemaal houten vloeren, niet representatief voor mijn situatie. De hardware die op gesteld stond kon ik wel met mijn "gear van destijds" vergelijken. Speakers niet.

Hobohifi heb ik ook goede ervaringen mee, maar er zijn nog een heleboel mooie (kleine) audio zaken, misschien vaak voor de iets grotere beurs.

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Janver

Dat is een tegenvaller!

Over die TMA's hoor je verschillende verhalen. In de winkel goed en thuis minder. Maar wat daarvan waar moet zijn, weet ik niet.

Hier kan uw reclame staan!

Whisper.nl

Ik weet niet wat je een kleine speaker noemt. ??

De Rogers LS3A heb ik volgens mij nog niet langs zien komen.
Ik heb ze in een stereo omgeving gebruikt.
Mid en hoog komen er prachtig uit. Diepte enz ook zeer goed.
Laag is aanwezig maar gezien de grote van de box is dit niet super laag.

Eventueel weet ik wel een leuk adres waar je ze tegen een mooie prijs kunt aanschaffen.
PM me maar.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

VK

BitByte, Hifi Solutions in Amsterdam is een aanrader om een luisterafspraak te maken. Deskundig personeel dat met je meedenkt en de tijd voor je neemt. Hun collectie is klein, maar fijn. Dacht ook een SR7005 te hebben gespot daar, maar bel ff voor de zekerheid.

Cadfael

Citaat van: BitByter op maart 05, 2011, 23:31:55
Vandaag bij Stassen Hifi geweest in Tegelen. Tja ..,
...
De TMA Compact 20 luidspreakers, deze klinken vrij goed, heeft daar iemand van gehoord en ervaring mee?
Klinken heel goed in vergelijking met de KEF 3005 SE. De rest van de kleine luidsprekers vond ik niet goed.

Jammer dat het niet goed gelukt is, zou het aan de carnaval liggen?  clown1 :mrgreen:
maarja, dat is geen excuus.

Zelf had ik daar een prima luisterdag. Alles stond er zoals ik had aangegeven en we konden goed vergelijken. Dus dat was prima bevallen.

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.