platenspeler

Gestart door g-love and special sauce, februari 06, 2011, 23:45:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g-love and special sauce

hallo,

nadat ik deze week een nieuwe versterker en boxen heb aangekocht denk ik ook aan een platenspeler.
Maar ik heb geen flauw idee welke? wat is een goeie platenspeler? Hoeveel kost zoiets.
Wat zoek ik, een goeie degelijke platenspeler die mijn lp's goed weergeeft.
Geen super dj installatie of zo... maar eentje voor thuisgebruik.

Musicman

Het ligt eraan , hoeveel je wilt (en kan) spenderen aan een speler.

Ik vind de VPI "Scout's" erg goed voor het geld.
(is nog veel geld, maar deze spelers hebben wel kenmerken van de veel duurdere spelers)
Bij "Hifi.nl" staan er een paar te koop.

Het schijnt dat die "Project" tafels ook goed zijn, maar die heb ik zelf nog niet gehoord.

Wil je gewoon een leuke draaitafel voor redelijk geld, zijn Torens en Dual altijd een mooie keus.
Als je op MP kijkt staan er vaak wat tafels te koop.

Maar let dan wel op.....Koop er ALTIJD een nieuwe naald erin!!

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Een DUAL 505-2 / -3 / -4 is voor het geld erg goede draaitafels kan weinig mis aan


En een naald erin zetten zijn er vast wel mensen die willen helpen anders doen we het hier wel stap voor stap
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Ik heb nu 29 jaar mijn Thorens TD160 mkII, met een Denon DL301 element. Uit mijn ervaring zou ik zeggen schaf een Thorens 160 aan, nieuw element erin en een onderhoudsbeurt en je hebt eeb hele goede draaitafel die nog heel lang meegaat. Mijn eerste draaitafel was een Dual 505-1, ook goed maar een Thorens 160 vind ik beter.
Een element hoeft niet duur te zijn, een Denon of Ortofon zijn heel betaalbaar en goed.
Project zijn goede draaitafels, maar voor hetzelfde geld koop je een hele mooie 2ehandse die beter is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Ik heb nog een testplaat waarmee je alles in kunt stellen, naalddruk, dwarskrachtcompensatie, etc.
Die mag je wel lenen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 07, 2011, 10:09:04
Ik heb nu 29 jaar mijn Thorens TD160 mkII, met een Denon DL301 element. Uit mijn ervaring zou ik zeggen schaf een Thorens 160 aan, nieuw element erin en een onderhoudsbeurt en je hebt eeb hele goede draaitafel die nog heel lang meegaat. Mijn eerste draaitafel was een Dual 505-1, ook goed maar een Thorens 160 vind ik beter.
Een element hoeft niet duur te zijn, een Denon of Ortofon zijn heel betaalbaar en goed.
Project zijn goede draaitafels, maar voor hetzelfde geld koop je een hele mooie 2ehandse die beter is.

Heb je gelijk in Renes maar ik denk dat een DUAL wat makkelijker is om voor het eerst een element in te zetten

En ik weet niet meer welke 160 mk2 je hebt maar je hebt ze met die zilvere schuif shell of een vast shell en die scuivinde kan nog wel is lastig zijn voor een eerster keer

Maar een TD160 mk2 met een DENON 301 0f 160 of 110 een gouden huwelijk maar van een Grado black kan je ook lekker genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op februari 07, 2011, 10:26:43
Ik heb nog een testplaat waarmee je alles in kunt stellen, naalddruk, dwarskrachtcompensatie, etc.
Die mag je wel lenen.

is die voor nat of droog  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Het is een dubbel-lp die is samengesteld door wijlen Jan Kool, de nestor der Nederlandse hifi-recensenten, uitgegeven op het Erato label.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Nieuw element en afstellen laat ik door de winkelier doen waar ik de Thorens heb gekocht, die bestaat nog steeds, die heeft er verstand van.
Als ik een draaitafel moet afstellen dmv een testplaat komt er niets van terecht. Een goede afstelling is wel van belang om er uit te halen wat erin zit.
Mijn Thorens heeft een zwarte shell, geen taartschep zoals de voorloper van deze.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

g-love and special sauce

ik heb nog een Technics SL-J110R op zolder gevonden.
ziet er nog heel goed uit.
stelt dit iets voor, of is dit speelgoed?

MadVillain

Gewoon goed beginnen en nooit meer een andere:

Clearaudio Statement:





Of de Transrotor Gravita:




Kost evenveel als een leuk apartement  :evil:



Serieus antwoord

Het merk Project heeft leuke platenspelers http://hobo.nl/default.aspx?page=producten&filtertype=productgroup&filtervalue=&pagesize=12&pageindex=2&searchterm=&productgroupID=634&brandID=&pricemin=0&pricemax=0&orderby=name&prevorderby=name&orderdirection=ascending


JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 07, 2011, 12:01:07
Nieuw element en afstellen laat ik door de winkelier doen waar ik de Thorens heb gekocht, die bestaat nog steeds, die heeft er verstand van.
Als ik een draaitafel moet afstellen dmv een testplaat komt er niets van terecht. Een goede afstelling is wel van belang om er uit te halen wat erin zit.
Mijn Thorens heeft een zwarte shell, geen taartschep zoals de voorloper van deze.

nee ik bedoel er zijn 2 type's mk2


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Musicman

#13
Citaat van: MadVillain op februari 07, 2011, 22:36:16
Gewoon goed beginnen en nooit meer een andere:

Clearaudio Statement:





Of de Transrotor Gravita:




Kost evenveel als een leuk apartement  :evil:



Serieus antwoord

Het merk Project heeft leuke platenspelers http://hobo.nl/default.aspx?page=producten&filtertype=productgroup&filtervalue=&pagesize=12&pageindex=2&searchterm=&productgroupID=634&brandID=&pricemin=0&pricemax=0&orderby=name&prevorderby=name&orderdirection=ascending

stupid

frusty......dat zijn die dingen van 100.000,- toch?  :yes:


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: g-love and special sauce op februari 07, 2011, 17:51:10
ik heb nog een Technics SL-J110R op zolder gevonden.
ziet er nog heel goed uit.
stelt dit iets voor, of is dit speelgoed?

Nee.......dat is geen speelgoed.

Als je een speler hebt, waarom laat je hem dan niet goed nakijken door een kenner?
(andere nieuwe naald erin en de balans goed af laten stellen)
Als hij dan goed is, zou ik je geld besteden voor een goede Phono-amp en een goede interlink!!!

Dan is de basis goed en als het je bevalt, kan je altijd nog op je gemak gaan kijken voor een goede speler.

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels