De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Cornelis1921

Jammer van de PM80 MkII, Jan, is een mooie versterker. Je zit vlak in de buurt van thanatos (Maasdijk), laat die er eens naar kijken. Jan, succes.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

Hallo Jan,

Ik zie de Totem beak op de Hawk staan.

Hoe is jouw ervaring hierin?

Ik heb op een beurs namelijk wel deze tweak horen werken en denk dat deze op alle merken speakers wel iets teweeg brengt.

Ik hoor graag van jou.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Whisper.nl

#362
Citaat van: KI-Pearl op november 26, 2017, 11:55:33
Hallo Jan,

Ik zie de Totem beak op de Hawk staan.

Hoe is jouw ervaring hierin?

Ik heb op een beurs namelijk wel deze tweak horen werken en denk dat deze op alle merken speakers wel iets teweeg brengt.

Ik hoor graag van jou.

Groeten,
Marcel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi Marcel,

ik heb de beak op de Totem Sttaf staan.
En ja ze doen wat aan de muziek beleving.
m.i. wordt het stereo beeld " duidelijker"  neer gezet.
m.a.w. het links rechts en midden staan stakker in beeld.

Proef ondervinderlijk en met andere luisteraars duidelijk waarneembaar.

Groet Whisper

PS of ze wat " doen" op een andere speaker kan ik niet beoordelen.
Wellicht een keertje een M&G en dat ik ze dan meeneem
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Janver

Ik vond de beaks op de Totem Staffs van Hans heel erg duidelijk het geluidsbeeld beïnvloeden. Maar in mijn huis(en vorige huizen) en met de Totem Hawk heb ik er weinig baat bij, ook niet op andere posities op de speaker.
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Herkenbaar betreft de set van Whisper; met de beaks op de speakers kwam het geluid veel beter los van de speakers, ontstond er een scherper afgetekend geluidsbeeld dan zonder de beaks.

Citaat van: Janver op november 26, 2017, 23:36:56
Ik vond de beaks op de Totem Staffs van Hans heel erg duidelijk het geluidsbeeld beïnvloeden. Maar in mijn huis(en vorige huizen) en met de Totem Hawk heb ik er weinig baat bij, ook niet op andere posities op de speaker.

jrm

Citaat van: Janver op november 26, 2017, 23:36:56
Ik vond de beaks op de Totem Staffs van Hans heel erg duidelijk het geluidsbeeld beïnvloeden. Maar in mijn huis(en vorige huizen) en met de Totem Hawk heb ik er weinig baat bij, ook niet op andere posities op de speaker.

Inderdaad, verbazing alom, maar ook ik moest erkennen dat er een positief verschil duidelijk hoorbaar was/is.

Audiophylia Nervosa

Ik wordt nu toch wel nieuwsgierig wat dit bij mij zou kunnen doen.



Als het op een Harbeth kan, kan het zeker op een MarKath[emoji12].

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Rob46

Ik ben ook ooit eens de gelukkige eigenaar van een set Totem Sttafs geweest, inclusief de beaks. Ook ik heb de ervaring dat de plaatsing van deze 'gekke' kegels invloed heeft op het geluidsbeeld. Dit kan zowel positief als negatief zijn. Het is even fröbelen, maar het levert zeker iets fraais op. In mijn situatie destijds een staging welke breder werd neergezet. Dezelfde beaks op een setje Totem Hawks had hier geen effect.

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op november 28, 2017, 09:07:51
Ik ben ook ooit eens de gelukkige eigenaar van een set Totem Sttafs geweest, inclusief de beaks. Ook ik heb de ervaring dat de plaatsing van deze 'gekke' kegels invloed heeft op het geluidsbeeld. Dit kan zowel positief als negatief zijn. Het is even fröbelen, maar het levert zeker iets fraais op. In mijn situatie destijds een staging welke breder werd neergezet. Dezelfde beaks op een setje Totem Hawks had hier geen effect.
...de beaks waren vast en zeker niet goed genoeg ingespeeld... :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Janver

Hier kan uw reclame staan!

jowa


jgvh


Janver

Vandaag de subwoofers opnieuw ingemeten en ze iets vlakker getrokken. Ze hadden eerst een stevig oplopende lijn en die heb ik afgevlakt.

Daarbij heb ik de positie van de speakers ook iets aangepast om een rechtere lijn te meten. De achterkant zit nu op 50 cm van de muur en ze staan 10 cm smaller. Dit geeft naast een rechtere lijn een dieper geluidsbeeld maar wel smaller.

De betere integratie met de subs is een genot en dat is eigenlijk wel de sterkste verandering. En dat moet best nog wel beter kunnen.

Nog niks aan de Pm80 gedaan, misschien toch maar even uitbesteden.
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Goed bezig Jan; de opstelling is o zo voornaam. Eerst zorgen dat je die optimaal hebt, voordat je aan de slag gaat met andere tweaks.