Marantz SA-15S2

Gestart door WimPeu, juli 03, 2009, 21:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: scanspeakman op juli 06, 2009, 12:53:14
we've got-em! naaktfoto van de sa15s2. Sterkt mij nog meer in mijn vermoeden dat het een gepimpte sa8003 is.

Scanspeakman



Dat is inderdaad niet wat ik had verwacht wat de elektronica opbouw betreft .
De SA15-S2 heeft een totaal andere opbouw ( simpeler ) dan de SA11-S2 die afgelijd is van de SA7-S1 .



Groeten  EDWIN  B

sattie

idd een gepimpte sa8003 speler.
Het loopwerk is het zelfde als de sa8003/sa7003 alleen het output board is anders opgebouwd.

mars

Citaat van: WimPeu op juli 06, 2009, 15:41:15
Is het eigenlijk dus niet gewoon de KI Pearl??? Alleen dan goedkoper??

stupid you got it
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

scanspeakman

#18
Citaat van: sattie op juli 06, 2009, 19:10:12
idd een gepimpte sa8003 speler.
Het loopwerk is het zelfde als de sa8003/sa7003 alleen het output board is anders opgebouwd.


Dat zelfs niet eens volgens mij; als ik het vergelijk met mijn cd6002 is het verschil niet heel groot. De gebruikelijke HDAM "modules" (noem het liever wat het is: discrete uitgangstrap. prima dus), vervolgens de gebruikelijke elco's ter bescherming (die je dus het best kan bypassen of vervangen door een film condensator) en als toetje het gebruikelijke relais voor de muting (wat één van de belangrijkste verschillen met de sa8003 is; veel beter dan die brakke transistoren dat in alle modellen onder de sa15 zit).

Al met al een erg net ontworpen speler waar andere merken veel van kunnen leren, maar niet heel veel anders dan een sa8003. De KI-pearl heb ik van binnen nog niet gezien maar ik vrees dat dat grotendeels hetzelfde als deze sa15s2 zal zijn. Verkoperd chassis en een dikkere bovenplaat, misschien een paar iets andere elco's en dat is het denk ik wel. Als je een sa8003 neemt, de elco's uit de uitgangstrap vervangt door een film condensator, de muting torren bypasst en wat loodbitumen in de kast plakt (totale kosten € 20,- en 30 minuten arbeid) dan kom je denk ik een heel eind in vergelijking met de KI-pearl die ongeveer het 5-voudige kost.

Maar ja....ik heb die KI-pearl laatst in het echt gezien en dat zwart staat echt heel heel heel erg goed. Maar die prijs hè......Als ze de SA11s2 nou in het zwart zouden uitbrengen dan zou ik het wel weten als je de KI-pearl overweegt; even spaarvarken de nek omdraaien of wat langer aldi-brood met smac eten en voor de sa11s2 gaan......

Scanspeakman

mars

Citaat van: scanspeakman op juli 06, 2009, 19:28:56
Dat zelfs niet eens volgens mij; als ik het vergelijk met mijn cd6002 is het verschil niet heel groot. De gebruikelijke HDAM "modules" (noem het liever wat het is: discrete uitgangstrap. prima dus), vervolgens de gebruikelijke elco's ter bescherming (die dus het best kan bypassen of vervangen door een film condensator) en als toetje het gebruikelijke relais voor de muting (wat één van de belangrijkste verschillen met de sa8003 is; veel beter dan die brakke transistoren dat in alle modellen onder de sa15 zit).

Al met al een erg net ontworpen speler maar niet heel veel anders dan een sa8003. De KI-pearl heb ik van binnen nog niet gezien maar ik vrees dat dat grotendeels hetzelfde als deze sa15s2 zal zijn. Verkoperd chassis en een dikkere bovenplaat, misschien een paar iets andere elco's en dat is het denk ik wel. Als je een sa8003 neemt, de elco's uit de uitgangstrap vervangt door een film condensator, de muting torren bypasst en wat loodbitumen in de kast plakt (totale kosten € 20,- en 30 minuten arbeid) dan kom je denk ik een heel eind in vergelijking met de KI-pearl die ongeveer het 5-voudige kost.

Maar ja....ik heb die KI-pearl laatst in het echt gezien en dat zwart staat echt heel heel heel erg goed. Maar die prijs hè......Als ze de SA11s2 nou in het zwart zouden uitbrengen dan zou ik het wel weten als je de KI-pearl overweegt; even spaarvarken de nek omdraaien of wat langer aldi-brood met smac eten en voor de sa11s2 gaan......

Scanspeakman


oi

keijk en eigenlijk is het dan zo , dat als je hier naderhand ( als niets vemoedende muziek liefhebber , because music matters :wink:)................. dan voelt dat toch een beetje alsof je in je reet genaaid wordt en als je geen homo bent ( zoals my kid brother) dan doet dat toch pijn :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

Citaat van: scanspeakman op juli 06, 2009, 19:28:56
.......wat langer aldi-brood met smac eten en voor de sa11s2 gaan......

Scanspeakman

Heb ik onlangs mijn hele gezin een paar dagen opgedrongen maar ze begonnen na dag 3 wel wat pips  clown1 te zien en zeurderig te worden. Ze konden dan ook totaal geen begrip opbrengen voor mijn kwaal. Het hier alom bekende upgrade virus :no:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

jeetje en dan te bedenken dat er zoon prijsverschil in de desbetreffende spelers zit .... ongelofelijk...

verder geen verstand van de technische specitficaties maar een sa8003 is dan toch niet zoon slechte keus.

deze is alleen niet als dac te gebruiken:s
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

drees62

Citaat van: scanspeakman op juli 06, 2009, 19:28:56
. . .  en wat loodbitumen in de kast plakt (totale kosten € 20,- en 30 minuten arbeid) dan kom je denk ik een heel eind in vergelijking met de KI-pearl die ongeveer het 5-voudige kost.

. . . . . .


Scanspeakman

Kostte mij € 5,95, zie http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3556.0.html

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op juli 06, 2009, 21:55:17
:-D  De DRÈ Pearl.

Meer "mijn pareltje"  pompom
Samen met mijn V-DAC is het een mooi combi geworden, dat kan ooit alleen vervangen worden door een SA-11S2

joep

En nu de foto's van de Pearls thuis nog.

Er zijn hier veel mensen met een mening, maar wie heeft de SA-11s1 + s2, SA-11s1 + s2 ook in dezelfde omstandigheid kunnen beluisteren zodat hij een menig kan geven hoe het allemaal klinkt i.p.v. wat het kost? Of zijn we hier ook lucht aan het bakken?

mars

Citaat van: joep op juli 06, 2009, 22:20:20
En nu de foto's van de Pearls thuis nog.

Er zijn hier veel mensen met een mening, maar wie heeft de SA-11s1 + s2, SA-11s1 + s2 ook in dezelfde omstandigheid kunnen beluisteren zodat hij een menig kan geven hoe het allemaal klinkt i.p.v. wat het kost? Of zijn we hier ook lucht aan het bakken?


oi


Ikke ikke ikke  :wink:  en dan bedoel ik niet het stuk van lucht bakken.

ben in de gelukkige omstandigheid dat ik veel kennisen heb met mooie sets , maar bovenal we lenen hier ook nogwel eens wat van elkaar.

En we lopen ook maar te dollen joh , tuurlijk is de toplijn van marantz notworthy.

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

scanspeakman

#27
Citaat van: mars op juli 07, 2009, 00:17:15

oi


Ikke ikke ikke  :wink:  en dan bedoel ik niet het stuk van lucht bakken.

ben in de gelukkige omstandigheid dat ik veel kennisen heb met mooie sets , maar bovenal we lenen hier ook nogwel eens wat van elkaar.

En we lopen ook maar te dollen joh , tuurlijk is de toplijn van marantz notworthy.



Begrijp me niet verkeerd. Het overgrote deel van de producten van Marantz vind ik ook  notworthy. Niet voor niets staat er bij mij een Marantz speler in het rack. En niet alleen de toplijn is goed. De meeste modellen zijn echt goede apparaten voor relatief weinig geld. Gewoon straightforward en netjes ontworpen apparaten zonder al teveel poespas. Net als bijvoorbeeld Cambridge Audio en Arcam.

Alleen hou ik er wel van soms even door die marketing-dingetjes als KI-versies e.d. te prikken. Het is soms wel interessant om te weten wat je nou extra krijgt als je een duurder model koopt. Het verklaart ook waarom je soms zo weinig verschil hoort tussen twee opéénvolgende modellen en juist weer wel met het daaropvolgende model.

Scanspeakman

mars

Citaat van: scanspeakman op juli 07, 2009, 09:44:02
Begrijp me niet verkeerd. Het overgrote deel van de producten van Marantz vind ik ook  notworthy. Niet voor niets staat er bij mij een Marantz speler in het rack. En niet alleen de toplijn is goed. De meeste modellen zijn echt goede apparaten voor relatief weinig geld. Gewoon straightforward en netjes ontworpen apparaten zonder al teveel poespas. Net als bijvoorbeeld Cambridge Audio en Arcam.

Alleen hou ik er wel van soms even door die marketing-dingetjes als KI-versies e.d. te prikken. Het is soms wel interessant om te weten wat je nou extra krijgt als je een duurder model koopt. Het verklaart ook waarom je soms zo weinig verschil hoort tussen twee opéénvolgende modellen en juist weer wel met het daaropvolgende model.

Scanspeakman

oi scanspeakman

kijk dat bedoel ik dus eigenlijk ook .

Maar jij hebt het beter verwoord..

grtz  Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun