De vintage set van Paul

Gestart door Paul, februari 01, 2009, 13:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Mooi filmpje...valt me nog mee hoeveel effecten hij gebruikt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: Zoldar op november 04, 2011, 22:19:51
prachtig! mooie set! een een goede kombo met de klipsch. mooi licht komt er uit die EL-34 S  :kwijl:

hoe zou je het geluid nu omschrijven?

Heb altijd beweerd dat versterkers het zelfde klinken, maar de vervorming wat aan een buizen versterker wordt toegeschreven hoor ik niet voor mijn gevoel meer detail - kan ook tussen de oren zitten omdat ik het wil horen - en de balans tussen het linker en rechter kanaal klopt beter.
Dit kan ook aan de SC/SM-7 set liggen qua opstelling van de luidsprekers is niets veranderd.
Met een rendement van 97dB hebben de Klipsch aan 2x 15 watt wat deze eindtrap levert ruim voldoende.

Mijn grote buizen voorbeeld is de Marantz 8b



Wilfred heeft deze en ook weer in originele staat teruggebracht maar daar is niet aan te komen.
Maar ben wat ik nu heb ook tevreden mee, het Marantz logo kan er altijd nog opgeplakt worden.  :-D clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

#62
Wellicht oldskool voor de meeste maar ik ben er tevreden mee.  :-P

Aanpassing mede mogelijk gemaakt door SB_Marantz zie opstelling 2, hij was zo vrijgevig om mij dit audiorack destijds te schenken.  :-)

Scheelt rack uitruimen / inruimen enkel luidsprekerkabels om pluggen.

Opstelling 1



Opstelling 2





Analoog streamen op 4.75cm/sec.



Voor mij de beste analoge tuner die Sansui gemaakt heeft, helaas in deze kleur niet in de Marantz versie verkrijgbaar.





En mijn mooiste Marantz ga ik niet meer te koop zetten je krijgt alleen vragen van goud zoekers of strangers die alles voor niks willen.  :roll: :?



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Hier ook nog een blije gebruiker van de Sansui tuner (zelfde type!)

SB_Marantz

Citaat van: Paul op november 05, 2011, 11:16:50


Mijn grote buizen voorbeeld is de Marantz 8b



Wilfred heeft deze en ook weer in originele staat teruggebracht maar daar is niet aan te komen.
Maar ben wat ik nu heb ook tevreden mee, het Marantz logo kan er altijd nog opgeplakt worden.  :-D clown1


Stickertjes zijn is de VS te krijgen.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op juni 18, 2012, 23:52:05

Stickertjes zijn is de VS te krijgen.  :-D
Doe maar niet ga alleen voor de echte.  :-D Maar ja jij sloeg mijn bod af en nu staat ie stof te trekken.  :roll: :cry:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

blijft ouwe meuk je kan altijd in ruilen bij me  :-D


mooi hoor

maar jij had toch ook Quad ????
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op juni 19, 2012, 13:14:21
maar jij had toch ook Quad ????
Klopt John een Quad 405 en 2 buizen voorversterkers en een Denon receiver en een Marant 1070 / 1060 / 105b / 2216 en nog meer audio.
Maar niet zoveel als Wilfred en Jon.   :angel: :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Citaat van: Paul op november 05, 2011, 11:16:50
Heb altijd beweerd dat versterkers het zelfde klinken, maar de vervorming wat aan een buizen versterker wordt toegeschreven hoor ik niet voor mijn gevoel meer detail - kan ook tussen de oren zitten omdat ik het wil horen - en de balans tussen het linker en rechter kanaal klopt beter.
Dit kan ook aan de SC/SM-7 set liggen qua opstelling van de luidsprekers is niets veranderd.
Met een rendement van 97dB hebben de Klipsch aan 2x 15 watt wat deze eindtrap levert ruim voldoende.

Mijn grote buizen voorbeeld is de Marantz 8b



Wilfred heeft deze en ook weer in originele staat teruggebracht maar daar is niet aan te komen.


Maar ben wat ik nu heb ook tevreden mee, het Marantz logo kan er altijd nog opgeplakt worden.  :-D clown1

Wat een mooie set dit. Die einbak met die wappers, daar wil je naar kijken.  Ik hoor overigens dezelfde verschillen met name bij stemmen en cymbals.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

En de dac van John Wx aangesloten, weer een rack vuller erbij.





Als pre nu de 1070, eindversterker is de Quad.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Mooi uit elke periode wel wat  :yes: klassiekers  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op juli 08, 2012, 12:20:58
Mooi uit elke periode wel wat  :yes: klassiekers  hello
Heb nog meer keuze John maar is meer voor de verzameling.



Moet het een keer een vast plekje geven.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Zoek zelf nog een goedkope maar goed uitziende voorversterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op juli 08, 2012, 14:27:49
Zoek zelf nog een goedkope maar goed uitziende voorversterker
Hierbij een overzicht van de gebruikte pre amps in mijn vintage verzameling, ze presteren naar mijn weten even goed.













De enigste pre met een ab.





Helaas is de balance potmeter afgebroken  :-o , wie hier een oplossing voor heeft  hoor het graag.  :-D







De buizen zijn een zelfbouw project van de vorige eigenaar geweest, de Yamaha is nog origineel en de Marantzen zijn nagezien en hebben een revisie van SB_Marantz gehad.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Mooie pre's



o ja

Wel de pc met een goede netwerk kabel verbinden voor het geluid

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121746.0


Wel effe koffie zetten  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.