De set van Maurice

Gestart door Maurice, januari 27, 2009, 21:04:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: f.luisteraar op juni 15, 2011, 12:26:16
Waarmee meet je het dan?
Een meet mic ,pc en de benodigde software  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Simpel voorbeeldje : http://www.elektor.nl/products/books/audio/luidspreker-meettechniek.11970.lynkx

Kost wellicht minder dan een Siltech ,maar dan kan je van daaruit wel verder borduren  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: jwx op juni 16, 2011, 00:15:51
http://www.minidsp.com/


Onder andere ,er zijn zat middelen voorhanden als je het net afstruint .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 16, 2011, 00:17:10
Onder andere ,er zijn zat middelen voorhanden als je het net afstruint .

een kennis van een ander forum Koen is er helemaal lyrisch van
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Yep i know !

Zelf heb ik het niet geprobeerd maar ik geloof(nee ik weet het zeker) dat EQ's en/of DSP's de oplossingen bieden  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 21:47:07
Inmiddels toch al weer een kleine verbetering in het middengebied.
Zit in een woning waarin geleefd wordt door een vrouw, een 3,5 jarige rouwdouwer en een baby. Vooral de eerste twee hebben de neiging de bank regelmatig te verplaatsen/op te schuiven.
Ik merkte dat als ik iets naar voren ging zitten het midden gebied opknapte. Heb de luidsprekers niet weer iets uitgedraaid.
Zet de bank maar eens wat verder tegen de achterwand  :wink: ,maar goed dan loop je weer tegen andere problemen aan  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op juni 16, 2011, 00:27:37
Zet de bank maar eens wat verder tegen de achterwand  :wink: ,maar goed dan loop je weer tegen andere problemen aan  :roll:
Letterlijk ja  :schater:
Achter de bank moeten we wel naar buiten kunnen lopen, en bij de boeken kunnen  :yes:
Helaas kan ik de set niet op de korte kant opstellen, dan zit er nog 12 meter ruimte achter.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Dan hebben de staande golven wel plaats genoeg HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Ik heb ook weer eens een impuls aankoop gedaan!

Een CD72 SE  pompom





Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jowa

Erg mooie speler  pompom
Lekker veel koper.
Vroegah bijna de CD-72 nieuw gekocht, maar toen gegaan voor de Arcan CD-5.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Dit is overigens geen MKII zoals op de foto maar een MKI. De MKII SE heeft al wel een DAC7/TDA1547 aan boord.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude