Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

#60
1) niet verrassend dat de Focals er als besten uitkomen  :-D
2) verrassend dat de Tannoy-Marantz combi niet door de selectie kwam  :yes:
3) er is meer dan Rel  8-)


  :wink: Sander.

p.s. lekker leesbaar verslag. Zou je deze nog kunnen aanvullen met jouw indrukken betreft de onderlinge verschillen tussen de speakers?

lo

Mooi omschreven Rob. Ik wist niet dat je daar vandaag naar toe ging.
Bij iear heb ik een twee jaar geleden mijn dynaudio contour S3.4 gekocht. Waren demo's van een half jaar oud voor een bijzonder mooie prijs. Ook al diverse keren bij Jan en Ad op bezoek geweest ivm "hifi en AV luistershows". Leuke zaak en bijzonder netjes verzorgd :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Tigger

Heel leuk om te lezen hoe e.a. is gegaan en getest.

Heb je ook verschil gehoord tussen vandaag de SR's (5004 & 6004) en een 7001 en een 8002?







Een Stentor III??  :kwijl:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Ik heb de verschillen niet gehoord tussen de 7002/8002 en de 5004 en 6004

Wat mij opviel was dat  fundering op een wat luider nivo bij de 6004 wel bleef staan en de 5004 weg viel
En toch zie je ze kwa specs dat er zeer weinig verschil inzit

Verder heb ik wel door dat de 6004 en de 7002 wel een wereld van verschil is en dan het positieve voor de 7002
7002 heeft meer controle !

Verder kwa speakers koste een set 816 ongeveer een 1300 euro en de canton's en B&W cm serie zeker al het bubbele !
Wat zou het voor mij geworden zijn als ik de knoop daar door zou moeten hakken ?: ik denk van wat ik gehoord heb ook de Focal's,dit puur alleen omdat ik die van de speaker serie's het beste vondt klinken

Ik ben benuewd wat de nieuwe recievers gaan doen met hun prestatie's want als ik over zo moeten gaan denk ik dat de 8003 combo de eerste volgende opvolger zou zijn
Dit omdat de 6004 mij niet extreem kon bekoren en de 5004 al helemaal niet

Nu hoef ik gelukkig die keuze niet te maken want heb al een fijne reciever !

@ Tigger !
Je zou eens kunnen gaan kijken naar een mooie B serie of een T serie als je nieuw wil gaan
Wil je een blok beton voor je laag zoals het daar benoemd werdt ga je een ST serie zoeken
Ow jah de Stentor III laat ik me eigen niet over uit anders gaat deze de deur uit die hier staat  :lol: :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Nu raak ik natuurlijk ook benieuwd, wat voor type(s) Tannoy stond daar?

Marvin

Hier in een degelijke zaak werd me verteld dat een 8003 voor mij geen echte upgrade zou zijn, Marantz maakt geen echte versterkers meer was het sluitwoord....  :-o

lo

Zo dan, da's wel een hele krasse uitspraak. De range en zeer zeker de premium series bieden heel erg mooi spulletjes. Om over de reference nog maar te zwijgen. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

En toch moet ik hem aardig gelijk geven aangaande surroundbakken...
Al die krengen zitten vol met storingen, als je een dijk van een receiver wilt die volgepropt is met werkende processoren dan moet je bij Denon zijn...  :-)

Ik vind de nieuwe sr lijnen ook geen bedreiging voor wat hier staat....
Jammer maar helaas....  violent1

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: marvin op mei 23, 2010, 22:56:17
En toch moet ik hem aardig gelijk geven aangaande surroundbakken...
Al die krengen zitten vol met storingen, als je een dijk van een receiver wilt die volgepropt is met werkende processoren dan moet je bij Denon zijn...  :-)


stupid

Ik weet het ook niet hoor en mijn 8003 heeft nooit 1 storing gegeven maar ik lees hierop het forum wel erg vaak over slecht werkende SR-6004's. Ook de 8002 van mij bleek niet storings vrij (vraag maar aan Xander...)

De Denon van mij zit ook boordevol maar alles werkt...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ja ik kan van zwart ook geen wit maken, of andersom.

Marantz moet gewoon zijn meerdere erkennen, -en niet enkel in Denon.
Helaas, don't shoot the messenger.....!

Of; Don't hate the player, hate the game....  :angel:

Dat plastic fantastic waar ze nu mee komen vind ik helemaal schandalig, maarja ik ben voorzien en heb gelukkig niet echt een upgrade drang in me zitten.
Het is werkelijk fantastisch hier, -en dat vind ik gewoon goed genoeg.
Volgende maand ga ik het enkel wel visueel aanpakken, is ook wel nodig na 6jaar tapbaas spelen.....  :-D

WimPeu

Citaat van: marvin op mei 24, 2010, 00:14:41
is ook wel nodig na 6jaar tapbaas spelen.....  :-D

Tijd voor een Marantz Forum afscheidsborrel??? :-D 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ja dat is een goeie, enkel handige mensen mét gereedschap graag......   :-D

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Eéntje met 'stappen teller', confronterend!!  :-D