Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Duzzan

Citaat van: Tigger op januari 04, 2010, 00:07:46
stijf houden en haar laten genieten van wat je hebt ;)

We hebben het nog steeds over speakers toch?
(flauw ik weet het, sorry, kon het niet laten ;) )

Maar dit is wel echt balen, hopelijk komt het goed.
Zoals Tigger al omschreef, als je nu inene een hele stap terug doet (wat je eigenlijk express eens moet doen) dan hoort ze zelf ook dat het niet meer zo mooi klinkt als eerst.
Luxe (mooi geluid) went snel ;)

Succes! (En Sterkte)

Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

Stadium III

Ze is weer stli  :-D

Ze zal wel een ingeving gehad hebben ( bijna de periode  HLP shutup)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

ow das mooi  :-D

welke periode  :roll:  :schater:

Stadium III

Citaat van: Marantz 81 op januari 05, 2010, 17:16:05
ow das mooi  :-D

welke periode  :roll:  :schater:

Die wil je niet aanzien  :no: HLP

Maar goed blijf lekker spelen met wat ik heb  :-D was toch wel gebleven  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op januari 03, 2010, 09:46:13
Zit net ff met vriendin over de spullen hier te praten en komt ze met :

Ik zou wel andere speakers willen en dan ook een kleinere subwoofer  :-o :|

Uhh neeee

Kom jongens, dit is vrouwen tacktiek. Ze wil gewoon verhuizen naar een groter huis (lijken de speakers weer klein) en dan nog een kindje erbij.... :yes:  :-D  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Hahaha kindjes kunnen niet meer  :-D

Verder zit ik goed hier  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Tigger

Vanavond even langs Stadium III gegaan om een blu ray op te halen. Het zou bijna niet doorgaan, want in 's Hertogenbosch was het K weer en de wegen waren toch wel aan de gladde kant (zelfs met winterbanden en een Jeep). Stadium III belde en zei dat er bij hen niks aan de hand was, dus gewoon op weg gegaan (we wonen tenslotte maar zo'n 25km bij elkaar uit de buurt) :lol:

Dat even langs gaan, is uiteindelijk een halve (of hele) luister- en kijksessie geworden -> we zijn toch zo'n dikke 2 uur bezig geweest  :-D


Al meteen vallen natuurlijk die mooie Marantzen op en last but not least die mooie REL en AE's! Als ze er net zo mooi uitzien als klinken, komt het wel goed. En dat kwam het ook: diverse br schijfjes zijn de revue gepasseerd, evenals een aantal dvd's en cd's. Wat een groots geluid wordt daar neergezet en wat gaat die REL diep en snel. En wat kunnen die AE's toch zuiver en vol geluid wegzetten! Accoustic Energy is een niet veel voorkomende luidspreker en daar ben ik altijd geïnteresseerd in. Al dit mooie spul wordt in toom gehouden door een mooie SR7002 en leven in geblazen door die fijne DV7001 en een goede br-speler.
Het beeld is super en het geluid nog superder! Kortom: een hele mooie set om ècht van te genieten!

Naarmate de avond vorderde, kreeg ikzelf ook weer wat ideeën om bij mij e.a. te finetunen  :yes:


Rob, super bedankt voor je/jullie gastvrijheid! En uiteraard ook bedankt voor die kleine tips. Ik ga de komende tijd verder spelen en uitproberen en je bent dan natuurlijk van harte welkom om hier de puntjes op de i te zetten.
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Tja eigenlijk hebben we niks nieuws gewoon tevreden gebruiker hier  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op februari 24, 2010, 21:31:53
Tja eigenlijk hebben we niks nieuws gewoon tevreden gebruiker hier  :-P

:-D  Ha ha, gefopt..ik dacht hee Rob komt met wat nieuws.  nopompom  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Shepherd Moon

Als ik dat hier lees, heb je blijkbaar een bewonderingswaardige set :D
Ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar het geluid daarvan.

Thx alvast voor de tips aan de telefoon ivm het finetunen van de set !
Succes en veel plezier met je HT set !  HB
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Stadium III

Momenteel veel plezier met de set ja

Onze laptop is al dik 2 maanden weg voor reparatie aan het scherm dus thuis eigenlijk helemaal niks aan computer
Dus wordt de set weer meer aangesproken !

Dus al bij al komt het goed en zijn we dik tevreden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Binnenkort nieuwe pic's van de kabels en nieuwe aankledingen in huis
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Vandaag met mijn neef op pad geweest om wat audio te beluisteren !

We hebben eerst de Sr 6004 beluisterd op Dali Ikon serie en daarnaar nog op Elac type weet ik zo f niet meer
De grote winnaar daar was iig Elac ! Een wat rustige speaker die alles best relaxt weergaf !

We hadden om 1 uur een afspraak gemaakt bij Iear bij ons in Tilburg
Daar zijn we netjes ontvangen en hebben we de luister ruimte ons gemaakt  :wink:
Daar hadden we B&W/Focal/Canton/Kef/Tannoy in complete 5.1 configuratie staan met eventueel Marantz/NAD/Onkyo/C.A.

We zijn begonnen met de Marantz SR 6004 icm de oven gemoemde merken
Als snel vielen Canton/Kef/Tannoy al af en B&W en Focal bleven over
De CM serie en de 683 van B&W hadden we en de 816v van Focal !

Naar wat door beluisteren kreeg ik al wel door dat zijn smaak Marantz en Focal wel een winnaar zou zijn voor mijn neef en dat bleek wel ook !

We hadden de recievers op source direct gezet en een CD gepakt met onze voorkeur van de muziek
Daaruit hebben we 1 nummer gepakt als referentie voor ons
We merkte al gouw dat de 816 wel een versterker nodig heeft met wat meer power van op de volume stand-20 viel de SR 5004 als snel in het niet tegen over de SR 6004
De 6004 kon ze beter in controle houden en het surround beel bleef ook veel beter tot stand

Ook hebben we de 1501 de MINI reciever beluisterd en moet zeggen dat het voor het kleine beestje best wel grote prestatie's neer kan zetten
Durf bijna wel te zeggen dat ie tegen de 5004 opkan !

Maar goed 3 uur hangen en luisteren is hij tot de keuze gekomen van een SR 6004 en de 816v voor en dan de 800cc center volgens mijn en de 806 of 706 achter

Hij wil eerst hiermee beginnen en later uitbreiden met een sub erbij van Rel ofcourse ! :-D

Ze hadden daar de T3 staan de R205 en de Stentor III
Eerst heb ik natuurlijk de stentor III mishandeld wat een kreng man o man
Maar goed een dikke 4000 euro had hij er niet voor over jammer  :-P

Moet zeggen dat ik de R en T aan de gang heb gehoord en de T veraste mij zeer goed
Snel en goed te integreren
Leuk van disign !

Had het er nog ff met onze verkoper erover wat nu eigenlijk een mooie opvolger zou zijn voor de ST serie
Hij kwam met het woord van uhhh eigenlijk niks
De St heeft een bepaalde klasse bij zich die ik eigenlijk niet terug kan vinden

Zo kwam hij wel de de R serie eigenliijk net niet is en dat als je drukgolven wilt de B serie moet hebben en meer met muziek de T serie's!

Helaas had hij geen B serie staan want ook die had ik graag willen horen

Verder de rest van de subs vielen al zeer snel af want het was een bonkende bende !

Maar goed ben benieuwd waneer hij het gaat aanschaffen en ik weer aan de gang kan !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4