auto set-up probleem sr 8500

Gestart door franks, januari 09, 2007, 21:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

franks

Ik wilde mijn sr-8500 eens via de auto set-up instellen met de meegeleverde meetmicrofoon, in eerste instantie kreeg ik bij de eerste test (ambient noise) al meteen een error maar nadat ik een stoel verplaatst had kreeg ik na een paar keer opnieuw proberen een OK.
De eerste 2 testen geven een ok, maar bij de 3e test (speaker distance) krijg ik steeds weer een error (speaker set error) volgens de manual duidt dit op verkeerd aangesloten speakers maar ik weet voor 200% zeker dat alles goed is aangesloten en in fase is, het enige wat ik kon veranderen was de fase-instelling van mijn subwoofer.
Ik heb hiermee geexperimenteerd op 0-90-180 graden, maar steeds krijg ik weer dezelfde error.

Nu denk ik dat mijn handmatige instellingen wel redelijk goed zullen zijn , maar toch ben ik benieuwd wat het apparaat er zelf van maakt

wie weet raad??

Groet Frank

Maurice

Knappe speakers  notworthy

Probeer het ook eens zonder sub aangesloten. Blijft qua fase namelijk altijd een moeilijk geval.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Ik heb hier hetzelfde probleem

Alles gaat goed tot deel 3 en dan ook de error
Ik heb zelf de afstanden opgemeten en met een db meter alles afgesteld en nu ikke ook blij  hello
Toen hij het wel deedt merkte ik dat de afstanden niet helemaal correct waten en de volume van de sub veel te ver terug gedraaid werdt

Mijn advies is om een db meter te kopen en hem aftestellen en klaar ben je !!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

franks

@ stadiumIII:Als je de receiver met een db-meter instelt, geeft dat dan grote verschillen met instellen op je eigen gehoor?
Ik heb namelijk het idee dat ik het op mijn gehoor ook vrij goed kan

@ Maurice: bedankt voor compliment luidsprekers,pas zelf gebouwd :-D
Vanavond zal ik het eens zonder sub proberen

Groet Frank

Stadium III

dat geeft zeker wel verschil ! als je het met een db meter doet

in welke omgeving woon je ?
Anders wil ik het wel voor je komen doen

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

franks

woon omgeving 's-Hertogenbosch

groet Frank

cz79

Als je pas bij speaker distance een error krijgt dan heeft dat toch niets te maken met 'verkeerd aangesloten' speakers of zie ik dat nu verkeerd.
Is er iemand in de buurt van Almere met een Db meter?

Marvin

Conrad, voor 30 euro mag je hem dan gelijk houden...

Stadium III

Citaat van: franks op januari 10, 2007, 21:24:29
woon omgeving 's-Hertogenbosch

groet Frank

Hier komen we uit tilburg
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4