[Hulp en advies]PM11S3 downgraden naar...........?

Gestart door Maarten110, juli 26, 2018, 10:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Jahaa, en mogelijkheden genoeg.

En dit is er zeker eentje van lijkt me.

RHK

De Rotel eindbak van mij is ook klasse D, wel een knap geluid, maar ook wel prijzig. Althans, nieuwwaarde.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Richi

Ik zit dit topic zo eens door te lezen en eigenlijk ben ik het wel met Joep eens. Als je voor een 'halve' oplossing gaat, dan lever je enorm in terwijl je toch nog veel geld uit geeft. Dat zou ik jammer vinden. In jouw geval zou ik kijken naar een leuke vintage set op Marktplaats. Scoor een mooie Marantz PM-80 of een Kenwood 7020 versterker voor 100 euro. Daar ga je ook veel plezier aan beleven en je houdt veel meer geld over. Wil je weer eens terug naar een PM-11 of zo, dan verkoop je het zo weer zonder verlies door. Weinig risico, veel plezier.

Je kan ook naar onbekendere merken kijken 2e hands, dan koop je vaak leuk spul voor relatief weinig. Bijvoorbeeld een Rega, Cyrus of Roksan versterker van een jaar of 10 oud.

Als je per sé jong of nieuw wil kopen, dan zou ik serieus naar de Onkyo kijken. Zij maken hele mooie spullen voor weinig, ook de bijpassende tuners en cd spelers zijn erg goed.

Veel succes met de beslissing!
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

joep

#78




Voor € 100,- mag je deze ophalen Maarten.
Best een redelijk geluidje en je probleem is de wereld uit.
Wat je gaat vangen voor de PM-11 kun je dan ook echt besteden.
Op die 100  euro na natuurlijk.

Maarten110

Citaat van: Richi op augustus 08, 2018, 21:00:31
Ik zit dit topic zo eens door te lezen en eigenlijk ben ik het wel met Joep eens. Als je voor een 'halve' oplossing gaat, dan lever je enorm in terwijl je toch nog veel geld uit geeft. Dat zou ik jammer vinden. In jouw geval zou ik kijken naar een leuke vintage set op Marktplaats. Scoor een mooie Marantz PM-80 of een Kenwood 7020 versterker voor 100 euro. Daar ga je ook veel plezier aan beleven en je houdt veel meer geld over. Wil je weer eens terug naar een PM-11 of zo, dan verkoop je het zo weer zonder verlies door. Weinig risico, veel plezier.

Je kan ook naar onbekendere merken kijken 2e hands, dan koop je vaak leuk spul voor relatief weinig. Bijvoorbeeld een Rega, Cyrus of Roksan versterker van een jaar of 10 oud.

Als je per sé jong of nieuw wil kopen, dan zou ik serieus naar de Onkyo kijken. Zij maken hele mooie spullen voor weinig, ook de bijpassende tuners en cd spelers zijn erg goed.

Veel succes met de beslissing!

Hey richi, jij ook bedankt voor je input en overwegingen. Ik neem je tips mee.


Citaat van: joep op augustus 08, 2018, 22:20:33




Voor € 100,- mag je deze ophalen Maarten.
Best een redelijk geluidje en je probleem is de wereld uit.
Wat je gaat vangen voor de PM-11 kun je dan ook echt besteden.
Op die 100  euro na natuurlijk.


Joep, dat is een aardig aanbod van je. Ik sluit een 2dehands aanschaf, welke dan ook, ook zeker niet uit.
Ik heb het type even opgezocht en je denon mist voor mij alleen de mogelijkheid uit te wijken naar een eindbak.

Maarten110

#80
Na nog een hele tijd gezocht te hebben in componentenland en zwaar teleurgesteld te zijn in Rotel die bij hun superleuke A-10 het lef hebben om tegenwoordig niet eens een afstandbediening te leveren  frusty .....

struikelde ik ineens gisteravond in het Denon-kamp over de PMA-720AE   notworthy

eens even zien.....

A/B terminals?....... :yes:
Pre-out................. :yes:

okay......so far so good..........een "bescheiden" vermogen met 50W@8Ohm en 85W@4Ohm.
.
.
Dan zal die natuurlijk wel weer zo duur zijn als de Cambridge CXA ofzo???  nopompom
.
.
huh........199 euro? pompom ........gloedjenieuw en met garantie.

Pricewatch:
https://tweakers.net/pricewatch/339804/denon-pma-720ae-zwart.html

Specs:
https://www.denon-hifi.nl/nl/product/hifi/amplifier/pma720ae


Kijk, nou komen we ergens........als dat nou fatsoenlijk klinkt en er kan desnoods een PA-bak achter voor het laag dan lijkt me dat wel wat.
Ik besef me dat het hier natuurlijk wel gaat om een instapper, hoewel Denon het beestje zelf betiteld als "grondig vervaardigde middenklasse versterker"

Kent iemand hier de 720AE toevallig?


Cornelis1921

De Denon PMA720AE wordt niet gezien als de meest stabiele versterker, ondanks zijn toch wel flinke vermogen voor zijn prijs, en is geen allrounder als het om de diverse muziekgenres  gaat. (Bron: What HiFi?)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Geen geld die Denon ,het lijkt mij de moeite waard om het eens te proberen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maarten110

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 09, 2018, 12:46:34
De Denon PMA720AE wordt niet gezien als de meest stabiele versterker, ondanks zijn toch wel flinke vermogen voor zijn prijs, en is geen allrounder als het om de diverse muziekgenres  gaat. (Bron: What HiFi?)

Ik was net de review aan het lezen en las het inderdaad.

Maar laat ik nou net, muzikaal gezien,  in de hoek van Nine Inch Nails vertoeven  :yes:

En met een klasse D PA-eindbak erop die het laag pakt hoef ik me denk ik om de stabiliteit ook niet druk te maken, toch?

deze zijn iets enthousiaster:

https://www.audiovideo2day.com/denon-pma-720ae-en-dcd-720ae-review/


Citaat van: TurboMarco op augustus 09, 2018, 12:50:41
Geen geld die Denon ,het lijkt mij de moeite waard om het eens te proberen .

my thoughts exactly.......adviesprijs was destijds 449 euro, dit model zal wel bijna aan vervanging toe zijn.

als ik nou gek doe en druk daar een dikke Crown eindbak op.....van wel 289 hele euro's  clown1

https://www.bax-shop.nl/versterkers/crown-drivecore-xls-1002-pa-versterker

dan kan daar toch weinig meer mis gaan? Ooommppffff genoeg dan denk ik.


TurboMarco

Probeer uiteraard eerst zonder EV ,wie weet voldoet het al aan je verwachtingen en ben je meteen spekkoper .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Maarten110 op augustus 09, 2018, 13:11:08
Ik was net de review aan het lezen en las het inderdaad.

Maar laat ik nou net, muzikaal gezien,  in de hoek van Nine Inch Nails vertoeven  :yes:

En met een klasse D PA-eindbak erop die het laag pakt hoef ik me denk ik om de stabiliteit ook niet druk te maken, toch?

deze zijn iets enthousiaster:

https://www.audiovideo2day.com/denon-pma-720ae-en-dcd-720ae-review/


my thoughts exactly.......adviesprijs was destijds 449 euro, dit model zal wel bijna aan vervanging toe zijn.

als ik nou gek doe en druk daar een dikke Crown eindbak op.....van wel 289 hele euro's  clown1

https://www.bax-shop.nl/versterkers/crown-drivecore-xls-1002-pa-versterker

dan kan daar toch weinig meer mis gaan? Ooommppffff genoeg dan denk ik.
Dan zou die PMA720AE voor jou zomaar een zeer geschikte versterker zijn, Maarten, pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Frits Denon

Een 1500ae heeft duidelijk wat meer in huis t.o.v. de 720ae.
Fijne versterker met veel reserve.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Maarten110

Citaat van: TurboMarco op augustus 09, 2018, 13:15:04
Probeer uiteraard eerst zonder EV ,wie weet voldoet het al aan je verwachtingen en ben je meteen spekkoper .

jazekers, vandaar dat ik ook zo zocht naar een amp met pre out omdat, in vergelijking met de PM11-S3, de downgrade-kandidaten natuurlijk een behoorlijk zwikje vermogen inleveren. Zonder die uitwijkmogelijkheid had ik een downgrade ook niet gedaan denk ik.

De PM11-S3 vervangt namelijk mijn oude sony TA-F461R, een heerlijke oldskool klinkende MOSFET amp die ik al sinds mijn 17de heb.



Klinkt heerlijk maar op wat hoger volume trekt die bak die 12 en 15 inch laagdrivers gewoon echt niet.

Helaas zit daar geen pre-out op.

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 09, 2018, 13:25:45
Dan zou die PMA720AE voor jou zomaar een zeer geschikte versterker zijn, Maarten, pompom

yup, eindelijk in elk geval een kandidaat gevonden die aan mijn (theoretische) eisen voldoet, prijs, specs, aansluitmogelijkheden en een beetje fatsoenlijk smoelwerk.

areaDVD was ook wel te spreken over de 720AE (getest in combi met de CD-speler).

http://www.areadvd.de/hardware/2012/denon_pma720ae_dcd720ae.shtml

Nu maar eens heel, heel, héél zwaar nadenken en eens zien of ik een demo-exemplaar dichtbij kan lenen.

Maarten110

Citaat van: Frits op augustus 09, 2018, 14:23:23
Een 1500ae heeft duidelijk wat meer in huis t.o.v. de 720ae.
Fijne versterker met veel reserve.

Daar ben ik ook zeker van overtuigd, alleen die is een stuk prijziger meteen en zelfs die mist een pre-out helaas.


Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4