[Hulp en advies]PM11S3 downgraden naar...........?

Gestart door Maarten110, juli 26, 2018, 10:32:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Ja dat is ook een optie natuurlijk.
Gelukkig hoef ik de keuze ook niet te maken. [emoji23]

Maarten110

Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 08:21:38
Alles kan, maar net wat je instelt.
Als je je rears toewijst als bi-AMP voor je fronts dan doet 'ie dat.
Wellicht dat je de een andere moet toewijzen dan de rear, aangezien er 7 versterkers inzitten.
Maar dat merk je vanzelf.
Zal je best nog eens kunnen verrassen dat kastje.

Ok, dus technisch is dat mogelijk, kwestie van ff uitpluizen.

Citaat van: AkTeVox op augustus 08, 2018, 08:45:31
Wordt de teleurstelling van je leven als je van een pm11 komt... :-o
Ik kom van een av7701 mm7055 combo naar een pm8006 en het verschil is enorm.

thanks for the heads-up........ik zit gelukkig ook nog in de orienterende fase hoor, ik ben echt nu nog maaraan het rondkijken wat voor een opties ik technisch heb gezien mijn wensen, dus ABterminals en een pre out om een escape te hebben naar een EV in geval van zwaar tekortschietende vermogen bijvoorbeeld.

Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 08:54:55
Ja maar als je downgrade ga je natuurlijk niet in kwaliteit omhoog.
Dit is zo te zien een best uitgebreid apparaat, voor een scherpe prijs.

spijker op de kop, ik ben zeker bereid een concessie te doen aan de algehele beleving maar ik zoek wel een bepaalde verhouding tussen het systeem en het zakje geld dat onder aan de streep overblijft.

vooral die interne Heos en toch een fors vermogen besloot me deze optie te overwegen.

Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 08:56:50
Nee. [emoji4]

gezien de smiley doel jij op "genieten" of heb ik de verkeerde technische optie?  :angel:
Citaat van: AkTeVox op augustus 08, 2018, 08:58:56
Klopt maar dan ga je downgraden tot op de bodem met deze instapper.

Gaat dit zoveel slechter presteren dan een Onkyo A-9150 in stereo dan, om gewoon maar even een idee te krijgen?
Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 09:01:29
Je sluit je hoog aan op de normale front uitgangen, en laag op de rear uitgangen. Mag ook andersom, signaal is hetzelfde.
En in het menu van de versterker geef je aan geen centerspeaker te hebben, geen subwoofers, geen hoogte speakers, geen achterspeakers.
Kortom, je geeft aan alleen met fronts te werken.
En dan geef je in een ander menu weer aan dat je bepaalde versterker modules die je niet gebruikt wilt gebruiken voor het bi-ampen...
Je rears dus.

okiedokie, dat klinkt logisch inderdaad.

Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 09:06:09
Ja keuzes....
Een middenklasser loopt al weer snel op in prijs.
En de extra mogelijkheden tov een leuke stereo bak zijn ook niet mis natuurlijk.

precies, het is een beetje lastige gulden middenweg te vinden, met een lager budget ga ik al gauw terug in vermogen waardoor ik inschat dat ik toch naar een EV zal moeten voor bijv. het laag. Zoek ik wat zwaarder dan weet ik niet precies hoe zwaar ik moet gaan zitten.
Citaat van: AkTeVox op augustus 08, 2018, 09:10:53
Probleem bij die instap SR's is vaak een ondermaatse voeding om de speakers van het nodige sap te voorzien omdat het zware werk door een gepowerde sub gebeurt. Een mogelijke oplossing is voor jou een recente 2de hands PM700x of PM800x of iets in die aard.

Toch is het opgegeven vermogen best aardig, right?
Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 09:17:22
Ja dat is ook een optie natuurlijk.
Gelukkig hoef ik de keuze ook niet te maken. [emoji23]

hahahahaha, ik moet zeggen dat ik fiks koudwatervrees heb, alleen tijdens deze zoektoch naar mijn mogelijkheden alleen al.

ik ga gelukkig echt niet zomaar over 1 nacht ijs in elk geval.

Marvin


Marvin

En dat is meer een smiley omdat dit voor een stereo man wel even een uitdaging wordt het correct aan te sluiten en in te stellen.
Maar daar ga je, -en anders we met z'n allen, wel uitkomen.

Ja ik heb 180watt voorbij zien komen, dat is niet mis natuurlijk.
Je stuurt ook 'maar' twee luidsprekers aan, dus zou je denken dat dat wel aardig moet gaan.
Maar ja, dat is gewoon gokken natuurlijk. 

AkTeVox

Vermogen zegt niks over een stabiele versterker.  :wink:

Marvin

#65
Cijfers zijn leuk, maar uiteindelijk gaat het erom hoe het gebruikt wordt en wat de eisen zijn die je er aan stelt.
Als je niet op oorlogssterkte draait heb je ook geen lasdoos nodig.
Als je genoegen neemt met een wat mindere weergave maar wel een compleet media schakel station in huis hebt, opties opties opties.
Het is audio, dus de keuze is reuze.
Je kan iemand blijven aangeven dat 'ie achteruit gaat.
Maar dat was al duidelijk bij de opening natuurlijk. [emoji39]

Marvin

#66
Had mezelf geciteerd, maar zo narcistisch ben ik niet. [emoji23]🤫

Marvin

Ik denk dat er best een markt is voor een stereo versterker met al die functies van een surround receiver.
Of een dikke 4 kanaals bak, maar dat is dan weer eigen belang. [emoji23]

TurboMarco

Die 180 Watt mag je met een zak zout nemen ,dat is gespecificeerd @  (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing).

Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) = een realistische opgave wat je dan meteen brengt naar het idee van de surround kanalen om die te betrekken bij een bi-amp configuratie ,dan blijft er misschien nog maar 40 Watt per kanaal over .

bi-amp dan niet doen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


Marvin

Eindversterker eraan en je hebt een leuk systeem.  [emoji847]

Je zou het gewoon eens moeten proberen.

TurboMarco

Citaat van: marvin op augustus 08, 2018, 10:11:40
Eindversterker eraan en je hebt een leuk systeem.  [emoji847]

Je zou het gewoon eens moeten proberen.
Met een extra eindversterker ga je weer het budget omhoog doen, en voordat je het weet zit je op 1300,-

Ik zou zelf eerder een 2e hands ( van een paar maanden oud) Primare versterker kopen ,in dat geval downgrade je helemaal niets t.o.v de PM11S3 maar houd je wel 1000,- over voor de beoogde doelstelling .

https://link.marktplaats.nl/m1308441434
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


Marvin


TurboMarco

Het ziet er iid simpel uit  :lol:

Van binnen ziet het er nog simpeler uit ,want class D  .....maar wel met 80 Wpc @8 Ohm / 160 Wpc @4 Ohm ,wat net zoals de PM11S3 staat voor een retestabiele versterker .

De interne dac is ook wel handig  :yes:

Maar goed ,het is aan de topic starter wat hij gaat doen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)