Speaker advies

Gestart door bs82, februari 01, 2014, 19:55:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bs82

Beste liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een Marantz 2252b receiver uit 1978. Nu ben ik op zoek naar speakers en heb geen idee wat geschikt ervoor is. Wel kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn Philips fb821 speakers die ik momenteel gebruik op mijn philips stereo. Ook vind ik het mooi als ik veel details kan horen in de muziek.
Waar begin ik met het zoeken, iemand een goed advies. Moet er wel bij zeggen dat ik niet veel wil uitgeven, met een maximum van 200 euro.  :-)

ernst56

Kijk maar eens op MP.
Ik heb in mijn zaak een Marantz set met Elipson  Colonne du Son,, mooie zuil-luidsprekers rond de € 150,-.
Goed en helder geluid met mooi laag. Is natuurlijk afhankelijk van je smaak  :wink:

Gr,
Ernst
Marantz 2330b, 4270, 2225, 2010, 2015, 3200, 112, 140, 115b, 5025 , Elipson 1303, Kenwood KD-550 met SME III en Pickering XLZ7500-IIS en nog van alles wat...

bas focal marantz

Citaat van: bs82 op februari 01, 2014, 19:55:42
Beste liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een Marantz 2252b receiver uit 1978. Nu ben ik op zoek naar speakers en heb geen idee wat geschikt ervoor is. Wel kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn Philips fb821 speakers die ik momenteel gebruik op mijn philips stereo. Ook vind ik het mooi als ik veel details kan horen in de muziek.
Waar begin ik met het zoeken, iemand een goed advies. Moet er wel bij zeggen dat ik niet veel wil uitgeven, met een maximum van 200 euro.  :-)
Wat is er mis met je eigen speakers , voor €200 vervanging voor je philips kweet t niet .
Die philipsen zijn erg goed , gesloten kast dubbel laag met middentoon unit en zeker de tweeter is erg goed .

Kan zijn dat philips niet je smaak is is ie dat wel dan ben ik bang dat voor €200 geen stap voorwaards wordt .

bs82

Ik wil de speakers gebruiken op mijn huidige philips set, en daarnaast die marantz ook gebruiken.
Vandaar mijn zoektocht naar een paar extra speakers.

bas focal marantz

Citaat van: bs82 op februari 01, 2014, 20:30:50
Ik wil de speakers gebruiken op mijn huidige philips set, en daarnaast die marantz ook gebruiken.
Vandaar mijn zoektocht naar een paar extra speakers.
Ah zo , goede keuze om die philips iedergeval te houden , zeker als de foam randen goed zijn .

Translator (impact)  lijkt beetje philips , minimalistisch filter opbouw .
Komt ook van Nederlands bodem , en mochten ze je enorm bevallen weet ik adressen die ze repareren en restaureren mocht dat nodig zijn .

jrm

Kijk ook via MP naar Mordaunt short, match met Marantz is goed en kost weinig....

bs82

Een half jaar geleden had een kennis ook het merk Translator aanbevolen. Ik hou alle adviezen in gedachte bij mijn zoektocht.