De set van 100%

Gestart door 100%Marantz, oktober 10, 2013, 14:18:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: 100%Marantz op december 24, 2013, 01:36:26
Het is vandaag de verjaardag van mijn echtgenote. 24/12

Interesseert waarschijnlijk niemand, maar wou het even melden  :-D :-D :-D :wink:

gefeliciteerd!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Nu de apparaten weer echt in orde zijn wens ik je veel luister en kijk plezier!   :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: 100%Marantz op december 24, 2013, 01:36:26
Het is vandaag de verjaardag van mijn echtgenote. 24/12

Interesseert waarschijnlijk niemand, maar wou het even melden  :-D :-D :-D :wink:

Van harte gefeliciteerd!  hello hello

joep

Citaat van: 100%Marantz op december 24, 2013, 01:36:26
Het is vandaag de verjaardag van mijn echtgenote. 24/12

Interesseert waarschijnlijk niemand, maar wou het even melden  :-D :-D :-D :wink:

Hoe laat worden we verwacht?

O ja hoe is je eerste ervaring met de Consolette?

100%Marantz

Vanavond 19:30 :-)

De consolette moet ik nog eens grondig intaleren en goed beluisteren.
Geef liever nier mijn eerste ervaring voor ik het heb getest.

Het is een geschenk voor mijn echtgenote. Wel wat vroeger gegeven :-)


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

joep

Denk er over mijn vrouw een Porsche 911 te geven.   :angel: :angel: :angel:

Eip

Citaat van: joep op december 24, 2013, 14:36:46
Denk er over mijn vrouw een Porsche 911 te geven.   :angel: :angel: :angel:

Gelijk heb je, en welke kleur mag het worden.   pompom
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Eip

Citaat van: 100%Marantz op december 24, 2013, 01:36:26
Het is vandaag de verjaardag van mijn echtgenote. 24/12

Interesseert waarschijnlijk niemand, maar wou het even melden  :-D :-D :-D :wink:

Dank je wel voor de melding, en nog gefeliciteerd met de verjaardag van je echtgenote.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

100%Marantz

Citaat van: joep op december 24, 2013, 14:36:46
Denk er over mijn vrouw een Porsche 911 te geven.   :angel: :angel: :angel:

Mijne is regelijker een VW Tiguan is goed. Of een X3 :-)
Maar met 4 kinderen is dat geen goede keuze  :|
marantz, what else?

100%Marantz

De consolette.

Heb er wat mee gespeeld. Als je aansluit met de ethernet kabel is het een kinderspel en zeer gemakkelijk.
Om het via WFI aante sluiten ben er ik nog niet uit. Speelt een beetje op mijn zenuwen, zal in de gebruiksaanwijzing moeten kijken en dat doe ik niet graag, zou niet moeten.
De applicatie op de iPhone werkt zeer gemakkelijk, zowel voor Internetradio als voor de muziek op het iDevice.

Je kan ook gewoon vanuit iTunes via Airplay, maar dan heb je geen internetradio. Natuurlijk ook direct op de docking aansluiten, voor een iPhone 5 of 5S heb je een adapter nodig.

De kwaliteit van het geluid. (heb een hekel aan dat woord "geluid" als men over muziek spreekt, maar dat is wat anders.)

Zeker goed, maar om heel eerlijk te zijn, valt het wat tegen.
Misschien, omdat ik beter gewoon ben?
Heel waarschijnlijk ook omdat voor een adviesprijs van 1000 € ik veel beter verwacht.
Als Ken Ishiwata dit voorstelt als het ding van de laatste 30 jaar, stel ik mij toch wat vragen.
60 jaar geleden "de" consolette. 3à jaar geleden de CD en nu de nieuwe consolette.
Gelukkig heb ik een heeeeeel stuk minder betaald.

Men moet natuurlijk niet vergeten dat het uiteindelijk toch niet zo groot is. Een versterker van 2x 75W (50+25)

Het concept is wel mooi. En mevrouw vind de achterkant heel mooi.  HB HB  :-D :-D

Zodra ik het op het huisnetwerk zal hebben zal het heel gemakkelijk zijn en een zeer degelijke geluidskwaliteit hebben.

Dus voor minder dan 500 €, ja, maar niet meer. maar dit is mijn mening. Een ander gaat dit misschien ongeloofelijk goed vinden.

Zal nog wat meer info geven als ik de wifi heb kunnen aansluiten.
marantz, what else?

joep

Ik denk er ook over of anders nog wat Sonos spulletjes.

100%Marantz

Vervolg Consolette:

ik heb de consolette op mijn home network geconnecteerd via mijn PC.
Gaat makkelijk.

Internet radio werkt goed, de applicatie "Marantz Consolette" werkt zeer goed en is gemakkelijk te gebruiken.

Je kan natuurlijk ook classiek luisteren via aiplay direct op "Music" On- of Offline.

Kleine verbeteringen zouden aan de App kunnen gebracht worden, maar zijn echt details, algemeen zeer goed.

Het mindere is:
Afstandsbediening veel te beperkt, is natuurlijk overbodig met de marantz App.
Er zouden meer presets moeten zijn, er zijn er maar 6. Via de App heb je zoveel "favorieten" als je wenst.
Het Klein schermpje is mooi, maar veel te klein, niet overzichtelijk, net zoals vele SR modellen.
Weeral, met de app is deze overbodig.

En last but not least: de "sound"

Mij valt het tegen. Is zeker niet slecht, maat heb zeker geen "WAOW" effect gehad.
Te weinig bass. Medium,... nee niet fantastisch.
De mogelijke regelingen qua Bass & Trebble zijn bijna onbestaand.
Je kan natuurlijk de EQ van je iDevice gebruiken, maar die heb ik altijd niets gevonden.
Het geeft een mooi helder geluid, maar te "flat" naar mijn mening.

Dus ik blijf erbij, 500 € is een maximum.

Ik heb deze gekocht voor mijn vrouwtje om "haar" muziek te hebben waar ze wenst en gemakkelijk te gebruiken en dat doet het prima. iPhone muziek en radio.
Ze vind mijn sets veel te ingewikkeld en luisterd dus nooit.

Dus het doel is bereikt, maar jullie voelen waarschijnlijk dat ik niet ongelooflijk enthousiast ben.  :wink:

marantz, what else?

joep


100%Marantz

Niet direct op de consolette, maar als je Spotify of Deezer op de iPhone hebt zou het via airply moeten kunnen.
marantz, what else?

Cornelis1921

#59
@100%, Is jouw "vrouwtje" soms blond? Zoja, dan kan ik mij indenken dat jouw installatie veel te ingewikkeld voor haar is... :wink: :-D notworthy byebye
Zelfs mijn qua verstand minder bedeelde zus heeft een installatie, die bestaat uit losse hificomponenten. Weleswaar een JVC midiset, maar toch. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *