Nieuwe ontwikkeling in huize CBdicX..........

Gestart door CBdicX, april 24, 2022, 08:25:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#105
Citaat van: marvin op mei 18, 2022, 23:14:36
Het geluid komt later dan de DJ apparatuur, dan moet het signaal sneller verwerkt worden.
Tenminste, dat lijkt me. [emoji16]
Het klopt zonder bewerking van de Denon, met bewerking niet.
Overigens een veel voorkomend probleem, vandaar ook booth monitoren.
Maar die erbij wordt irritant in huis, want dat loopt dan ook niet gelijk.
Alles is goed met SD, maar dan mist er wel wat punch..

Ik ga eens kijken naar dat kastje.
Bedankt voor het meedenken. [emoji4]

Het idee om signaal te versnellen moet je echt vergeten want dat kan niet.
Een elektrisch signaal/puls gaat met bijna licht snelheid door een kabel en zal niet versneld kunnen worden, wel vertraagd.
Dat vertragen kan op verschillende manieren gebeuren,  denk dat het rca kastje een spoel gebruikt.
Ook een zeer lange speaker kabel vertraagd, wel langer dan 300 meter dacht ik om iets te horen,  dat wordt dan ook door materiaal weerstand veroorzaakt, niet het signaal zelf.

Als je 300 ms vertraagd, en dan van 300 naar 0 gaat lijkt het wel dat je aan het versnellen bent, maar je bent dan minder aan het vertragen. 😉

Marvin

Nee versnellen gaat niet lukken, dus we begrijpen elkaar wel.
Ik zit opeens te denken aan een EQ tussen de Pioneer en de Denon.
Dan kan je wel aanpassingen doen voor het de Denon bereikt en het gewoon op SD draaien.
Hmm, uiteindelijk komen we wel ergens. [emoji2957]

CBdicX

#107
Toch weer wat veranderd, ik dacht dat ik er was....... :-o  :-o

Eindelijk een meer dan uitstekende Front set die het ook lekker doet in Stereo, de Kef LS50 Meta.
Zit toch een behoorlijk verschil in met vorige Front speakers, dit is toch wel voor dit formaat erg knap.
Zelfs zonder subwoofer ondersteuning "mis" ik niks, gewoon een lekkere bass, het midden en hoog is een klasse apart in mijn oren.

De huidige SVS Prime Center zit qua toon een beetje te ver de verkeerde kant op samen met de Meta's, ga deze vervangen voor de Q250C puur vanwege het formaat.
Ook wil ik niet teveel poen uitgeven voor een andere Center want ik vermoed dat Kef rap met een Meta Center gaat komen, en om dan nu bijvoorbeeld een R2C te kopen is niet verstandig.

De 4 weken gebruikte SVS Prime Center (hoogglans zwart +/- 599,00 euro) is dan te koop met factuur voor de een nog kleine 5 jaar garantie, vraagprijs 400,00 euro.
Staat nu op Marktplaats.

Ook heb ik de Teufel Reflekt retour gedaan, mooie speakers maar geen spierballen en die zijn er toch wel nodig als je via het plafond wil kaatsten (Dolby Enabled) dat slurpt energie weg van het signaal.
Vond de Reflekt te zwak, nu met 4x SVS Prime Sat blaas ik de gaten in het plafond.......  :-D :-D

De Galo Profile subs hangen er nog steeds, dat ziet er dus goed uit voor de toekomst  :yes:

Ook komt er nog een setje Kef T101 aan die de Surrounds gaan doen, zit nu de mini Magnat Needle Sat.

Vreemd dat deze site portret foto's (dus hoger dan breder) op de zijkant zet........  :-(