Upgrade van PM50 naar PM80

Gestart door Jjohn, november 20, 2021, 16:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jjohn

Hallo marantz collega's,

Ik kan een PM 80 kopen bij ons in de buurt kan hem gaan beluisteren heb zelf een PM 50 mijn speackers op dit moment zijn de tannoy revolution R2

Graag jullie mening omtrent deze gedachte?

Ben benieuwd naar jullie vakkundige meningen ☺️

Groetjes Jjohn

JohnWx

Hoi

Wat is er mis met de PM-50


Persoonlijk denk ik dat je geen verschil zal merken omdat het geen al te moeilijke speaker is om aan te sturen 

Heeft de PM-80 al een keer een service beurt gehad ?



Voor de looks vind ik de PM80 een mooie versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jjohn

Hoi,

Ja, schijnbaar door Herman Nijhuis.
En inderdaad de PM 80 is een prachtige look 😊 Als het volgens jou niet echt hoorbaar is heeft het weinig zin om dit te doen 😞.

Maar blijft een prachtig stuk.

SB_Marantz

Met een 80 ben je niets beter af dan met een 50.
Ik ben al tijden op zoek naar een selector switch voor een stofhappende 80 en zag idd die advertentie.
Voedings elco's vervangen?
Lijkt me heel sterk, of de verkoper weet niet waar hij het over heeft.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jjohn

Dit is wat hij schrijft:

Zeer goede en mooie PM 80 versterker met klasse A en klasse B stand. Is on april dit jaar nagekeken en gereviseerd door Dhr. Nijhuis. Hierbij is er een verbeterde STK module in gekomen, met nieuwe luidspreker relais en voedings condensatoren. Speelt als nieuw. Is hier te beluisteren.

Ik twijfel dus een beetje.

CBdicX


Bij twijfel niet doen.
Maar ja, bij niet doen zal het altijd blijven "knagen" in het brein.

SB_Marantz

Heb het verhaaltje gelezen zoals ik reeds aangaf omdat ik naar een sloper zoekende ben.
SP relais is vaak noodzakelijk.
Verbeterde STK stuurtrap?
Voedings elco's?

Eerstgenoemde is een zwak punt evenals de gehele PCB van de eindverversterker en de PCB in het frontpaneel.

Ik weet niet of jouw 50 ooit eens fatsoenlijk onder handen genomen is maar zoals ik reeds zei doet deze niets onder voor een 80.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jjohn

Ik heb die PM 50 ook pas een tijdje speelt goed, is nog nooit een service of zo gehad.


Jjohn

Stel:

1.) Ik laat mijn PM 50 een service beurtje geven ( prijs +/- ? )
En ik houd hem.......

2.) ik verkoop mijn PM 50 en koop de PM 80 ( verschil +/- 125,- )

Tips: 🤔🤔

JohnWx

Citaat van: Jjohn op november 21, 2021, 14:59:38
Stel:

1.) Ik laat mijn PM 50 een service beurtje geven ( prijs +/- ? )
En ik houd hem.......

2.) ik verkoop mijn PM 50 en koop de PM 80 ( verschil +/- 125,- )

Tips: 🤔🤔

Ja eigen keuze ik zou het doen en dan puur op sentiment dat heb ik met sommige spullen en merken

Van Marantz de hele 80 serie  SC-80 SM-80 CD-80

Ook van Sony ES bijna alles van versterker tuner cd speler en de HT Recievers en de gewone vooral de STR80GX ES en de speakers van Sony es
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.