Universal brengt 24-bit albums uit op Blu-ray: is hier behoefte aan?

Gestart door jowa, oktober 15, 2013, 17:03:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Las net een artikel dat Universal komt met 24-bits albums op Blu-ray.

Op zichzelf een mooi streven, echter gezien de prijsstelling van 17 GBP per album voor klassiekers als Nirvana Nevermind brengen ze dit m.i. gelijk weer ter grave.

Ik weet dat er behoefte is aan 24-bits software, is het aanbieden hiervan op Blu-ray echter nog van deze tijd?
Of gaan jullie voor high-res downloads er van?

Wat vinden jullie?




Zoldar

Geheel afhankelijk van de kwaliteit van de transfer. Kijk een ge-sampled cd tje kan ik zelf ook maken. Laat ze maar transparant zijn over de master en hoe dat op dit schijfje is beland.

Voor de rest is mijn ervaring met high res  so so. Ik ze die bet.er zijn dan de cd maar ook die ik meteen heb terug gestuurd naar hdtrakcs.

Vwb nevermind van nirvana. Mijd de remaster 24 bit als de pest. Het staat harder en de dynamiek is er uit. David grohl staat met kwastjes te drummen.

Duz deze blu ray titel, tja. Wat was de bron ook alweer?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Leuke hebbe dingetjes dit al ga ik Nirvana niet nog een keer kopen. Hopelijk komen ze met wat nieuwe titels. Op de zoveelste Pink Floyd DSOTM en Dire Straits Brothers In Arms zit ik niet meer te wachten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Daar zit ik ook mee. Wat ze aanbieden zijn oude titels welk ooit analoog zijn opgenomen.
Wat Zoldar schrijft is ook een goed punt, hoe is de kwaliteit van de master en hoe hebben ze die be/mishandeld.
Ik zelf heb er geen 17 GBP per stuk voor over. Dan koop ik net zo lief de CD voor een paar euro.

Als ze dan high-res gaan aanbieden, dan graag nieuwe opnames en niet de zoveelste reissue.

Degene die ik nu van Marillion heb besteld op blu-ray gaat me meer voldoening geven dan deze reissues op blu-ray.

Zoldar

Eh marillion? In high rez? Waar?! 

Ik heb wat titels op vinyl maar vind de cd versies beter.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Gewoon via marillion.com:

BRAVE LIVE 2013 BLU-RAY VERSION

BLURAY PRODUCT INFORMATION:
Recorded on the 9 March 2013 at the Marillion Weekend in Centre Parcs, The Netherlands. This concert film features the whole of the Brave album performed in full plus over an hour of encores and extras. This unique event was captured in glorious high definition by 15 cameras in a purpose built arena, bringing you a truly unique event and a defining moment in Marillion's live performance career.

TECHNICAL INFORMATION:
Video:
1xBD50 Disc
Worldwide play - Region all
Frame-rate - 60i

Audio:
96kHz Stereo
96kHz DTS-HD Master Audio 5.1 Surround Sound


xander32


renes59

Wordt tijd voor nieuwe oren en ogen die dat allemaal kunnen bevatten. De techniek schreit voort maar daar waar wij het met moeten doen blijft hetzelfde en schiet tekort.
Beeldkwaliteit zal misschien nog wel zichtbaar zijn maar wat horen betreft, wij horen niet wat mogelijk is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Oude wijn in nieuwe zakken. Ook SACD is marginaal gebeuren gebleven. Blu-ray-audio, omdat  wereldwijd de penintratie van BD-spelers een dergelijke lancering interessant maakt? Zolang de formaten DVD èn CD nog wereldwijd zo populair blijven zal een upgrade naar hogere resoluties gedoemd zijn te falen, het zelfde avontuur met SACD en DVD-audio. Die laatste twee zijn dan wel nog niet zo obsoleet, maar rechtvaardigen volgens niet de introductie van een derde hi-res op schijf formaat. Ach, de industrie begint in haar wanhopige jacht naar (meer) winst wel vaker de meest zinloze avonturen. Noodzakelijkere en daarmee nuttigere technologische innovaties worden door die zelfde industrie regelmatig genegeerd en daarmee blijkt maar eens overduidelijk wat haar werkelijke intenties zijn: Feed the millions instead of stuffing your pockets.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Oude discussie. Ik weet het. Ik meen echt verschil te horen. Maar na deze uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=-Bd99cADk70 twijfel ik. Is een beetje een lange zit maar het waard....
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek