Nieuwe ontwikkeling in huize CBdicX..........

Gestart door CBdicX, april 24, 2022, 08:25:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Citaat van: CBdicX op mei 08, 2022, 16:04:39
Ik heb het nog iets voordeliger gedaan met een PMA520 voor 85 euro incl. verzending.
Kan dat ding altijd weer zo kwijt voor dat geld  :-D

Me too  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#76

Ook een aantal dagen getest met Surrounds voor op de muur, en ook met 4 Height speakers en VOG (achter de TV) maar dat draagt allemaal niet veel bij en is alleen maar een hoop speakersdraden en een hoop gedoe.

In deze setup wel 2 Center speakers (SVS Prime Sat) die links en rechts naast de 4700 hangen die in het midden staat, en ik maak gebruik van 2 front speakers links en rechts, dus 4 stuks.
Die worden door de 4700 als "bi-amp" aangestuurd via uiteraard L/R + Height 2 L/R, alles full range met een 100 Hz cross-over voor de Adiva SE.

Mocht ik wat gaan veranderen laat ik het weten ..........   :wink:   :-D  :wink:

pameijer

Dat "gedoe" had je toch al gehad? Lijkt me meer gedoe om alles weer te ontmantelen!  :wink: . Dus waarom alles er weer afgehaald, klonk het gewoon niet fijn?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#78
Citaat van: pameijer op mei 14, 2022, 12:46:42
Dat "gedoe" had je toch al gehad? Lijkt me meer gedoe om alles weer te ontmantelen!  :wink: . Dus waarom alles er weer afgehaald, klonk het gewoon niet fijn?

Klopt, ik bleef terug komen op 3.2 als voor mij de prettigste setup.
Zo zelfs dat ik vandaag 8 speakers verkocht heb en het nu qua hoeveelheid speakers niet verder kan doen dan 3.2 😉
En inderdaad zonder Atmos.
Op de test bestanden na doen Hoogte speakers maar weinig mee.
Helemaal Atmos in Netflix of Disney en HBO is behoorlijk 😢 gezien dit over DD+ gaat, en niet over TreuHD, en ook niet object gestuurd.

Maar ja, met mij weet je het nooit.........

pameijer

Citaat van: CBdicX op mei 14, 2022, 16:36:14
Klopt, ik bleef terug komen op 3.2 als voor mij de prettigste setup.
Zo zelfs dat ik vandaag 8 speakers verkocht heb en het nu qua hoeveelheid speakers niet verder kan doen dan 3.2 😉
En inderdaad zonder Atmos.
Op de test bestanden na doen Hoogte speakers maar weinig mee.
Helemaal Atmos in Netflix of Disney en HBO is behoorlijk 😢 gezien dit over DD+ gaat, en niet over TreuHD, en ook niet object gestuurd.
Weet je dat zeker, niet object gestuurd?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#80
Citaat van: pameijer op mei 15, 2022, 00:44:29
Weet je dat zeker, niet object gestuurd?

Object sturing is geen onderdeel (object-based sound) van DD+ wel oa van Atmos.

Dat er Atmos in het display staat is een Netflix, Disney en HBO truukje, ze sturen dan het "Atmos vlaggetje" mee met de DD+ data waardoor de AVC denkt dat het een Atmos signaal is, maar dat is het niet.
DD+ is 2D software, Atmos, DTSX  en Auro zijn 3D software.

Voor DD+ moeten de hoogte kanalen dus weer via "referb" gegenereerd worden, alle effecten voor DD+ en DTS worden in 1 data container gestopt, dit kan voor Atmos zelfs 128 containers zijn.
Voor HT toepassing Atmos is zelfs een setup van 24.x.10 mogelijk.......
Dus waar de hoogte kanaal effecten er in Atmos en DTSX daadwerkelijk zijn, ontbreken ze in DD+, en die kunnen er gewoon niet zijn want het is 2D, 5.x / 7.x software.

Buiten dit zijn Atmos en DTSX, HD audio formaten waar DD+ en DTS SD formaten zijn.
Door deze hoge bandbreedte die HD in neemt is dit niet interessant voor streaming, vandaar dat er dan de DD+ truuk wordt toegepast, niet HD en niet object gestuurd, dus gewoon de boel in de maling nemen....... :wink:
Staat leuk maar is eigenlijk een Porsche met een VW UP motor  :-o 


Both Dolby Atmos and DTS:X are object-based audio formats.
Unlike traditional audio mixing, which associates a sound with a particular speaker on a 2D plane, object-based audio technology treats each sound (the roar of an airplane, bullets flying through the air, raindrops hitting leaves, birds chirping, and so on) as an individual object.


Each sound object is accompanied by descriptive information—metadata—that describes aspects of that sound, such as where the sound object is located in a room, or in what direction the sound should move along the sound field and at what speed.
The decoder in your A/V receiver assembles this information from the source—such as Blu-ray player or home-theater PC—and calculates which combination of speakers should work together to reproduce that sound in your room.


Zegt opzich niets, bij een ander in een andere kamer kunnen de effecten misschien wel meer aanwezig zijn.
Wij wonen nu eenmaal niet in een theater waar alles optimaal is qua speaker plaatsing, de hoeken waar de (hoogte) speakers onder hangen richting luisterplek, en de hoeveelheid speakers.
Is dat allemaal volgens Dolby regels zal het waarschijnlijk best mooi zijn, de laatste keer dat ik in een bioscoop ben geweest was er Dolby Stereo geluid  :-o , en toch genoten van de film  :yes:


RHK

Tja, en daar sluit ik mij op aan, na uitgebreid geexperimenteer en niet echt kunnen horen wat Atmos nu extra brengt. Athans, bij het aanbod van de huidige content zoals CBdicX omschrijft. 
:gp:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#82
Citaat van: RHK op mei 15, 2022, 18:20:50
Tja, en daar sluit ik mij op aan, na uitgebreid geexperimenteer en niet echt kunnen horen wat Atmos nu extra brengt. Athans, bij het aanbod van de huidige content zoals CBdicX omschrijft. 
:gp:

En zelfs in originele Atmos films is het vaak knudde.
Als de eind mix er geen of weinig aandacht aan geeft is het gebruik te verwaarlozen.
Vandaar dat er fans zijn van Auromatic, die doet dan meer met een downmix dan origineel Atmos.
Maar dat is dan weer reverb .........

Maar het blijft een zeer persoonlijke ervaring en afhankelijk van de setup en ruimte, en nog belangrijker: content en gebruik in de film, en niet alleen het Atmos logo voor verkoop !!

Dus heeft iemand interesse, ga ervoor  :yes:

Marvin

Als ik ze nu weg haal ga ik ze echt wel missen, het werkt hier gewoon.
Misschien dat de combinatie ruimte en plaatsing hier gewoon goed is, ik heb geen consessies hoeven doen.
Gewoon de voor mij meest ideale plek bedacht en ze aan het plafond geschroefd.
Ik zit zo goed als in het midden van de hoogte speakers, en ik zit in het midden van de kamer, dus zit ook in het midden van de normale speakers.

CBdicX

#84
Ik lees meer goede ervaringen, dus het heeft mede te maken met plaatsing en ruimte hoe de effecten worden ervaren.
Mijn grootste manco in deze, maar ook met surround en surround back, is dat ik mij teveel focus op de speakers die er hangen.
Ik ben dus altijd in een film "op zoek" naar de speakers, zo ook naar hoogte speakers.
En dat is wel vermoeiend.

Maar ja, het is nu Maandag, wie weet wat deze week nog gaat brengen   :-D

Marvin

We proberen ons denk ik allemaal teveel te focussen op wat je hoort en wat er dan wellicht beter of anders kan.
Ik heb wel regelmatig bezoek wat ik zo nu en dan eens iets laat horen, overweldigend positief, dit is een bioscoop!
En die hoogte kanalen beaamt iedereen, dit is een zeepbel waar je in zweeft, echt een extra laag in het surround geluid.
Logisch, want er hangt ook daadwerkelijk een extra laag. [emoji16]
En nee het is niet overal zo overweldigend, maar voor mij echt wel een dikke meerwaarde.
Door de positieve feedback ga je zelf, ik dan, ook minder kritisch en analytisch luisteren.
Voor de film weergave is de rust dan ook helemaal aanwezig, het is gewoon aanzetten en genieten.

CBdicX

#86
Citaat van: marvin op mei 16, 2022, 15:06:12
We proberen ons denk ik allemaal teveel te focussen op wat je hoort en wat er dan wellicht beter of anders kan.
Ik heb wel regelmatig bezoek wat ik zo nu en dan eens iets laat horen, overweldigend positief, dit is een bioscoop!
En die hoogte kanalen beaamt iedereen, dit is een zeepbel waar je in zweeft, echt een extra laag in het surround geluid.
Logisch, want er hangt ook daadwerkelijk een extra laag. [emoji16]
En nee het is niet overal zo overweldigend, maar voor mij echt wel een dikke meerwaarde.
Door de positieve feedback ga je zelf, ik dan, ook minder kritisch en analytisch luisteren.
Voor de film weergave is de rust dan ook helemaal aanwezig, het is gewoon aanzetten en genieten.

Fijn dat het voor goed werkt (en meerdere denk ik), doet Dolby toch iets goed  :yes:
En Atmos hoeft natuurlijk niet, met 5.x/7.x is natuurlijk niets mis en zal altijd een goed effect geven.
Er spelen met hoogte speakers meer dingen mee als alleen wat het qua luisteren opleverd, de WAF komt dan wel zeer sterk om de hoek kijken.......

Dat het wellicht beter en/of anders kan heb ik nu na jaren wel een beetje gehad.
Ik heb het hele traject doorlopen, van goedkoop tot zeer duur, van weinig tot veel.
En het aanzetten een genieten cq vergeten, want daar gaat het om, vergeten dat er speakers hangen, dat heb ik nooit gehad.

Marvin

Voor het DJ geweld hier zit ik de denken aan een Electro Voice sub.
Wat me tegen houdt zijn de rest van de omwonenden. [emoji23]
Films, games en alles aan muziek wat ik stream klinkt wel lekker.
Ik mis alleen voor de weergave via de Pioneer DJ set wat chest punching laag.
Dat had ik met die dikke Marantz sr14 gek genoeg wél beter voor elkaar.

pameijer

Citaat van: marvin op mei 16, 2022, 18:28:50
Voor het DJ geweld hier zit ik de denken aan een Electro Voice sub.
Wat me tegen houdt zijn de rest van de omwonenden. [emoji23]
Films, games en alles aan muziek wat ik stream klinkt wel lekker.
Ik mis alleen voor de weergave via de Pioneer DJ set wat chest punching laag.
Dat had ik met die dikke Marantz sr14 gek genoeg wél beter voor elkaar.
Of deze  HB

2x 18" met 4.500 Wattjes voor nog geen €1100. 82 kilo, dus prijs per ons is echt laag, zelfs lager dan ontbijtspek bij de Jumbo. Echt waar dus!  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: marvin op mei 16, 2022, 18:28:50
Voor het DJ geweld hier zit ik de denken aan een Electro Voice sub.
Wat me tegen houdt zijn de rest van de omwonenden. [emoji23]
Films, games en alles aan muziek wat ik stream klinkt wel lekker.
Ik mis alleen voor de weergave via de Pioneer DJ set wat chest punching laag.
Dat had ik met die dikke Marantz sr14 gek genoeg wél beter voor elkaar.

Chest punch vind volgens testen bij Audioholics plaats tussen 31.5 en 80 Hz.
Een gebied waar iedere zelf respecterende subwoofer wel aan voldoet en iedere versterker makkelijk haalt.