Tweaken..... zal het uiteindelijk toch nog goed komen?

Gestart door KayaRahnee, mei 24, 2015, 14:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Citaat van: Maurice op juli 05, 2016, 11:14:49
Dan waren de speakers underpowered. Heb ze iets van 15 jaar geleden eens gehoord op een classé voor/eind combinatie en dynamiek genoeg. Sterker nog, het geluid sprak mij zo aan dat ik de Scan-Speak Reference monitoren ben gaan bouwen, die ligt klankmatig heel dicht tegen de master 3 (zelfde mid, bijna gelijke tweeter. De Reference monitor heeft een type hoger, namelijk de revelator tweeter). Hoog is niet smooth en kan zeker spetteren!

Volgens mijn gehoor een van de sterke punten van Master (Persuader) speakers, een mooie balans tussen hoog en laag.
Lekker aanwezig zonder overdaad, zeker niet schreeuwerig of bonkerig.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#46
Dit wel erg oude topic waarvan eerste post door mezelf gestart / geschreven op 24 mei 2015 weer onder het stof gehaald.

Tja, zolang heb ik erover gedaan om een toch wel eerder niet erg audiofiele set samen te stellen ... geduld ... een mooie deugd ...
Van 2015 tot heden is hier een beetje vanalles de reveu gepasseerd ...

Speakers van ... Dali, Proac, Harbeth, Master, actieve Dynaudio's, B&W, Klipsch, Audiostatics, Magnepan, Totem, Living Voice, Gamut, Acoustic energy ...

Versterkers van ... PrimaLuna, Kenwood, Lavardin, Ayon, Denon, Pathos, Onkyo, Marantz ...

Voor mijn gehoor was de Lavardin / Living Voice combinatie de mooiste, aangenaamst klinkende, maar niet voor mijn potemonnee.
Oude Magnepans kruiste ik ook wel aan als goedgekeurd, maar van oudere Magnepans is geweten dat de verlijming na verloop van tijd los komt ...

Over het algemeen klonken andere speakers/ versterkers configuraties voor mij te schel, agressief.

Na zoveel uit te proberen zonder tastbaar resultaat had ik de hoop bijna opgegeven ... het was / is voor mij, mede door problemen allerlei, moeilijk om op verplaatsing te gaan kennis maken met verschillende mogelijkheden versterker / speaker combinaties.

De oude Kenwood versterker die ik tot dan in bruikleen had dreigde uit te vallen, had nazicht nodig.
Daar ik nog geen definitieve keuze had gemaakt, in twijfel was, wou ik niet veel geld uitgeven aan versterking.
Toevallig las ik vrij enthousiaste verhalen over mini klasse D versterking van het Chinese merk Aiyima.
Zij hebben een eindversterker(tje) in hun assortiment die ruim voldoende stroom geeft.
Samen met een mini voorverterker ook uit China zou dit wel eens interessant kunnen zijn om de tijd te overbruggen naar aankoop van andere versterking.
Intussen speelde ik nog verder met mijn Acoustic Energy speakers, aangestuurd door de oude Kenwood die op z'n laatste beentjes liep.
Toevallig werd er toen een net paar tweedehands Magnepan .7 magnetostaten aangeboden op 2dehands.
Omdat ik die zeker eens wou beoordelen over gegaan tot aankoop.
De Aiyima A07 TPA3255 was inmiddels samen met een externe voeding en een Nobsound HiFi 6J2 geleverd.
Met ingetogen verwachting de kleine mini apparaatjes met elkaar verbonden, en via DNM solid core speakerkabel verbinding gemaakt naar de Maggies.
Via mijn Squeezebox Touch muziek gestuurd naar de panelen ... ik wist niet wat ik hoorde, neen, geen wauw gevoel in de zin van zoveel muziek, zoveel detail, zoveel laag ... maar wel een wauw gevoel omdat alles zo evenwichtig klinkt, alles in verhouding, voldoende detail maar niets opdringerig, fel, agressief, maar ook niet ingetogen.
Het laag van magneto  - en electrostaten gaat over het algemeen niet zo diep, maar het laag is strak en zelf vind ik het voldoende krachtig.
Ik ben verrast van de laagweergave dat de Maggies .7 laten horen.
Niet het diepste laag maar wel erg mooi en voor mij  voldoende.
Natuurlijk zal een sub ervoor zorgen dat het laag dieper gaat, meer druk geeft.
Na nog wat te hebben gezocht naar de ideale plaatsing van de panelen ging de klank er nog wat op vooruit.
Het is duidelijk dat klasse D goed combineert met de Magnepan speakers, Purifi zou nog een stuk verder gaan in vergelijking met wat nu de Maggies aanstuurd ... in de toekomst ga ik dit zeker uitzoeken.
Het jarenlang beoordelen heeft tot mooi resultaat geleid,  geduld, een mooie deugd.
Myfi voor weinig geld.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

De squeezebox heeft plaats geruimd, streamen doe ik nu via een Bluesound Vault, de Bluesound maken mij tot een tevreden  luisteraar.
Enige opmerking is dat het switshen tussen de verschillende Radio Paradise zenders niet altijd wil lukken ... ter verduidelijking ik speel bvb Main Mix, wil over gaan naar Mellow Mix maar Main Mix blijft spelen.
Herkent iemand dit probleem? Waar zit de oplossing?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.