De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

renes59

Wij zijn verschillende luisteraars. Ik ontspan, er is muziek en niets anders. Het zet mij aan tot nog meer muziek en niets doen, alleen luisteren en ontspannen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Rob46

Muziek en de mens.....een interessant onderwerp. Dat muziek een positieve invloed kan hebben op bijvoorbeeld het verlagen van stress, is inmiddels wel bewezen. Het luisteren van muziek geeft inderdaad voor de een ontspanning, de ander kan zich er zelfs beter door concentreren. Zo zijn er chirurgen die complexe operaties uitvoeren met muziek op de achtergrond.



Muziek speelt voor veel mensen dus een belangrijke rol in het leven. Voor mij betekent het luisteren naar muziek echt even onthaasten. Gewoon even wegzwijmelen en genieten, een rustmoment. Welke genre is afhankelijk van mijn stemming.

geoffreyvanvugt

Waar ik ook graag naar mag luisteren is filmmuziek. Daar kan ik me heel erg vinden.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cornelis1921

#1894
Grote CD-skoonmaak, want de 5x circa 1008 CDS per rek gaan er 3 complete (inclusief alle CD's) rekken er definitief uit, waarvan alle overgebleven SACD naar mijn maatje John gaan en een rek voor in woning (hij kent momenteel een hoge nood (Vooral dat ten behoeve van zijn nieuwe CD, Blu-ray en UHD aanwinsten.) daaraan, terwijl het geld daarvoor opgegaan is aan mijn nieuwe koelkast. Ik maak voor mijzelf een selectie 'most wanted' (ter hoeveelheid van 2 rekken), en de rest bied ik ter overname aan Plato/Leiden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

geoffreyvanvugt

Citaat van: Cornelis1921 op september 04, 2019, 12:29:01
Grote CD-skoonmaak, want de 5x circa 1008 CDS per rek gaan er 3 complete (inclusief alle CD's) rekken er definitief uit, waarvan alle overgebleven SACD naar mijn maatje John gaan en een rek voor in woning (hij kent momenteel een hoge nood (Vooral dat ten behoeve van zijn nieuwe CD, Blu-ray en UHD aanwinsten.) daaraan, terwijl het geld daarvoor opgegaan is aan mijn nieuwe koelkast. Ik maak voor mijzelf een selectie 'most wanted' (ter hoeveelheid van 2 rekken), en de rest bied ik ter overname aan Plato/Leiden.

Vind je dat niet zonde Cor? Heb je zolang werk en sparen aan gehad.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jowa

Ga je streamen?

Ik vind het zelf wel een stevige stap, maar als je goed over hebt nagedacht, gewoon doen.
Geeft je een opgeruimd gevoel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Cornelis1921

Citaat van: jowa op september 04, 2019, 12:37:35
Ga je streamen?

Ik vind het zelf wel een stevige stap, maar als je goed over hebt nagedacht, gewoon doen.
Geeft je een opgeruimd gevoel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ja, want onze twee aquaria (van John en mij en nog volledig leeg en ongbruikt) kunnen binnenkort niet langer in de slaapkamer blijven staan en gaan dus naar plek waar de 3 af te stoten rekken in de woonkamer hebben gestaan. Vandaar.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 04, 2019, 12:33:25
Vind je dat niet zonde Cor? Heb je zolang werk en sparen aan gehad.
Nee en zeker niet: 'Times are a changin', van dat ook in hobbyland. en er Komt misschien iets veel fijners voor in de plaats, en de berichten hierover zal ik dan hier direct in topic plaatsen. Hopelijk tot dan. notworthy byebye byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Een grote stap. Ik hoop dat je er geen spijt van gaat krijgen.
Zo'n aquarium is best een leuke hobby, maar je moet het goed onderhouden. Ik moest het best grote aquarium van wijlen mijn moeder onderhouden, dus ik weet waar ik het over heb.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Denk er nog maar eens een paar dagen over na. Voor  cd's krijg je momenteel erg weinig, want iedereen doet ze al weg.


Tevens is een aquarium een slechte stap als je krap bij kas zit, tevens vergt dit gewoon iedere dag onderhoud. Je zit eraan vast, kunt niet even 3 dagen niets doen. Tevens zul je door moeten, ook als je even geen geld hebt, moet die bak doordraaien. Die beestjes wachten niet ;)

Ik heb ook over zo'n ding gedacht, gelukkig niet gedaan..

jowa

De uitdaging is dat hij ze nu beide heeft: de giga collectie CDs en het grote aquarium.

In Cor z'n hoofd zal z'n collectie nu plaats moeten gaan maken voor het aquarium.
Als dit een uitkomst is omdat een groot deel van de collectie in een bepaalde periode in zijn leven uitbundig is ingekocht, kan ik begrijpen dat hij die periode hiermee wil afsluiten.


Cornelis1921

Citaat van: jowa op september 04, 2019, 22:42:47
De uitdaging is dat hij ze nu beide heeft: de giga collectie CDs en het grote aquarium.

In Cor z'n hoofd zal z'n collectie nu plaats moeten gaan maken voor het aquarium.
Als dit een uitkomst is omdat een groot deel van de collectie in een bepaalde periode in zijn leven uitbundig is ingekocht, kan ik begrijpen dat hij die periode hiermee wil afsluiten.
:gp: En dat terwijl de allermooiste klassiek muziek CDs gewoon blijven. :wink: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Ach, cd's zijn zo 80's 😜 ... ow wacht, aquaria ook 🤔