De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#1515
                                                                 :cry: WEG, ALLES WEG!!! :cry:
                                                       
                                                           :-) MAAR EIND GOED, AL GOED!!! :-)

:cry: :cry: :cry: Sinds vanmorgen 11:00 uur ben ik wat betreft Marantz behoorlijk gedecimeerd: PM7200 - foetsjie, CD6005 - foetsjie, en ST5001 - foetsjie, alles weg naar Rotjeknor! Niet dat ik bestolen ben, maar toch. Natuurlijk stond er een passende vergoeding tegen over, maar toch. Ze hebben jaren van luisterplezier geschonken, en is het bovenop mijn TV-kastje één kale en lege bende. Doch daar staat tegenover dat ze goed nieuwe thuis krijgen, bij de vriendin van Paul. Die zal er dan toch erg blij mee zijn. :-) :-) :-)

En hiermee kwam er dus een einde aan een audio-tijdperk. Van passend afscheid door middel van het draaien van Mahler's Negende symfonie is het volledigheidshalve niet helemaal gekomen; Paul wilde zo snel mogelijk naar zijn vriendin, om haar al dat moois te laten zien èn natuurlijk horen. :yes: Maar wat geeft het, op mijn begrip kan hij wat dat betreft rekenen, ik ben niet zo moeilijk.

De SA8003 staat nu letterlijk eenzaam en alleen op versterking door de PM8005 te wachten, en krijgt vanaf a.s. dinsdagavond ook nog gezelschap van de TU1500AE, en dan is het team voorlopig weer compleet. En vanaf maart volgend jaar wordt de SA8003 vergezeld door een nieuwe CD6006. En dan kan het volgende hoofdstuk van mijn audioverhaal voorgoed beginnen. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Mooi afscheid Cor, het staat nog 2x "bedoosd" thuis in de gang. 

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op oktober 21, 2017, 15:38:06
Mooi afscheid Cor, het staat nog 2x "bedoosd" thuis in de gang. 

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Ik ben ook nog "beduusd", zo snel als het allemaal gegaan is... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Nee bedoosd. 

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op oktober 21, 2017, 15:45:51
Nee bedoosd. 

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Een mooi plaatje is het alvast wel. :yes: En voor straks: Luisteren maar! hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Samro

Is het nu niet wat stil in huis bij jou?  :schater:

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 21, 2017, 15:23:49
                                                                 :cry: WEG, ALLES WEG!!! :cry:
                                                       
                                                           :-) MAAR EIND GOED, AL GOED!!! :-)

:cry: :cry: :cry: Sinds vanmorgen 11:00 uur ben ik wat betreft Marantz behoorlijk gedecimeerd: PM7200 - foetsjie, CD6005 - foetsjie, en ST5001 - foetsjie, alles weg naar Rotjeknor! Niet dat ik bestolen ben, maar toch. Natuurlijk stond er een passende vergoeding tegen over, maar toch. Ze hebben jaren van luisterplezier geschonken, en is het bovenop mijn TV-kastje één kale en lege bende. Doch daar staat tegenover dat ze goed nieuwe thuis krijgen, bij de vriendin van Paul. Die zal er dan toch erg blij mee zijn. :-) :-) :-)

En hiermee kwam er dus een einde aan een audio-tijdperk. Van passend afscheid door middel van het draaien van Mahler's Negende symfonie is het volledigheidshalve niet helemaal gekomen; Paul wilde zo snel mogelijk naar zijn vriendin, om haar al dat moois te laten zien èn natuurlijk horen. :yes: Maar wat geeft het, op mijn begrip kan hij wat dat betreft rekenen, ik ben niet zo moeilijk.

De SA8003 staat nu letterlijk eenzaam en alleen op versterking door de PM8005 te wachten, en krijgt vanaf a.s. dinsdagavond ook nog gezelschap van de TU1500AE, en dan is het team voorlopig weer compleet. En vanaf maart volgend jaar wordt de SA8003 vergezeld door een nieuwe CD6006. En dan kan het volgende hoofdstuk van mijn audioverhaal voorgoed beginnen. notworthy

Maus


jowa

Cor kan nog altijd via z'n koptelefoon luisteren.
Alleen de buren vieren nu feest, want geen muziek meer uit huize Cor ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cornelis1921

#1523
Waar eigenlijk zo'n beetje niemand op gerekend had, dat was dat de CD-6005 met Paul mee  naar zijn vriendin zou gaan, want ik had al de tijd SA8003 aangekondigd, en inmiddels (bijna) al mijn SACDs aan mijn mijn maatje, John, weggeven, maar ook dat bomt niet, want ik weet hoe de SA8003 met standaard CDs klinkt, en dat is ook niet mis, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen voor de SA8003. Ik begrijp deze ontwikkeling wel: SACD-speler klinkt ingewiķkelder dan CD-speler. Het is echter goed zo; zijn vriendin heeft ook langer plezier van de CD-6005, dan de SA8003, omdat hij ook jonger is, en ik ga op korte termijn toch de speler vervangen, vandaar. Zodoende is de nieuwe situatie alleen maar een win/win situatie, en heeft iedereen een reden extra om blij te zijn. Alweer: Eind beter, alles beter. :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

"Mijn" oude set staat reeds opnieuw te spelen, maar nu bij Pauls vriendin. pompom pompom pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Afhaalverzoek voor morgen per mail naar Overgaauw verzonden.; beter laat, dan ooit. :wink: Alleen vandaag zijn ze gesloten. :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

#1527
Vanmiddag de laatste benodigde euro's uit de muur getrokken: Overgaauw here I come! :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 22, 2017, 17:37:50
Waar eigenlijk zo'n beetje niemand op gerekend had, dat was dat de CD-6005 met Paul mee  naar zijn vriendin zou gaan, want ik had al de tijd SA8003 aangekondigd, en inmiddels (bijna) al mijn SACDs aan mijn mijn maatje, John, weggeven, maar ook dat bomt niet, want ik weet hoe de SA8003 met standaard CDs klinkt, en dat is ook niet mis, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen voor ade SA8003. Ik begrijp deze ontwikkeling wel: SACD-speler klinkt ingewiķkelder dan CD-speler. Het is echter goed zo; zijn vriendin heeft ook langer plezier van de CD-6005, dan de SA8003, omdat hij ook jonger is, en ik ga op korte termijn toch de speler vervangen, vandaar. Zodoende is de nieuwe situatie alleen maar een win/win situatie, en heeft iedereen een reden extra om blij te zijn. Alweer: Eind beter, alles beter. :yes: pompom

Waarom heb je al je SACD's aan John gegeven?
De meeste zijn van huis uit hybrid, dus voorzien van een CD-laag, dus ook afspeelbaar op de CD-6005/6.

Niet dat ik het John niet gun, maar ik snap de reden niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.