De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: jrm op april 06, 2017, 20:27:33
Beste Cor, laat die mening maar aan de kritische "zo maar een zaterdag luisteraars met een bezoekje aan de platenzaken van Leiden, omlijst met een visje" over! :evil:
Ach, Marcel, wat Jan ook al aandroeg, zelfs een PM8005 (i.c.m. een CD6006) valt nu binnen begroting. Maar ik eventueel ook nog te raden gaan bij Jon, als dat moet en kan, dat bedoel jij toch? Want dat laatste is niet alleen de meest betaalbare optie...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1171
Citaat van: Janver op april 06, 2017, 21:19:36
Geduld hebben en gaan voor een Marantz PM8005!

Vooral eerst proberen te testen op eigen speakers! Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, zeker voor iemand die het niet zo heel erg ruim heeft!
Ik heb nog niets gekocht, Jan, en ik zal ook Marcel (jrm) en Rob (Rob46) nog eens vragen om hún licht, onder het genot van hapje en een drankje, erover te laten schijnen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Gezien dit topic "Cor verlaat Marantz voor Cambridge" heet, zou ik daar toch nog eens serieus over nadenken.
Ik heb, voor dat ik hier op het forum belandde, een heel poosje met de gedachte gelopen een 851 te kopen.
Het gene wat mij er van weerhield waren de menige verhalen van het erg heet kunnen worden van deze versterker, uit eindelijk Cambridge als vervanger uit mijn hoofd gezet.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

joep

De bisschoppen zijn bijeen gekomen om de excommunicatie van Cor te bespreken.

RHK

Citaat van: joep op april 07, 2017, 18:11:36
De bisschoppen zijn bijeen gekomen om de excommunicatie van Cor te bespreken.

Yep, en zo onstaat er dan weer een Sede Vacante   8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Brutus

Citaat van: joep op april 07, 2017, 18:11:36
De bisschoppen zijn bijeen gekomen om de excommunicatie van Cor te bespreken.

:schater: :schater:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

#1176
Citaat van: Brutus op april 07, 2017, 14:51:43
Gezien dit topic "Cor verlaat Marantz voor Cambridge" heet, zou ik daar toch nog eens serieus over nadenken.
Ik heb, voor dat ik hier op het forum belandde, een heel poosje met de gedachte gelopen een 851 te kopen.
Het gene wat mij er van weerhield waren de menige verhalen van het erg heet kunnen worden van deze versterker, uit eindelijk Cambridge als vervanger uit mijn hoofd gezet.
Dus jij was het die mij probeerde duidelijk te maken dat ik beter van Cambridge kan afzien. :-D Nu je hebt gelijk gekregen, het is en wordt weer Marantz. Ik spaar voor een PM8005, en als deze in oktober* niet meer door Marcel leverbaar is, wordt het alsnog een PM7005.

* In oktober hopen mijn maatje John en ik met de trein richting Oostrum te gaan voor een bezoek aan H&C HiFi (Marcel), John voor zijn Tannoys of een andere luidspreker en ik voor een nieuwe versterker en een nieuwe CD-speler. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Citaat van: Cornelis1921 op april 11, 2017, 18:46:51
Dus jij was het die mij probeerde duidelijk te maken dat ik beter van Cambridge kan afzien. :-D Nu je hebt gelijk gekregen, het is en wordt weer Marantz. Ik spaar voor een PM8005, en als deze in oktober* niet meer door Marcel leverbaar is, wordt het alsnog een PM7005.


HB HB HB HB

Cornelis1921

#1178
Citaat van: AkTeVox op april 11, 2017, 18:49:33
HB HB HB HB
Ja Frank, na lang wikken en wegen - ik werd er bijna neurotisch van :-o -, zie ik van Cambridge of van een ander merk af; Marantz heeft nu eenmaal de meeste credits en is voor mij ook betaalbaar. Ik voorzie met Cambridge ook connectiviteits problemen, en ik vind het design minder mooi dan dat van Marantz. Yamaha kan mij sowieso niet bekoren - lees de tests. Onkyo levert of te weinig vermogen, of is te duur, en dat geldt ook voor Denon. En daarbij komt nog dat Marantz nog steeds de beste CD-spelers aanbiedt en dat ik wat met het merk "Marantz" heb.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AkTeVox

Ben ooit eens vreemd gegaan met Technics. Het was een set uit de top reeks met apparte voor en eind versterker. Tuner, cd player, cassettedeck & dcc was van het beste wat ze in huis hadden. Helaas kon deze set mij na 6 maanden niet bekoren en vloog hij eruit. Dat was dan ook de eerste en laatste keer dat ik vreemd ging! :wink:

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op april 11, 2017, 19:07:08
Ben ooit eens vreemd gegaan met Technics. Het was een set uit de top reeks met apparte voor en eind versterker. Tuner, cd player, cassettedeck & dcc was van het beste wat ze in huis hadden. Helaas kon deze set mij na 6 maanden niet bekoren en vloog hij eruit. Dat was dan ook de eerste en laatste keer dat ik vreemd ging! :wink:
Duidelijk, je mistte de Marantz-sound en -looks; het was geen Marantz he? :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep



Moet tot mijn grote schade en schande bekennen dat ook ik vreemd ben gegaan.
Maar toen ik tot inkeer kwam van mijn dwaas gedrag was ik gelukkig toch weer welkom in de schoot van het Marantz gebeuren.

sjoek

Citaat van: joep op april 11, 2017, 20:08:22


Moet tot mijn grote schade en schande bekennen dat ook ik vreemd ben gegaan.
Maar toen ik tot inkeer kwam van mijn dwaas gedrag was ik gelukkig toch weer welkom in de schoot van het Marantz gebeuren.

Iedereen verdient een 2e kans uiteraard :mrgreen:

En wijsheid komt met de jaren... om nog maar even een oneliner te gebruiken :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Citaat van: Cornelis1921 op april 11, 2017, 18:46:51
Dus jij was het die mij probeerde duidelijk te maken dat ik beter van Cambridge kan afzien. :-D Nu je hebt gelijk gekregen, het is en wordt weer Marantz. Ik spaar voor een PM8005, en als deze in oktober* niet meer door Marcel leverbaar is, wordt het alsnog een PM7005.

* In oktober hopen mijn maatje John en ik met de trein richting Oostrum te gaan voor een bezoek aan H&C HiFi (Marcel), John voor zijn Tannoys of een andere luidspreker en ik voor een nieuwe versterker en een nieuwe CD-speler. pompom

Lijkt me een wijze beslissing, een PM8005  met 90-140W (8-4Ohm) moet de klus met gemak klaren.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AkTeVox

Citaat van: Cornelis1921 op april 11, 2017, 19:12:08
Duidelijk, je mistte de Marantz-sound en -looks; het was geen Marantz he? :no:

Juust Cor. Bovendien vond ik het hartstikke irritant als de schaallampjes van de eindbak bij elke bass punch flikkerden. Het leek wel een 70's lichtorgel! Voor een toestel uit deze prijs range was dit not done!