De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46


Cornelis1921

#875
Citaat van: Rob46 op december 30, 2014, 10:38:04
Hoe gaat ie met de Marantz CD6005 Cor?
Heel goed, Rob. Aanvankelijk moest ik dus wel wennen aan de nieuwe "sound" van deze speler, maar nu hij is "ïngespeeld" ben ik erg tevreden over en blij mee; erg fijne speler, zeker voor zijn geld.
Ook jij hebt niet stil gezeten... Ik heb de Hawk ooit eens bij Janver mogen beluisteren; zijn beslist niet verkeerd, hele fraaie luidspreker met enorm bereik voor een dergelijke bescheiden omvang.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op december 30, 2014, 10:50:33
Heel goed, Rob. Aanvankelijk moest ik dus wel wennen aan de nieuwe "sound" van deze speler, maar nu hij is "ïngespeeld" ben ik erg tevreden over en blij mee; erg fijne speler, zeker voor zijn geld.
Ook jij hebt niet stil gezeten... Ik heb de Hawk ooit eens bij Janver mogen beluisteren; zijn beslist niet verkeerd, hele fraaie luidspreker met enorm bereik voor een dergelijke bescheiden omvang.
Zal wel bijna aan z,n eerste servicebeurt toe zijn.  :-D :-P :schater:      clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op december 18, 2014, 18:18:58
Lekker luisteren, daar doen we het toch voor  :yes:
Nou en of...! :yes:
Ik ben nu helemaal gewend aan de "sound" van mijn, nieuwe, CD6005. Natuurlijk zijn er verschillen met mijn, oude, SA8003, maar toch ondanks dat ben ik erg blij met de nieuwe speler en weet alweer waarom Marantz (terecht) marktleider is op het gebied van (betaalbare) stereo audio-equipment. hello notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Sinds vandaag ook lid van het Steroforum.nl. Kom daar vele oude bekenden tegen... :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Ik vroeg mij al af hoe het kwam dat het aantal postings alhier zo drastisch is afgenomen? Leuk, een nieuw forum. Goed? Dat weet ik niet....

Cornelis1921

#880
Citaat van: Cornelis1921 op maart 04, 2015, 13:20:14
Sinds vandaag ook lid van het Steroforum.nl. Kom daar vele oude bekenden tegen... :wink: :-D
...maar ben alweer terug op het oude nest, wel zo vertrouwd. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op maart 04, 2015, 18:00:07
Ik vroeg mij al af hoe het kwam dat het aantal postings alhier zo drastisch is afgenomen? Leuk, een nieuw forum. Goed? Dat weet ik niet....
Je kunt je beter afvragen of zo'n (specifiek) forum wel levensvatbaar is op de duur. Tot nu toe valt de belangstelling niet echt tegen. Maar als de nieuwigheid er een beetje van af is moet het zich toch zien te bewijzen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

En gisteren weer deel 5 (voor mij deel 4) van de jaarlijkse M&G gehad bij Cor. Het was zoals gewend weer erg leuk en Cor stelde zich op als prima gastheer. Muziek geluisterd, bijgepraat, lekker bier gedronken en een visje gegegeten op de markt in het centrum van Leiden.

Erg gezellig met een heerlijke maaltijd als afsluiter.
Cor, bedankt weer voor de gezellige dag en de verzorging van de innerlijke mens!!!

By the way, mooie set en blij dat de SA8003 weer SACD afspeelt.

Rob46

Het was inderdaad gisteren weer een leuke en bovendien leerzame dag bij Cor. Samen met gastheer Cor, Marcel en Chris eerst even bijgekletst over audio, forum(s) en andere zaken die ons in het dagelijks leven bezig houden. Het visje op de markt was prima, zeker toen deze er achter kwam dat zwemmen in wat gele vocht met tweevingerig schuimlaagje er achteraan kwam.

De nieuwe CD6005 klonk echt heel erg goed in de set van Cor. Die Marantz combi met de Harbeths luidsprekers is echt jofel. Midden, hoog en laag zijn prachtig in balans. Ook nu weer nodigde de set van Cor ons weer uit om te blijven luisteren. Je raakt nimmer luistermoe. Ik heb Marcel regelmatig aangekeken en we moesten dit ook nu weer bevestigen.

Chris heeft overigens de SACD SA8500 van Cor nog even opengeschroeft en het lensje schoongemaakt. Deze speler las namelijk geen SACD's meer, las inderdaad, want na de profi aanpak van Chris kon de speler weer moeiteloos SACD schijfjes 'lezen'. Leuk om eens zo'n speler open te zien. Fraaie nette opbouw met de voeding keurig in het midden. Een behoorlijke afgeschermde voeding overigens. Verder een verkopert chassis en aansluitpunten die ver uit elkaar liggen. Zo te zien, met het oog van een leek, zag het er allemaal goed uit. !

Na de servicebeurt van de SACD speler nog wat muziek geluisterd. Helaas moest ik voor het diner weer weg vanwege andere verplichtingen.

Cor, wederom bedankt! Een prima terugkomende M&G!

jrm

Ik sluit mij geheel bij Chris en Rob aan met hun verhalen, jammer dat er bandjes speelden vanwege recordstoreday en dan juist daar gaan spelen waar ik naar cd's wilde speuren  :-D

Inderdaad was Cor weer een perfecte gastheer, Cor bedankt en tot de volgende audio- en culinaire Leiden dagje!