De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: jrm op oktober 20, 2014, 19:00:40
:schater: :schater:
Bedankt, daar gaat mijn tomatensoep!!!
Welnee joh, ik toch immers reeds getrouwd met de inhoud van mijn CD-rekken... :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 20, 2014, 16:19:41
pompom pompom pompom :yes: byebye

Zal e.e.a. verduidelijken. De afgelopen maanden zag het er naar uit dat ik erg ziek zou zijn (kanker). Gelukkig was dat niet het geval. Afgelopen vrijdag heb ik de resultaten van het laatste onderzoek gekregen waarbij de arts mij helemaal gezond verklaarde (lichamelijk toch). Dat is ook de reden dat ik de M&G heb moeten afzeggen en iets te vieren heb.

WilliamB

Citaat van: joep op oktober 21, 2014, 09:45:23
Zal e.e.a. verduidelijken. De afgelopen maanden zag het er naar uit dat ik erg ziek zou zijn (kanker). Gelukkig was dat niet het geval. Afgelopen vrijdag heb ik de resultaten van het laatste onderzoek gekregen waarbij de arts mij helemaal gezond verklaarde (lichamelijk toch). Dat is ook de reden dat ik de M&G heb moeten afzeggen en iets te vieren heb.
Tjee dat moet een moeilijke tijd zijn geweest voor jou, maar gelukkig ben je helemaal gezond verklaard.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46


Paul

Citaat van: joep op oktober 21, 2014, 09:45:23
Zal e.e.a. verduidelijken. De afgelopen maanden zag het er naar uit dat ik erg ziek zou zijn (kanker). Gelukkig was dat niet het geval. Afgelopen vrijdag heb ik de resultaten van het laatste onderzoek gekregen waarbij de arts mij helemaal gezond verklaarde (lichamelijk toch). Dat is ook de reden dat ik de M&G heb moeten afzeggen en iets te vieren heb.
Goede berichten Joep, zeker een opluchting en 100% gelijk om dit te vieren.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Citaat van: joep op oktober 21, 2014, 09:45:23
Zal e.e.a. verduidelijken. De afgelopen maanden zag het er naar uit dat ik erg ziek zou zijn (kanker). Gelukkig was dat niet het geval. Afgelopen vrijdag heb ik de resultaten van het laatste onderzoek gekregen waarbij de arts mij helemaal gezond verklaarde (lichamelijk toch). Dat is ook de reden dat ik de M&G heb moeten afzeggen en iets te vieren heb.

Joep, dat zijn goede berichten en zeker een moment om te vieren met je dierbaren!
hello HB

bas focal marantz

Citaat van: joep op oktober 21, 2014, 09:45:23
Zal e.e.a. verduidelijken. De afgelopen maanden zag het er naar uit dat ik erg ziek zou zijn (kanker). Gelukkig was dat niet het geval. Afgelopen vrijdag heb ik de resultaten van het laatste onderzoek gekregen waarbij de arts mij helemaal gezond verklaarde (lichamelijk toch). Dat is ook de reden dat ik de M&G heb moeten afzeggen en iets te vieren heb.
Maar wat had je dan dat het vermoeden rees dat je heel ernstig ziek zou kunnen zijn?

Cornelis1921

#712
Citaat van: Cornelis1921 op september 30, 2014, 02:30:57
DE KOGEL IS, NU DEFINITIEF, DOOR DE KERK: HET WORDT EEN CD6004!
(er is nu geen weg meer terug)

Het wordt een CD6004, als dat (nog) mogelijk is via Marcel (H&C).
Ik ben al bezig diverse SACDs over te doen aan of uit te ruilen met mijn maat John, die een Onkyo C-VL5 SACD-speler heeft. De eerste lading heeft John eergisteren reeds naar zijn collectie overgebracht.
Op verzoek wil ik wel mijn beslissing hier motiveren, maar is onder trouwe volgers wel zo zoetjes aan bekend geworden.
Ook mijn liefde voor software is debit aan mijn beslissing.
Ik heb ruim een jaar over deze beslissing nagedacht en mijn huidige budget* i.c.m. voorkeur voor (de) software gaf de doorslag. Ook wilde ik bij een Marantz blijven, al is dat een secundaire overweging geweest.

* Ik heb ook een andere fiets nodig en mijn dan vijf jaar oude huidige fiets gaat dan (kostenloos) naar John, want die is dan ook aan een andere (nieuwere) toe.
:wav: :wav: :wav:

Financieel is de aanschaf van een nieuwe CD-speler zo goed als rond! pompom notworthy
Straks in januari gaan bepalen waar ik hem ga kopen: Wordt het een CD6004* bij Marcel (H&C) uit Oostrum of een CD6005** bij de plaatselijke audio-boer Overgaauw. Omdat het een kwetsbaar object is en PostNL een bedankelijke reputatie heeft... Maar goed, als Marcel er andere (lees: betere) vervoerder voor weet te strikken, dan is de keuze snel gemaakt. :yes:
Ik heb John nog gevraagd hoe hij denkt om van mijn huidige speler, SA8003, het loopwerk te laten vervangen en hem tegelijkertijd een onderhoudsbeurtje te laten geven in Elst [Audio Service]. Maar dat vindt John geen goed idee, dus... Wordt het een nieuwe! hello

*   €349,00 + P&P (nu).
**  €449,00 - korting (dan).
Ik krijg van John €100,00 (vruchtgebruik PC & randapp. (eenmalig)) + €50,00 (verjaardag i.p.v. cadeautje(s)) = €150,00. Dan hoef ik er zelf maar respectievelijk ±€200,00 of ±€300,00 bij te leggen. Nu, die bedragen kan ik tegen die tijd wel veilig ophoesten. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Denk dat Marcel (H&C) uit Oostrum best een geste zou willen doen.
Dat iemand als jij die cd speler elders zou kopen is iets wat zijn eer te na is.
Dat kan hij nooit verwerken. Nu is het voor hem ook het ideale moment te tonen dat hij niet alleen de beste maar ook de goedkoopste is.  hello hello hello

Cornelis1921

Citaat van: joep op oktober 27, 2014, 09:26:41
Denk dat Marcel (H&C) uit Oostrum best een geste zou willen doen.
Dat iemand als jij die cd speler elders zou kopen is iets wat zijn eer te na is.
Dat kan hij nooit verwerken. Nu is het voor hem ook het ideale moment te tonen dat hij niet alleen de beste maar ook de goedkoopste is.  hello hello hello
:wav: (nogmaals)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#715
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 27, 2014, 05:22:17
:wav: :wav: :wav:

Financieel is de aanschaf van een nieuwe CD-speler zo goed als rond! pompom notworthy
Straks in januari gaan bepalen waar ik hem ga kopen: Wordt het een CD6004* bij Marcel (H&C) uit Oostrum of een CD6005** bij de plaatselijke audio-boer Overgaauw. Omdat het een kwetsbaar object is en PostNL een bedankelijke reputatie heeft... Maar goed, als Marcel er andere (lees: betere) vervoerder voor weet te strikken, dan is de keuze snel gemaakt. :yes:
Ik heb John nog gevraagd hoe hij denkt om van mijn huidige speler, SA8003, het loopwerk te laten vervangen en hem tegelijkertijd een onderhoudsbeurtje te laten geven in Elst [Audio Service]. Maar dat vindt John geen goed idee, dus... Wordt het een nieuwe! hello

*   €349,00 + P&P (nu).
**  €449,00 - korting (dan).
Ik krijg van John €100,00 (vruchtgebruik PC & randapp. (eenmalig)) + €50,00 (verjaardag i.p.v. cadeautje(s)) = €150,00. Dan hoef ik er zelf maar respectievelijk ±€200,00 of ±€300,00 bij te leggen. Nu, die bedragen kan ik tegen die tijd wel veilig ophoesten. :yes:
pompom pompom pompom De voorpret is reeds daar... pompom pompom pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

#716
Goede keuze Cor  notworthy

Alleen snap ik niet het John verhaal. Maakt hij uit wat jij moet doen ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op oktober 27, 2014, 09:55:44

Alleen snap ik niet het John verhaal. Maakt hij uit wat jij moet doen ?
Zijn advies weegt bij mij erg zwaar. Heeft soms een bijna feilloze intuïtie als het gaat om de aanschaf van hardware, ook voor hemzelf. Hij is van nature nogal voorzichtig en wantrouwig en ik juist het tegenovergestelde, maar meestal komen wij in het midden uit. Hij zou eerder kiezen voor de audio-boer om de hoek als om apparatuur gaat met bewegende (onder)delen, doch ik ga ook voor mijn portemonnee. De SA8003 kwam ook per PostNL uit Drachten, en liep gelukkig ook goed af, want deze speler draait nu al 4 jaar nagenoeg probleemloos (op SACD's na).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Begrijpelijk verhaal Cor.
Nog veel plezier met de voorpret  byebye
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

bas focal marantz

 :wav:

Nu nog even het geduld opbrengen maar voor je het weet staat ie bij je thuis.