De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

cz79

Je hebt weer laten zien dat je een goede gastheer bent, Cor! Ik heb een superleuke dag gehad, lekker even door de stad gestruind en een visje gegeten, sommige moeten nog even langs de kaaskraam om verveolgens met kilo's boerenbelegen weer terug te gaan.

Verbaast me trouwens dat zowel JRM en Rob net een paar vrouwen zin in een schoenenwinkel, jemig wat duurde dat lang voor dat de cd's die ze binnen twee minuten hadden uitgezocht vervolgens ook daadwerkelijk af te rekenen bij de kassa :-D

Lekkere chili con carne maaltijd gehad en na een bakje kofiie zat er weer een erg leuke dag op. Oh ja toen Hans begon met zijn cd's wisten we dat het Zen/feng Shui/Yin Yang/Tai Chi/zweefteven uurtje  :gaap: weer was begonnen, maar de set van Cor is meer dan prima, mooi vol geluid uit de luidsprekers die meer doen dan hun afmetingen doen vermoeden.

Leuk om iedereen weer eens te zien en ik kijk terug op een geslaagde (4e editie) van deze meet and greet.

Bedankt Cor!

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op oktober 19, 2014, 08:59:53
Je hebt weer laten zien dat je een goede gastheer bent, Cor! Ik heb een superleuke dag gehad, lekker even door de stad gestruind en een visje gegeten, sommige moeten nog even langs de kaaskraam om verveolgens met kilo's boerenbelegen weer terug te gaan.

Verbaast me trouwens dat zowel JRM en Rob net een paar vrouwen zin in een schoenenwinkel, jemig wat duurde dat lang voor dat de cd's die ze binnen twee minuten hadden uitgezocht vervolgens ook daadwerkelijk af te rekenen bij de kassa :-D

Lekkere chili con carne maaltijd gehad en na een bakje kofiie zat er weer een erg leuke dag op. Oh ja toen Hans begon met zijn cd's wisten we dat het Zen/feng Shui/Yin Yang/Tai Chi/zweefteven uurtje  :gaap: weer was begonnen, maar de set van Cor is meer dan prima, mooi vol geluid uit de luidsprekers die meer doen dan hun afmetingen doen vermoeden.

Leuk om iedereen weer eens te zien en ik kijk terug op een geslaagde (4e editie) van deze meet and greet.

Bedankt Cor!

notworthy :schater: notworthy

byebye Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

... z'n plaat blijft dus nog steeds hangen  :-D


Citaat van: cz79 op oktober 19, 2014, 08:59:53
Je hebt weer laten zien dat je een goede gastheer bent, Cor! Ik heb een superleuke dag gehad, lekker even door de stad gestruind en een visje gegeten, sommige moeten nog even langs de kaaskraam om verveolgens met kilo's boerenbelegen weer terug te gaan.

Verbaast me trouwens dat zowel JRM en Rob net een paar vrouwen zin in een schoenenwinkel, jemig wat duurde dat lang voor dat de cd's die ze binnen twee minuten hadden uitgezocht vervolgens ook daadwerkelijk af te rekenen bij de kassa :-D

Lekkere chili con carne maaltijd gehad en na een bakje kofiie zat er weer een erg leuke dag op. Oh ja toen Hans begon met zijn cd's wisten we dat het Zen/feng Shui/Yin Yang/Tai Chi/zweefteven uurtje  :gaap: weer was begonnen, maar de set van Cor is meer dan prima, mooi vol geluid uit de luidsprekers die meer doen dan hun afmetingen doen vermoeden.

Leuk om iedereen weer eens te zien en ik kijk terug op een geslaagde (4e editie) van deze meet and greet.

Bedankt Cor!

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

#680
Nog een kippenvel moment

Dit vind ik prachtig. Echter ik wilde Cor, als klassiek liefhebber,  hiermee niet lastig vallen .


https://www.youtube.com/watch?v=v2AC41dglnM

Greetz Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79


cz79

@jrm, hoe heette die Nelderlandse dame ook alweer waarvan jij de CD hebt gekocht?

xander32

... ook niets mis mee met een eigen smaak/stijl ontwikkelen en daaraan vasthouden ...

Citaat van: cz79 op oktober 19, 2014, 11:30:27
Zijn stijl wel, niet de specifieke plaat

jrm

Eindelijk was de dag aangebroken: We gaan weer naar Leiden!

Na een korte reis, zonder obstakels, was ik binnen een half uur bij Cor. De ontmoeting was weer uitbundig en vol warmte. Direct aan de koffie gezet en aan een tom pouce (lekker van de plaatselijke bakker). Op de achtergrond draaide een verzamel CD van David Bowie (zucht, jeugdsentiment) echter ik was stil verbaasd over het geluid, maar daarover later.

Na een tijdje praten met Cor, kwamen Rob en Chris binnen, ook zij kregen dezelfde hartelijke en warme begroeting van Cor. Ik zette ondertussen een andere cd op die Chris mee had genomen voor Cor, een vioolconcert van Vivaldi, het geluid wat uit de Harbeths komt is gewoon verbazingwekkend zo mooi en goed geplaatst, maar met deze muziek viel het geluid mee, en toch..... Even later zette ik Michael Jackson - Bad cd op (ik wist dat niet iedereen dit leuk vind....), maar zette het nummer "Liberian girl" op, het begin stuk begint heel fraai, maar ik was het 'anders' gewend bij mij thuis. Ik vroeg aan Cor hoe de versterker ingesteld stond. Nu bleek dat deze niet op 'source direct' stond maar met de toonregeling aan en de treble helemaal open... Cor had wat problemen met de balans tussen de twee speakers, maar dit was al hersteld. De toonregeling werd direct uitgezet door het op 'source direct' te zetten. Dit was andere koek! Hans die inmiddels ook was gearriveerd keek aan het begin van Liberian girl vreemd op, dit was meer zijn stijl.....

Zoals Hans al schreef volgde de ene na de andere CD van hem de revue, totdat hij even frisse lucht ging scheppen met een sjekkie in de hand  :-D Hij gaf aan als iemand anders een CD wist, hij had het nog niet gezegd of tot hilariteit van Chris stond ik al bij de CD speler met Yello - the eye, met het lekkere testnummer "Planet Dada" (Flamboyant), hier kwam de mogelijkheden van de Harbeth's helemaal goed naar voren.

Rond 14:00 uur zijn we naar de binnenstad gereden en via Plato, naar 'onze' bekende viskraam op de gracht gelopen en wederom heerlijk van de vis genoten en niet in de laatste plaats van het zonnetje en de warmte. Weer door naar Velvet, via de boerenkaaskraam, door naar Cor's place.

Hans was nog even in staat om een 4-tal cd's kort te laten beluisteren, waarna ik het weer kon overnemen, ik liet mijn eerste aanwinst horen: Celine Cairo - EP, ik heb haar gezien bij de Wereld draait door en gehoord toendertijd bij Edwin Evers. Zij heeft deze EP uit 2010 in eigen beheer opgenomen met o.a. alleen gitaar en zij vormt een trio met Mart Jeninga (bas) en Matthijs Lievaart (altviool):


http://youtu.be/lTWyLNtDneo

Mijn tweede aanwinst was: Boz Scaggs - Silk degrees:


http://youtu.be/5u_PSI0--ZE

Daarnaast nog Madeleine Peyroux - Careless love en een box van the Meters met 5 van hun cd's, waaronder Carbage alley, Rejuvanation, Fire on the bayou.

Tijdens het eten had ik de cd van Marc Broussard - SOS opgezet, met o.a.:


http://youtu.be/FGf2VUb2ICk

en


http://youtu.be/tg2dNns3Tmk

Wat Cor in krap een half uur op tafel wist te toveren, liet zien dat hij niet alleen veel schrijft (klassieke)muziek, maar ook vaak over wat eten wij vanavond? De chili con carne was super, met voor mij de verandering om thuis te proberen: het toevoegen van Italiaanse groente.

Als afsluiter een lekkere chippolata pudding en koffie toe.

Het was in alle opzichten een super gezellige dag met een fantastische gastheer!

Cor, Chris, Rob en Hans bedankt voor de gezelligheid, muziek, plagerijtjes e.d.  hello

xander32

Leuk om de enthousiaste verslagen te lezen. M&G's gaan allang niet meer om enkel de installatie en/of de muziek.

Paul

Citaat van: xander32 op oktober 19, 2014, 16:56:53
Leuk om de enthousiaste verslagen te lezen. M&G's gaan allang niet meer om enkel de installatie en/of de muziek.
+1    hello HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

cz79

Klopt! De meet and greets gaan ook over een verrukkelijke avondmaaltijd waar het gehele gezin van meegeniet de dag later  :evil:

joep

Citaat van: cz79 op oktober 19, 2014, 17:14:06
Klopt! De meet and greets gaan ook over een verrukkelijke avondmaaltijd waar het gehele gezin van meegeniet de dag later  :evil:

Van (muziek)nootjes alleen kun je niet leven.

cz79

Gezin is daar momenteel iets minder blij mee aangezien we gisteren een hele lekkere chili con carne op hebben