De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#660
Mijn CD-collectie breidt zich gestaag uit en daarmee ook die van mijn maat John. Er zijn reeds meer dan honderd klassieke CDs (incl. SACDs) van mijn collectie naar John's collectie overgeheveld. De voornaamste oorzaak is dat bij de aanschaf van diverse box-sets soms een aantal CDs (reeks) overcompleet wordt, soms wel complete cycli (eveneens als box-set). Dat gaat soms met wel 10 CDs of meer tegelijk per keer. John betaald mij soms daarvoor een een min of meer symbolisch bedrag, al is dat opzich een redelijke vergoeding te noemen, want bij Plato krijg je er i.i.g. minder voor. Maar het meerendeel gaat toch als schenking van vrienden onder elkaar.
John begint zo langzamerhand ook lol te krijgen in het luisteren naar klassieke muziek. Niet alleen de oude muziek krijgt zijn aandacht, maar ook de grote negentiende (Bruckner) en twintigste (Mahler, Rachmaninov en Shostakovich) eeuwse symfoniekers kunnen sinds enige tijd op zijn belangstelling rekenen. Vocale popmuziek ('crooning') is taboe bij John, maar klassieke vocalen vindt hij prachtig.
Zelfs Marcel vertoond nu meer belangstelling voor muziek in het algemeen. Ook hij wordt via John en mij geconfronteerd met klassieke muziek, al loopt die voor hem voornamelijk langs religieuze (R.K.) lijnen. Zo vond hij de Anglicaanse missen van Roxanna Panufnik aanvankelijk maar wat ketters (letterlijk!). Doch hij zal moeten toegeven dat God een God van en vooral voor iedereen is of men nu vroom Rooms of vrijzinnig Protestants of anderzins is. Ook Joden, Islamieten, Boedhisten, Hindoes en zelfs en ook animisten houden van muziek. En dan te bedenken dat vele Humanistische componisten (b.v. Mahler en Bernstein) die zich er nooit voor geschaamd hebben liturgisch geïnspireerde werken geschreven te hebben. Naast de missen van Panufnik krijgt Marcel van John en mij ook Mozart's Requiem (mis) en Grote Mis in C klein, Brahm's "Ein Deutsches Requiem' en de complete missen van Bruckner voor zijn verjaardag cadeau. Ook de populaire muziek wordt niet vergeten: Talk Talk, Spandau Ballet en  Depeche Mode staan klaar om ingepakt te worden.
Muziek is voornamelijk om van te genieten door je hoofd ermee leeg te maken en niet in plaats daarvan muziek je hoofd te laten vullen met allerlei onzin en ergernis, dan hou je niet echt van muziek, maar meer van jou welgevallige en bevestigende gedachten en ideeën.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep


jrm

 stupid


Zie ook de verslagen van 2013, 2012, 2011,   hello  HB  hello  HB

:-D

Tot morgen, Cor  byebye

Cornelis1921

Citaat van: jrm op oktober 17, 2014, 20:38:13
stupid


Zie ook de verslagen van 2013, 2012, 2011,   hello  HB  hello  HB

:-D

Tot morgen, Cor  byebye
All the same, Marcel. byebye

Jammer dat jij niet kan komen, Joep. :-( byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm


WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

William en Paul, bedankt (ook namens de andere deelnemers). notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

#672
Door persoonlijke omstandig heden lukte me het niet om op afgesproken tijdstip 11.00 uur aan tekomen.
Daarnaast was het druk in en rond Leiden ca 20 min. vertraging opgelopen en kwam ik rond 12.00 aan.

De andere heren, CZ79, Rob, JRM en natuurlijk onze gastheer Cor,  waren al aanwezig.
Even handen schudden met de voor mij reeds bekende heren.
In wisselende stetting reeds bij andere mede forumleden mogen ontmoeten.
Even bijpraten en ervaringen uitwisselen.

Vanouds een lekker bakje koffie en een aanbod voor een lekker taartje ( die ik heb afgeslagen)
De set was al warm gedraaid. Een mooi stuk klassiek stond te spelen.

Hier en daar maar ingebroken om eens echte muziek te gaan luisteren.
Mijn indruk is dat JRM en ik mekaar  hierin afwisselden. ( onze Yellow fan  :yes: )

De set set klinkt zoals mij bekend mooi uitgebalanceerd.
Respect voor deze "kleine" speakers, hier wordt een goede stage neergezet.
Het laag is zeker niks mis mee en is prima op de juiste wijze aanwezig..

Tussendoor met z'n allen - JRM was onze/de chauffeur  - de stad in . Hier als vanouds een visje verorberd.
Ik weet dat ik een vlotte babbel heb maar vandaag ben ik door een paar anderen verslagen.  notworthy

Bij Plato en Velvet een paar cd gescoord. Carpenters en eentje van Andreas Vollenweider.
Voor Rob, hier aanwezig Caverna Magica (mijn favo), Behind the Gardens, Cosmopoly en The Essential (favo van Rene)

Retour de woning van Cor. Hier nog een paar leuke cd's beluisterd.
Helaas moest ik op tijd naar huis en stapte ik om ca. 17.00 uur in de auto en was ik weer om 18.10 thuis..

Heren, het was weer een hele leuke dag en heb er van genoten.
Cor dank voor de gastvrijheid en bij deze belofte van tot de volgende keer. :yes:

Medio mei is er bij mij plek en zijn jullie bij deze uitgenodigd. 
Eventueel tussendoor valt er wel wat te regelen. HB

Groet Hans aka Whisper.nl




De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

 notworthy Hans, jij alsnog bedankt voor de Chopin-cassette; ik al het e.e.a. beluisterd. pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Het was een mooie dag. :yes: pompom

Zelf ook nog het e.e.a.gescoord: Shostakovich 10 - RCO-Live/ Jansons; (voor John) Schumann: Symphonies (complete) - Wiener Philharmoniker o.l.v. Leonard Bernstein (DG) (beiden Plato/tweedehands). Keith Emerson Band ft. Marc Bonilla: Keith Emeson Band/ Moscow (2CD) (Velvet/nieuw).

En door Chris (cz79) ter (kostenloze) overname medegebracht: Vivaldi: The Four Seasons - Janine Jansen and Friends (Decca); Bach: Orchestral Suites - The Englisch Concert o.l.v. Trevor Pinnock (DG) (deze beiden zijn linea recta naar John gegaan daar ik ze al heb); Vivaldi: La Stravaganza - Rachel Podger e.a.( Chanel Classics); Vivaldi: Concerti per violino III - I Barochristi o.l.v. Diego Fasolis (Naïve).
Chris, ook namens John, bedank! notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *