De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#555
stupid stupid stupid Ik dacht aanvankelijk een "ernstige" volume-onbalans waar te nemen in mijn nieuwe V-Can, maar het bleek in de downmix van de CD te zitten... :oops: redface violent1
How stupid could I be...? Such stupid!!!

Sorry Thanatos! notworthy


P.S. Ik ben altijd wat nerveus als het om aanwinsten gaat: hoog gespannen verwachtingen zijn daar debit aan. :yes:
Ik ben op dat vlak nu een schijnbaar onverbeterlijke perfectionist. Kortom een aandachtsgebied voor mijzelf.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op januari 06, 2014, 14:55:07
stupid stupid stupid Ik dacht aanvankelijk een "ernstige" volume-onbalans waar te nemen in mijn nieuwe V-Can, maar het bleek in de downmix van de CD te zitten... :oops: redface violent1
How stupid could I be...? Such stupid!!!

Sorry Thanatos! notworthy


P.S. Ik ben altijd wat nerveus als het om aanwinsten gaat: hoog gespannen verwachtingen zijn daar debit aan. :yes:
Ik ben op dat vlak nu een schijnbaar onverbeterlijke perfectionist. Kortom een aandachtsgebied voor mijzelf.
Maar de echte oplossing is een betere volumepotmeter. T.z.t. zal ik eens Thanatos hiervoor benaderen omdat te realiseren. Thanatos ook publiekelijke bedankt voor dit goede advies. Toppie! notworthy
Gr.
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Zeg Cor, wat ik mij afvraag: Kijk je ook wel eens op marktplaats of Ebay? Daar komen ook regelmatig cd's voor een habbekrats voorbij...
Niet dat ik je 'verzamelwoede' aanwakkeren wil, maar hier kun je, met wat geluk, tegen echte koopjes aanlopen...

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

Citaat van: pietjepc op januari 06, 2014, 18:26:03
Zeg Cor, wat ik mij afvraag: Kijk je ook wel eens op marktplaats of Ebay? Daar komen ook regelmatig cd's voor een habbekrats voorbij...
Niet dat ik je 'verzamelwoede' aanwakkeren wil, maar hier kun je, met wat geluk, tegen echte koopjes aanlopen...
Pieter, dat doe je nu juist wel... :lol: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Stond nog in dubio. Heb wel haast een kwartier met het pijltje boven de verzendknop gehangen. Uiteindelijk toch maar verzonden. Naar nu blijkt, met alle gevolgen van dien... Het spijt me :cry:

:-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

 :mrgreen: I.p.v. nieuw te kopen laat ik het loopwerk van de SA8400 vervangen door een nieuwe. Ook de PM7200 kan nog wel een aantal jaren mee, ondanks de rare storing in november j.l., want hij is nog twee jaar geleden in zijn geheel geserviced. Ook de A-relais zijn nog zo goed als nieuw.
Dus van een algehele vervanging in het komend jaar zal geen sprake zijn. Ik ben toch aljd meer geporteerd van revisie, indien mogelijk, i.p.v. nieuwkoop (tenzij dat noodzakelijk is).
De eventuele overstap naar de A-50 en C-50 van Pioneer blijkt gelukkig een bevlieging zonder ernstige gevolgen te zijn geweest.
Dus voor mij betekent dat voorlopig Marantz4Now and hopefully Ever. :mrgreen:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op januari 08, 2014, 09:18:48
:mrgreen: I.p.v. nieuw te kopen laat ik het loopwerk van de SA8400 vervangen door een nieuwe. Ook de PM7200 kan nog wel een aantal jaren mee, ondanks de rare storing in november j.l., want hij is nog twee jaar geleden in zijn geheel geserviced. Ook de A-relais zijn nog zo goed als nieuw.
Dus van een algehele vervanging in het komend jaar zal geen sprake zijn. Ik ben toch aljd meer geporteerd van revisie, indien mogelijk, i.p.v. nieuwkoop (tenzij dat noodzakelijk is).
De eventuele overstap naar de A-50 en C-50 van Pioneer blijkt gelukkig een bevlieging zonder ernstige gevolgen te zijn geweest.
Dus voor mij betekent dat voorlopig Marantz4Now and hopefully Ever. :mrgreen:

HB hello HB hello
Goed zo Cor, hopelijk geeft dat in ieder geval (voor hoelang?) rust....

thanatos

Citaat van: Cornelis1921 op januari 08, 2014, 09:18:48
:mrgreen: I.p.v. nieuw te kopen laat ik het loopwerk van de SA8400 vervangen door een nieuwe. Ook de PM7200 kan nog wel een aantal jaren mee, ondanks de rare storing in november j.l., want hij is nog twee jaar geleden in zijn geheel geserviced. Ook de A-relais zijn nog zo goed als nieuw.
Dus van een algehele vervanging in het komend jaar zal geen sprake zijn. Ik ben toch aljd meer geporteerd van revisie, indien mogelijk, i.p.v. nieuwkoop (tenzij dat noodzakelijk is).
De eventuele overstap naar de A-50 en C-50 van Pioneer blijkt gelukkig een bevlieging zonder ernstige gevolgen te zijn geweest.
Dus voor mij betekent dat voorlopig Marantz4Now and hopefully Ever. :mrgreen:

Verstandige keuze om de versterking niet op te waarderen. In mijn ogen ga je geen winst halen met een Pioneer A-50. Classe D amp. Iets zuiniger en zit goed in elkaar hoor. Maar dat zit je huidig PM7200 ook.

Leuker is inderdaad om dan het budget uit te geven aan iets wat wel wat toevoegd in je set!

Is je loopwerk versleten dat je een vervanging overweegt ?

jowa

 stupid
Goede keuze om het loopwerk te laten vervangen.
Kan je het geld wat je uitspaart weer in CD's steken ;-)

Cornelis1921

#564
Citaat van: Cornelis1921 op januari 08, 2014, 09:18:48
:mrgreen: I.p.v. nieuw te kopen laat ik het loopwerk van de SA8400 vervangen door een nieuwe. Ook de PM7200 kan nog wel een aantal jaren mee, ondanks de rare storing in november j.l., want hij is nog twee jaar geleden in zijn geheel geserviced. Ook de A-relais zijn nog zo goed als nieuw.
Dus van een algehele vervanging in het komend jaar zal geen sprake zijn. Ik ben toch aljd meer geporteerd van revisie, indien mogelijk, i.p.v. nieuwkoop (tenzij dat noodzakelijk is).
De eventuele overstap naar de A-50 en C-50 van Pioneer blijkt gelukkig een bevlieging zonder ernstige gevolgen te zijn geweest.
Dus voor mij betekent dat voorlopig Marantz4Now and hopefully Ever. :mrgreen:
Contact gehad met SB m.b.t. de SA8400. Het in misschien niet rendabel. Ik verstuur hem, in overleg,  i.i.g. op naar SB voor nader onderzoek. Daarna zie ik wel verder. Zoniet, dan wordt nieuwkoop of tweedehands van een goede bekende een optie. Doch de SA8003 is nog geen drie en een half jaar oud, en al wordt hij zeer intensief gebruikt, hij speelt nog als een zonnetje. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep


https://www.youtube.com/watch?v=hDuHRe9x1nI

Naar de dichtregels van Federico García Lorca.

Songwriters: COHEN, LEONARD / LORCA, GARCIA
(after Lorca)

Now in Vienna there's ten pretty women
There's a shoulder where Death comes to cry
There's a lobby with nine hundred windows
There's a tree where the doves go to die
There's a piece that was torn from the morning
And it hangs in the Gallery of Frost
Ay, Ay, Ay, Ay
Take this waltz, take this waltz
Take this waltz with the clamp on it's jaws
Oh I want you, I want you, I want you
On a chair with a dead magazine
In the cave at the tip of the lily
In some hallways where love's never been
On a bed where the moon has been sweating
In a cry filled with footsteps and sand
Ay, Ay, Ay, Ay
Take this waltz, take this waltz
Take it's broken waist in your hand
This waltz, this waltz, this waltz, this waltz
With it's very own breath of brandy and Death
Dragging it's tail in the sea
There's a concert hall in Vienna
Where your mouth had a thousand reviews
There's a bar where the boys have stopped talking
They've been sentenced to death by the blues
Ah, but who is it climbs to your picture
With a garland of freshly cut tears?
Ay, Ay, Ay, Ay
Take this waltz, take this waltz
Take this waltz it's been dying for years
There's an attic where children are playing
Where I've got to lie down with you soon
In a dream of Hungarian lanterns
In the mist of some sweet afternoon
And I'll see what you've chained to your sorrow
All your sheep and your lilies of snow
Ay, Ay, Ay, Ay
Take this waltz, take this waltz
With it's "I'll never forget you, you know!"
This waltz, this waltz, this waltz, this waltz ...
And I'll dance with you in Vienna
I'll be wearing a river's disguise
The hyacinth wild on my shoulder,
My mouth on the dew of your thighs
And I'll bury my soul in a scrapbook,
With the photographs there, and the moss
And I'll yield to the flood of your beauty
My cheap violin and my cross
And you'll carry me down on your dancing
To the pools that you lift on your wrist
Oh my love, Oh my love
Take this waltz, take this waltz
It's yours now. It's all that there is

Cornelis1921

#566
@Joep, de bovenstaande song, in de late avonduurtjes, nog gedraaid - mooi, erg mooi. :-) :-) :-) :-) :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#567
Citaat van: jowa op januari 08, 2014, 11:36:33
stupid
Goede keuze om het loopwerk te laten vervangen.
Kan je het geld wat je uitspaart weer in CD's steken ;-)
De loopwerkvervanging bij de SA8400 defintief van de baan Joost. :no: Eén van de forumtechneuten trok de rendabiliteit daarvan ernstig in twijfel, nadat hij het verslag over een eerdere reparatie van dit apparaat (nog eens) had gelezen. Dus ik opteer voor nieuwkoop.
Ik zou willen dat ik nu die SA8003 van EUR 350,00 zou kunnen kopen, maar dat is uitgesloten. Ik moet wachten tot in mei a.s. (vakantiegeld e.d.). Het wordt hoogstwaarschijnlijk toch een Pioneer SACD-speler, de C-50-K: EUR 600,00 bij Overgaauw, Leiden(wordt dan gesponsord door een goede vriend), of voor EUR 500,00 bij de Media Markt. Doch als de SA8003 zich goed houdt kan het ook zomaar een SA7004SE worden (ook hier is enige sponsoring toegezegd). Hoe dan ook komt er op nbinnen afzienbare tijd een SACD-speler bij en gaat er een weg.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Citaat van: Cornelis1921 op januari 14, 2014, 04:06:17
De loopwerkvervanging bij de SA8400 defintief van de baan Joost. :no: Eén van de forumtechneuten trok de rendabiliteit daarvan ernstig in twijfel, nadat hij het verslag over een eerdere reparatie van dit apparaat (nog eens) had gelezen. Dus ik opteer voor nieuwkoop.
Ik zou willen dat ik nu die SA8003 van EUR 350,00 zou kunnen kopen, maar dat is uitgesloten. Ik moet wachten tot in mei a.s. (vakantiegeld e.d.). Het wordt hoogstwaarschijnlijk toch een Pioneer SACD-speler, de C-50-K: EUR 600,00 bij Overgaauw, Leiden(wordt dan gesponsord door een goede vriend), of voor EUR 500,00 bij de Media Markt. Doch als de SA8003 zich goed houdt kan het ook zomaar een SA7004SE worden (ook hier is enige sponsoring toegezegd). Hoe dan ook komt er op nbinnen afzienbare tijd een SACD-speler bij en gaat er een weg.

Waarom koop je er nu één bij?

Je hebt er één die het goed doet, de SA8003, en één die alleen CD's afspeelt.
Als de eerste uitvalt heb je altijd nog een speler die dan wel alleen CD's afspeelt, maar (bijna) alle SACD's zijn hybride, dus met een CD-laag.
Zou je nog voldoende tijd geven voor het zoeken naar een andere.

Wat is nu werkelijk de reden?
Ben je zo bang dat je zonder een dag CD's spelen komt te zitten?
Welke angst speelt er mee dat je de CD-8400 gaat vervangen?

Doe lekker rustig aan, kijk ook eens voor goede aanbiedingen bij H&C Hifi, en ga pas wat kopen als je meer dan voldoende hebt gespaard. Mogelijk kom je dan met een SA-15Sx thuis.