De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

jowa

Cor, ik herken me sterk in je onrust om nieuwe apparatuur te gaan kopen.

Zie het gewoon zo:
Volgend jaar zijn er ook weer aanbiedingen en mogelijk zelfs van de Marantz apparatuur die je nu te duur vind.

Je versterker is pas nog gereviseerd, kan dus wel weer even mee. De SA8003 is nog niet zo oud, alleen je 8400 is op leeftijd maar speelt nog wel CD's af.

Vraag je gewoon bij het luisteren af:
Ben ik tevreden met het geluid wat ik nu heb? Zo ja, lekker gaan sparen voor wat je op de langere termijn wil vervangen en niets overhaast doen.

Ik had tot voor een aantal maanden geleden ook sterk last van de upgrade drang. Ben nu weer met beide voetjes op de vloer en als ik weer aandrang voel om iets te willen wisselen, vraag ik me het volgende af;
- is het kapot?
- geeft de upgrade meerwaarde in gebruiks gemak of functies of geeft het een upgrade in geluidskwaliteit?

Zijn bovenstaande nee, komt er niets nieuws.

Cornelis1921

#526
@Joost, al lezende van jouw reactie kan er maar één (juiste) conclusie getrokken worden: Er komt niets nieuws. nonono :lol:
Waar ik eigenlijk voor wil sparen is een KI-Pearl Lite set (mocht deze dan nog leverbaar zijn), bijvoorbeeld. Ik beschouw die Denon DCD1510AE ook maar als een (snelle) noodsprong, niet als echte oplossing voor een op dit moment eigenlijk niet bestaand probleem - het zit bij mij dus deze keer (figuurlijk) tussen de oren. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#527
stupid Vanwege de actuele up-gradekriebels het topichoofd aangepast met toevoeging van de titel de beroemde film met Marilyn Monroe in de hoofdrol.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 28, 2013, 14:31:28
@Joost, al lezende van jouw reactie kan er maar één (juiste) conclusie getrokken worden: Er komt niets nieuws. nonono :lol:
Waar ik eigenlijk voor wil sparen is een KI-Pearl Lite set (mocht deze dan nog leverbaar zijn), bijvoorbeeld. Ik beschouw die Denon DCD1510AE ook maar als een (snelle) noodsprong, niet als echte oplossing voor een op dit moment eigenlijk niet bestaand probleem - het zit bij mij dus deze keer (figuurlijk) tussen de oren. ;-)
Een vergissing van paar duizend euro rechtgezet: KI Pearl moest KI Pearl Lite zijn. violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

 :-D
Ach, met de prijs erosie zit die KI-Pearl over een jaar op hetzelfde nivo als een PM-800x.
Wel tweede hands dan, maar dan heb je wel een echte KI Pearl.

Maar die van mij gaan niet in de verkoop. Voldoen niet aan de eerder vermelde vragen:
- is het kapot? Nee
- geeft de upgrade meerwaarde in gebruiks gemak of functies of geeft het een upgrade in geluidskwaliteit? Nee

@Cor, volgend jaar zijn er ook mooie vervangers van de KI-Pearl Lite die prima voldoen. Of je gaat voor een tweede hands set KI-Pearls lite of 15Sx serie.

Ik heb zelf ook m'n set zwaar in de uitverkoop gekocht en de SACD zelfs tweede hands.

Niber

Eerst maar eens afwachten of het volgend jaar wel kapot is.  :wink:

Cor verstandig besluit om niets nieuws te kopen. Geld dat je uitspaart op de bank, mocht er dan wat kapot gaan (onverwachts) kun je tenminste ook wat vervangen.  :yes:

Nog tevreden met je nieuwe hoofdtelefoon?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#531
Ja Niber, de nieuwe hoofdtelefoon voldoet nog steeds aan mijn wensen. Ik moest aanvankelijk wel wennen na zoveel jaren eerst de HD600, toen een tijdje de  K701, toen weer de HD600, en dus nu de DT880. DT880 niet zo warm als de HD600 en niet zo spatiaal (ruimtelijk) als de K701, maar houdt goed het midden tussen zijn laatste voorgangers. De MDR SA3500 kan ik mij niet zo goed meer herinneren, maar was ook klankmatig een fijne hoofdtelefoon, alleen qua constructie zwak.
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: jowa op oktober 28, 2013, 14:21:43
Cor, ik herken me sterk in je onrust om nieuwe apparatuur te gaan kopen.

Zie het gewoon zo:
Volgend jaar zijn er ook weer aanbiedingen en mogelijk zelfs van de Marantz apparatuur die je nu te duur vind.

Je versterker is pas nog gereviseerd, kan dus wel weer even mee. De SA8003 is nog niet zo oud, alleen je 8400 is op leeftijd maar speelt nog wel CD's af.

Vraag je gewoon bij het luisteren af:
Ben ik tevreden met het geluid wat ik nu heb? Zo ja, lekker gaan sparen voor wat je op de langere termijn wil vervangen en niets overhaast doen.

Ik had tot voor een aantal maanden geleden ook sterk last van de upgrade drang. Ben nu weer met beide voetjes op de vloer en als ik weer aandrang voel om iets te willen wisselen, vraag ik me het volgende af;
- is het kapot?
- geeft de upgrade meerwaarde in gebruiks gemak of functies of geeft het een upgrade in geluidskwaliteit?

Zijn bovenstaande nee, komt er niets nieuws.

Joost, ik ben het geheel met je eens.
Woorden van gelijke strekking heb ik afgelopen M&G ook gebezigd, ik hoop dat Cor inderdaad de rust kan bewaren zoals hij nu schrijft.

Zijn set klinkt erg goed en hoeft helemaal niet vervangen te worden. nonono

Rob46

Citaat van: jrm op oktober 28, 2013, 20:06:27
Joost, ik ben het geheel met je eens.
Woorden van gelijke strekking heb ik afgelopen M&G ook gebezigd, ik hoop dat Cor inderdaad de rust kan bewaren zoals hij nu schrijft.

Zijn set klinkt erg goed en hoeft helemaal niet vervangen te worden. nonono

Damn! Ik was te laat.....

Cornelis1921

#534
Citaat van: jrm op oktober 28, 2013, 20:06:27
Joost, ik ben het geheel met je eens.

... ik hoop dat Cor inderdaad de rust kan bewaren zoals hij nu schrijft.

Zijn set klinkt erg goed en hoeft helemaal niet vervangen te worden. nonono
pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom :angel: notworthy byebye

(Dit zullen jullie waarschijnlijk toch niet begrijpen...  :roll:)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm


joep

Het gaat allemaal om jouw keuze.

Cor heeft 3000 cd? Laten we zeggen a 6 euro per stuk. Dat maakt 18000 euro.
Voor dat geld kun je een Accuphase cd en versterker kopen en dan ben je pak weg € 14000 kwijt.
Hou je € 4000 over gedeeld door 6 is 650 cd's.

Het is maar net waar je voor kiest.


Cornelis1921

#537
Citaat van: joep op november 04, 2013, 18:31:03
Het gaat allemaal om jouw keuze.

Cor heeft 3000 cd? Laten we zeggen a 6 euro per stuk. Dat maakt 18000 euro.
Voor dat geld kun je een Accuphase cd en versterker kopen en dan ben je pak weg € 14000 kwijt.
Hou je € 4000 over gedeeld door 6 is 650 cd's.

Het is maar net waar je voor kiest.
:yes:
Maar waar luister je in de tussentijd naar als je iedere maand platzak bent?  :wink: :-D Maar deze vraag hoeft niet perse beantwoord te worden, want dat is ie al. Ik  ben namelijk tevreden zo. Mijn vervangingsdrift was geenzins een drift tot upgrading van mijn huidige set. Ik was alleen bang dat ik onverwacht zonder een component zou komen te zitten.
Maar Joep, je hebt volkomen gelijk, het is maar net waar je voor kiest. Mocht ik in het verleden ervoor gekozen te hebben maar een beperkt aantal CD-titels te willen verzamelen en de rest van het geld op een rekening gezet of desnoods in een oude sok gestopt zou hebben, dan had nu ook een premiumset hebben staan. Maar het lot besliste anders, en daar wij zelf het lot zijn moge de uitkomst in mijn geval geen reden zijn voor een klaagzang in welke mate dan ook: "JEDEM DAS SEINE" (De frase is beladen, want hij staat boven de toegangspoort van het voormalig concentratiekamp Buchenwald.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 04, 2013, 19:16:59
:yes:
Maar waar luister je in de tussentijd naar als je iedere maand platzak bent?  :wink: :-D Maar deze vraag hoeft niet perse beantwoord te worden, want dat is ie al. Ik  ben namelijk tevreden zo. Mijn vervangingsdrift was geenzins een drift tot upgrading van mijn huidige set. Ik was alleen bang dat ik onverwacht zonder een component zou komen te zitten.
Maar Joep, je hebt volkomen gelijk, het is maar net waar je voor kiest. Mocht ik in het verleden ervoor gekozen te hebben maar een beperkt aantal CD-titels te willen verzamelen en de rest van het geld op een rekening gezet of desnoods in een oude sok gestopt zou hebben, dan had nu ook een premiumset hebben staan. Maar het lot besliste anders, en daar wij zelf het lot zijn moge de uitkomst in mijn geval geen reden zijn voor een klaagzang in welke mate dan ook: "JEDEM DAS SEINE" (De frase is beladen, want hij staat boven de toegangspoort van het voormalig concentratiekamp Buchenwald.)
Edit.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#539
 stupid Hoofdtelefoonbus van de PM is gaar: rechter kanaal is uitgevallen. :| Eind van de maand even de duiten tellen en een reparateur benaderen.
Maar gelukkig heeft de SA ook een eigen hoofdtelefoonuitgang met volume regeling, en ik moet zeggen dat het beslist niet onaardig, wat minder dynamisch - maar a la, klinkt op een 600Ω hoofdtelefoon. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *