De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op september 08, 2013, 15:12:44
@Whisper: van die surplus aan bas ben ik mij bewust, al stoort het mij niet al te zeer. De staande golven worden aardig gebroken door de achterwand met de CD-rekken. Doch als iemand daarover/daarop een andere mening/visie heeft verneem ik dat graag: Een mens is nooit uitgeleerd!
Gr. Cor.

Laat je niet op de kast jagen Cor.

Je set klinkt goed uit gebalanceerd.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op september 08, 2013, 20:19:14
Laat je niet op de kast jagen Cor.

Je set klinkt goed uit gebalanceerd.

Groet Whisper
Dank je, Hans. notworthy
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid Topictitel aangepast (naar een idee van jrm en met dank aan o.a. Whisper.nl).  :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#484
 stupid  :|  :-D
Ik kom er gewoonweg niet uit: Zal ik nu de Pioneer PD50 (E599,00 - Overgaauw) of de Denon CDC1510AE (nu vanaf E649,00  (internet) kopen? Het zijn allebei SACD-speler. Koop ik de Pioneer, dan hou ik wat geld over om bij een nieuwe versterker (Yamaha A-S700 - E499,00 - internet) te leggen. De Denon detoneert enigzins ook in mijn set-up. Dus ik denk dat het de Pioneer wordt, maar zeker weten doe ik het nog niet. Zij zijn allebei in het zwart leverbaar - ook niet onbelangrijk. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

of je koopt op MP voor 200-300 euro een sacd speller met nog garantie erop. zie je best vaak voorbij komen.
Denk dat je daar een leuke SA8003 wel voor kunt halen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Of een SA15s1 ? Zag zelfs deze week een SA11s1 voorbij komen op MP voor 675 euro, maar deze was misschien te mooi om waar te zijn.

Succes Cor.  hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: Zoldar op oktober 07, 2013, 07:55:09
of je koopt op MP voor 200-300 euro een sacd speller met nog garantie erop. zie je best vaak voorbij komen.
Denk dat je daar een leuke SA8003 wel voor kunt halen.

+1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Cor,

wederom bezint eer ge begint!
Waarom veranderen?
Het klinkt zo goed bij je  HB

thanatos

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 07, 2013, 03:34:53
stupid  :|  :-D
Ik kom er gewoonweg niet uit: Zal ik nu de Pioneer PD50 (E550,00 - Overgaauw) of de Denon SA1510AE (nu E695,00 - internet) kopen? Het zijn allebei SACD-speler. Koop ik de Pioneer, dan hou ik wat geld over om bij een nieuwe versterker (Yamaha A-S700 - E499,00 - internet) te leggen. De Denon detoneert enigzins ook in mijn set-up. Dus ik denk dat het de Pioneer wordt, maar zeker weten doe ik het nog niet. Zij zijn allebei in het zwart leverbaar - ook niet onbelangrijk. :-D

Bezint eer ge koopt  :-D Ik heb de A-S1000 gehad en werd helemaal zenuwachtig van de goedkoop aanvoelende knoppen.. Klank matig ok.

Yamaha A-S2000 (!) voor €750 : http://link.marktplaats.nl/726272914

Cornelis1921

I.i.g. dankjulliewel voor het meedenken en de nuttige tips - ik zal mij met deze info zeker beter kunnen bezinnen.

@jrm: Ja, ik weet het niet zo goed, ik dacht om mijn huidige apparaten netjes als gevallen van nood op te bergen en met geheel nieuw een frisse start te maken.
Ik moet wel toegeven dat datgene wat soms op het forum aan "informatie" voorbij komt behoorlijk gekmakend is. Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in al die kwalificaties, die soms aan diverse apparaten worden toegedicht. Ik ga eerst naar de winkel (morgen/Overgaauw) en ik eerst ruiken, voelen en proeven voordat ik een definitieve beslissing maak hierover. Dus de kogel is nog niet helemaal door de kerk (zeker niet na jullie reacties), maar ik heb (slechts) op de deur geklopt.
Nogmaals dank en ik hou jullie op de hoogte.
Groet,
Cor.

@jrm, op de eerstvolgende M&G hebben wij hier nog wel over, dan ben ik nog zeker niet tot aankopen overgegaan.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid Zoals beloofd:

Samen met mijn maat John heb ik vanmorgen een bezoek afgelegd aan de Fa. Overgaauw aan de Breestraat in Leiden.
Degene die mij uiteindelijk te woord stond stond net een bijna identieke Pioneer-set aan te sluiten en op zijn plaats aan het zetten. Het was dan wel niet de beoogde A-50-K versterker (E599,00), maar de A-70-K (E999,00), en ik kwam dus voor de eerste. Bovenop stond wel de gezochte PD-50-K SACD-speler (E599,00). Van goed luisteren kwam het (nog) niet echt. Maar de bouw en afwerking valt zonder meer goed te noemen, zeker voor de prijzen, die ervoor gevraagt worden. De eerste luister indrukken zijn ook zonder meer positief; schoon, dynamisch en met voldoende power (2× 90watt aan 8Ω, dus aan 4Ω heel wat meer. Èn volledig klasse D, dus een lage bedrijfstemperatuur, wat de levensduur van de versterker ten goede komt. Ook de PD-50 maakte op mij een degelijke en fraai afgewerkte indruk. Pioneer: Chapeau! In dit prijssegment laat Marantz als het om nieuw gaat een "beetje" afweten.

De reden waarom ik nieuwe audiobullen wil kopen is dat mimn huidige set wil gaan opslaan als reserve voordat ze afzonderlijk technisch zijn afgeschreven. Een soortement van hardware backup dus. De SA8400 gaat in de verkoop tegen een zacht prijsje. De rest gaat terug in hun doos.
Maar de uitvoering van plan hangt af van de hoeveelheid pecunia, die ik kan sparen. I.i.g. betaald iemand binnenkort aan mijn zijn lening terug. Daarnaast keert het CAK eind van het jaar een zorgbijdrage in geld uit. Dan zijn wij al een heel eind op weg. Als kers op de taart is dat iemand mij het restbedrag eventueel wil lenen. Werkt voor mij beter dan sparen. Dus ik hoop in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar mezelf qua audio hardware voor een belangrijk deel in het nieuw te kunnen steken.

pompom byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 08, 2013, 00:22:14
I.i.g. dankjulliewel voor het meedenken en de nuttige tips - ik zal mij met deze info zeker beter kunnen bezinnen.

@jrm: Ja, ik weet het niet zo goed, ik dacht om mijn huidige apparaten netjes als gevallen van nood op te bergen en met geheel nieuw een frisse start te maken.
Ik moet wel toegeven dat datgene wat soms op het forum aan "informatie" voorbij komt behoorlijk gekmakend is. Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in al die kwalificaties, die soms aan diverse apparaten worden toegedicht. Ik ga eerst naar de winkel (morgen/Overgaauw) en ik eerst ruiken, voelen en proeven voordat ik een definitieve beslissing maak hierover. Dus de kogel is nog niet helemaal door de kerk (zeker niet na jullie reacties), maar ik heb (slechts) op de deur geklopt

@jrm, op de eerstvolgende M&G hebben wij hier nog wel over, dan ben ik nog zeker niet tot aankopen overgegaan.

Daar zullen wij het zeker over hebben!  :evil:

Kan je de set - die je bij Overgaauw beluisterde - niet thuis beluisteren?