De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: lo op juni 08, 2013, 10:13:04
Ben bang dat er origineel geen remote bij zit. Worden aangestuurd middels de remote van bijv. de bijpassende PM, zo is het tenminste bij mijn ST17.
Volgens de gebruiksaanwijzing én inhoudsopgave van de doos heeft de ST7001 zijn eigen ST-remote met de letters ST beginnende typeaanduiding, dus is dat de tunerspecifieke remote.
Maar i.i.g. bedankt voor jouw reactie, Leo.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#436
Helaas kan niet SmauG de originele remote niet leveren, is de zoveelste eigenaar geweest voordat ik hem overnam. Schade :evil:! Hij is wel te bedienen, maar dat is nu zonder pre-setting omslachtiger. SmauG gebruikte hiervoor de remote van de PM7001. Ik voel mij nu een beetje :|... Onvoldoende informatie betreffende het apparaat en toebehoren én te snel tot aankoop over willen gaan hebben bepaald niet in mijn voordeel gewerkt, integendeel. Daarom: eerst de handleiding downloaden en dan vragen stellen en daarna, na een kritische prijsafweging, eventueel tot aankoop overgaan. Want als de verkopende partij niet deskundig genoeg is heb je ook een probleem.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) (:-() ST7001 staat nu (eindelijk) op zijn definitieve plek bovenop de SA8003. Zenderfrequenties vanaf de Ziggo-site gedownload en uitgeprint en gaan met die banaan. Zo'n draaiknop is toch wel verdomde handig, je flitst over de band en hij pin-point automatisch de gewenste zender.
Alleen jammer dat hier de compleetheid ontbreekt en dat er teveel en te duidelijke gebruikssporen zichtbaar zijn (zie de Prijsvraagbaak).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid
Heb onlangs besloten om een AKG Q701 de opvolger te laten worden van mijn huidige hoofdtelefoon, het oudje, een Sennheiser HD600. DE Q701 kost netto zo rond EUR 300,00. Het is een door Quincy Jones getunede verbeterde versie van de K701. Vele vinden dit misschien een opmerkelijke keuze, maar toch is het voor mij een logische. De HD600 is zeer gevoelig voor draadbreuk en is aan een tamelijk kostbaar groot onderhoud toe na bijna tien jaar van zeer intensief gebruik. Ik hoop met de Q701 een minstens zo gelijkwaardige hoofdtelefoon in huis te halen. De luisterervaringen met K701 bevielen mij dusdanig dat het  naar meer smaakte. Ik hoop dat MIJN Q701 vrij is van de malheur, die ik, na verloop van tijd, had met mijn K701 en mijn noopte hem van de hand te doen voor een aanzienlijk zachter prijsje dan ik hem ooit gekocht had. De aankoop staat gepland voor september a.s.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juni 13, 2013, 02:31:41
stupid
Heb onlangs besloten om een AKG Q701 de opvolger te laten worden van mijn huidige hoofdtelefoon, het oudje, een Sennheiser HD600. DE Q701 kost netto zo rond EUR 300,00. Het is een door Quincy Jones getunede verbeterde versie van de K701. Vele vinden dit misschien een opmerkelijke keuze, maar toch is het voor mij een logische. De HD600 is zeer gevoelig voor draadbreuk en is aan een tamelijk kostbaar groot onderhoud toe na bijna tien jaar van zeer intensief gebruik. Ik hoop met de Q701 een minstens zo gelijkwaardige hoofdtelefoon in huis te halen. De luisterervaringen met K701 bevielen mij dusdanig dat het  naar meer smaakte. Ik hoop dat MIJN Q701 vrij is van de malheur, die ik, na verloop van tijd, had met mijn K701 en mijn noopte hem van de hand te doen voor een aanzienlijk zachter prijsje dan ik hem ooit gekocht had. De aankoop staat gepland voor september a.s.

Monoboy  :-P

maar hij is wel lekker




uuuhhhh die AKG
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Als je er zo veel problemeb mee had snap ik de aankop niet. Technisch 99% hetzelfde maar dan een stuk duurder. Er zijn mannen op head fi die verschil horen. Maar qua construktie gewoon hetzelfde. Ga je nu niet met open ogen een teleurtelling in?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 13, 2013, 10:59:14
Als je er zo veel problemeb mee had snap ik de aankop niet. Technisch 99% hetzelfde maar dan een stuk duurder. Er zijn mannen op head fi die verschil horen. Maar qua construktie gewoon hetzelfde. Ga je nu niet met open ogen een teleurtelling in?

met ogen  :yes: maar oog wil ook wat, wil jouw golf ook  :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op juni 13, 2013, 10:59:14
Als je er zo veel problemeb mee had snap ik de aankop niet. Technisch 99% hetzelfde maar dan een stuk duurder. Er zijn mannen op head fi die verschil horen. Maar qua construktie gewoon hetzelfde. Ga je nu niet met open ogen een teleurtelling in?
Ik ga er vanuit dat niet alle individuele exemplaren eenzelfde soort bevinding geven. Jouw K701 kraakt toch ook niet? Vandaar.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op juni 13, 2013, 10:59:14
Als je er zo veel problemeb mee had snap ik de aankop niet. Technisch 99% hetzelfde maar dan een stuk duurder. Er zijn mannen op head fi die verschil horen. Maar qua construktie gewoon hetzelfde. Ga je nu niet met open ogen een teleurtelling in?
@Zoldar, inderdaad na de malheur met de K701 is het niet verstandig nog eens dat risico te nemen. Het wordt gewoon weer een (nieuwe) Sennheiser HD600.
Maar btw, ik hoor jou, Zoldar, nooit over klachten met jouw K701.
I.i.g. jouw mening i.c.m. die van mijn maat John hebben mij overtuigd.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Probeer er een van ieand anders op te doen. Ik hhor ggen kraak maar af en toe wel de buizing als ik beweeg. Stoor me er nooit aan. Maar mischien is dat voor jou anders.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jrm

Citaat van: Zoldar op juni 16, 2013, 13:34:33
Probeer er een van ieand anders op te doen. Ik hhor ggen kraak maar af en toe wel de buizing als ik beweeg. Stoor me er nooit aan. Maar mischien is dat voor jou anders.

stupid :yes: :yes:

Cornelis1921

#446
 :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-(

Sennheiser HD600: (bijna) EXIT!!!!

Voor den derden maal is er draadbreuk in het snoer van mijn Sennheiser HD600* opgetreden. Bestel straks niet (site van de bank is ook down op dit moment - kon niet beter uitkomen - afkoeling) bij de ProAudioShop voor de laatste maal een vervangingssnoer a ±€30,00, maar ik ga sparen voor (toch maar) een AKG K550 (EUR 178,95 incl. bij Redcoon). De HD600 gaat dan definitief met pensioen - blijf niet aan de gang... Basta,over en uit!

* Gekocht in juni 2003. Laatste snoer dateert van mei vorig jaar, nog geen half jaar in gebruik geweest.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juni 19, 2013, 03:36:41
:-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-( :x :oops: :| :-(

Sennheiser HD600: (bijna) EXIT!!!!

Voor den derden maal is er draadbreuk in het snoer van mijn Sennheiser HD600* opgetreden. Bestel straks niet (site van de bank is ook down op dit moment - kon niet beter uitkomen - afkoeling) bij de ProAudioShop voor de laatste maal een vervangingssnoer a ±€30,00, maar ik ga sparen voor (toch maar) een AKG K550 (EUR 178,95 incl. bij Redcoon). De HD600 gaat dan definitief met pensioen - blijf niet aan de gang... Basta,over en uit!

* Gekocht in juni 2003. Laatste snoer dateert van mei vorig jaar, nog geen half jaar in gebruik geweest.
Toch maar (weer) een snoer besteld tegen betaling van bijna 30 euries.  violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#448
 stupid
Onlangs stilletjes, wat betreft het aantal CDs in de collectie, over 4000 stuks barrière heen gegaan. :-o
Ik had er juni 2005, bij de in gebruikname van het eerste stalen rek nog geen 400 stuks. In acht jaar tijd heeft zich het aantal vertienvoudigd. Zeker 40-50% daarvan is tweedehands en nog eens 40% is discount, slechts 10% is mid- of fullprize. Maar veel is het en blijft het - maniakaal gewoon. Het is dat er geleerd is uit het verleden, maar meer ook niet. Moet nog steeds sparen voor grotere uitgaven, maar ook dat is niet ongewoon als de verhalen op het forum lees. Muziek zal tot aan mijn levensvervulling dé compensatie zijn en blijven bij het ontbreken daarvan. Overcompensatie noemt men dat. Muziek appeleert aan het beloningscentrum in de hersenen en maakt daarmee dit "probleem" zo goed als onoplosbaar. Hoe meer men lijdt, des te sterker de behoefte aan compesatie ("beloning") daarvoor. Men heeft aan de hand van onderzoek bij ratten ontdekt dat "straf" (lijden/ongerief) en "beloning" (compensatie/gerief) onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. De één is daarvoor gevoeliger dan de ander, maar grosso modo komt het erop neer dat spreken van een genetische predispositie hiervoor even grote flauwekul is als een astrologische. Degenen, die er mee behebt zijn weten zich meestal geen raad in het hanteren van deze "verslaving", die geen verslaving, maar niets anders dan een regelrechte compensatie is, niet meer, maar ook niet minder. En al heb ik een vermoeden van enig oorzakelijk verband in deze, maakt het voor mij niet gemakkelijker om het te hanteren, wel te accepteren, maar daar heb je niet zoveel aan als je welgeteld de enige bent, tenzij Marin Alsop hierin ook meegeteld kan worden. :? :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Exxar

Citaat van: Cornelis1921 op juni 19, 2013, 20:24:50
Toch maar (weer) een snoer besteld tegen betaling van bijna 30 euries.  violent1

Ging je nu geen K550 kopen? Of een nieuwe Sennheiser? Of misschien eens een B&W P5 beluisteren?

Wat doe jij eigenlijk met die kabels dat die geregeld defect raken?