De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op oktober 28, 2012, 10:00:29
Erug off topic dit stuk.  HLP

Heb eens zitten kijken in dit topic. Lees - / kijk ik er nu overheen ? ik zie helemaal geen foto's c.q. pics.

Groet Whisper  byebye

Cor we willen foto's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#348
Citaat van: Cornelis1921 op september 02, 2012, 03:48:53
:-( :-( :-( :-( :-( Onregelmatig regelmatig wordt ik geplaagd door hevig oorsuizen (t.g.v. een tinnitus) in mijn rechteroor dat het plezier in muziekluisteren behoorlijk vergaldt. Doch mede dankzij de aanwezigheid van het (marantz)forum is het een beetje (veel) draaglijker (afleiding!?). Alle overige forumleden dank hiervoor notworthy. Zonder jullie bijdragen en positivisme was het bestaan voor mij als "audiofiele" :-D muziekliefhebber een stuk minder leuk geweest. Applaus voor ons allen... hello hello hello hello hello
Tinnitus (oorsuizen) is geen acoustisch/mechanische aandoening waarmee men zich voor bij een K.N.O.-arts moet vervoegen maar primair een neurologische (cortex) aandoening waarvan oorzaak (vooralsnog) onbekend is. Een remedie schijnt er wel te zijn. In Londen is een gespecialiceerde kliniek waar men voor lijders aan deze aandoening een 'device' heeft ontwikkeld die de klachten aanzienlijk doet verminderen. (Bron: BBC Music/December 2012).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#349
Citaat van: Cornelis1921 op november 27, 2012, 22:54:06
Tinnitus (oorsuizen) is geen mechanische aandoening waarmee men zich voor bij een K.N.O.-arts moet vervoegen maar primair een neurologische (cortex) aandoening waarvan oorzaak (nog) onbekend. Een remedie schijnt er wel te zijn. In Londen is een gespecialiceerde kliniek waar men voor lijders aan deze aandoening een 'device' heeft ontwikkeld die de klachten aanzienlijk doet verminderen. (Bron: BBC Music/December 2012).
... heb er helaas ook last van, echter is het ook enkel mijzelf aan te rekenen;
teveel aan "onbeschermde" concerten gedaan ...

Maar er valt goed mee te leven, het is niet heel nadrukkelijk aanwezig, alleen tijdens heel erg stille passages.

WilliamB

Ook ik heb er last van. Teveel live video opnames gemaakt zonder gehoorbescherming.
Drie jaar geleden oordopjes aan laten meten, had ik 20 jaar geleden al moeten doen. :yes:

Maar verder stoort het mij niet zo, alleen bij rustige muziek passages is het wat hinderlijk.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

joep

Begin het idee te krijgen dat Cor een Cohen fan aan het worden is. Kan daar maar één ding op zeggen:


Cornelis1921

Citaat van: joep op december 07, 2012, 11:27:19
Begin het idee te krijgen dat Cor een Cohen fan aan het worden is. Kan daar maar één ding op zeggen:


Come to the Dark Side, we have the music of Jan Smit, Nick & Simon, Gordon etc. etc. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#353
Citaat van: Cornelis1921 op december 18, 2010, 10:18:33
Beste medemarantz-o-fielen, hier een korte introductie van mijzelf. Onlangs heb voor de derde achtereen volgende keer gekozen voor een marantz-spinner. Na een cd6000ose en een sa8400, nu een sa8003. Mijn set wordt gecompleteerd door een pm7200, een st4000 en 2× Harbeth P3 LS3/5a luidsprekers op Epos stands. Verder Bandridge Profigold interlinks, 2x2,5m 2,5mm2 merkloos luidsprekerkabels (OFC) en een Bandridge (A/V) stekkerblock. Hoofdkleur: zwart. Video: Sony 4:3 55cm CRT + Sony dvd-speler. Wii-console + div. games + internetaansl. Kocht in 1977, na een Philips stereoset, mijn eerste marantz, een pm1030 met g4 luidsprekers. Een Thorens 166 vormde toen de bron, Toen; voornamelijk westcoast. hard- en progrock. Nu; veel klassiek (±80%) en jazz en varia: 99,9% originele cd's - ± 2300 ex. O ja, luister ook veel via een, Sennheiser hd600, hoofdtelefoon. De Sony mdr 3000sa is uit elkaar gevallen, ondanks twee dure reparaties. OK, dit was het dan voor nu. De groetjes, Cor.
Hierboven staat +/- 2300 CDs op 10 december 2010, het zijn er waarschijnlijk inmiddels waarschijnlijk 1200 exemplaren meer dan toen. Ik schaam mijzelf diep.  :oops: redface notworthy

P.S. Opvallend is dat op 10 december 2010 de naam Marin Alsop nog niet gevallen was in mijn berichtgeving. Het zou niet lang meer duren... Cor is altijd zo gek als een deur geweest. :-D clown1
P.P.S. Opvallend is ook dat mijn schriftelijke beheersing van de moedertaal toen helemaal te wensen overliet qua interpunctie e.d. - het was bar slecht. Het is nu nog niet optimaal - but I'm still learning.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op januari 15, 2013, 01:59:48
Hierboven staat +/- 2300 CDs op 10 december 2010, het zijn er waarschijnlijk inmiddels waarschijnlijk 1200 exemplaren meer dan toen. Ik schaam mijzelf diep.  :oops: redface notworthy

P.S. Opvallend is dat op 10 december 2010 de naam Marin Alsop nog niet gevallen was in mijn berichtgeving. Het zou niet lang meer duren... Cor is altijd zo gek als een deur geweest. :-D clown1
P.P.S. Opvallend is ook dat mijn schriftelijke beheersing van de moedertaal toen helemaal te wensen overliet qua interpunctie e.d. - het was bar slecht. Het is nu nog niet optimaal - but I'm still learning.
...

1200 x €5,- = €6000,00 ... dat bedrag zal allicht nog een mille of twee hoger zijn daar die gemid. €5,- per geluidsdrager we heel minimaal is begroot.


En dan maar klagen dat je het zo slecht hebt Cor  :wink: ... Niet meer doen  :no:.

Cornelis1921

#355
Citaat van: xander32 op januari 15, 2013, 06:52:25
...

1200 x €5,- = €6000,00 ... dat bedrag zal allicht nog een mille of twee hoger zijn daar die gemid. €5,- per geluidsdrager we heel minimaal is begroot.


En dan maar klagen dat je het zo slecht hebt Cor  :wink: ... Niet meer doen  :no:.
Correctie, na hertelling, het zijn er slechts 1000 meer. :-D ;-) clown1
En over dat oeverloze gegraai van een deel der wereldbevolking zal ik moeilijk mijn mond kunnen houden, voorlopig - totdat ik rust gevonden heb.
Je heb gelijk Robert, ik heb het geenzins slecht. Het is dat exhibitioneren van rijkdom en het oeverloos beweren dat men er zo hard voor gewerkt heeft, en dat men zoveel verantwoordelijk draagt enzo. Dat is pas ouwehoeren, uit de nek kletsen. Ik gun best iemand zijn rijkdom, maar niemand verdiendt dat echt, ik ook niet met al mijn intelligentie. Daarom siert bescheidenheid. Ik ben heel tevreden me mijn materiële situatie. Zelfs bij mij kan het niet op. Waarom dan niet bij de rest van mijn soortgenoten qua intelligentie? Waarom die immorele houding en gedrag t.o.v. qua intelligentie minder bedeelden en zij die minder geluk hebben.
Het begint al bij modaal, dat afzetten tegen de economische minderheden zoals langdurig
werklozen en afgekeurden. Zij die in de ogen van velen rentenieren op kosten en ten kosten van het hardwerkend volksdeel - de z.g. hardwerkende Nederlander. Nee, ik behoor daar niet toe, doch ik heb mijn rust ook niet gevonden, ondanks het feit dat ik niet geëmployeerd ben. :no: Dus op mijn lauweren rusten doe ik geenzins, ik zou willen dat ik dat kon. Het klinkt tegenstrijdig, maar ik pas gelukkig als ik "werk", ofwel wat te doen heb. Dan pas rust ik uit van het nietsdoen, dat is pas echt vermoeiend, alleen slechts weinigen geloven je. Lichaamlijk kan ik arbeid bijna niet meer opbrengen, maar geestelijk en intellectueel des te meer: wie employeerd mij? Wie gunt mij een baan? Niet een baan op niveau of met niveau, maar op mijn niveau, zodat ik mij niet bij  voortduring behoef te vervelen, want dat is pas werken! :yes: :-)
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus


Cornelis1921

 stupid Ik heb geen technische kennis van betekenis, ik kan niet repareren, up-graden doe ik ook niet vaak. Wat mij dan nog rest is ouwehoeren en dat gaat (gelukkig) goed af. clown1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#359
Citaat van: xander32 op oktober 24, 2012, 06:49:04
Daarbij telt de kwaliteit, niet de kwantiteit van de bijdragen :-P.


:wink:
Dit is dan officieel post nummer 6000 van mij op dit illustere forum. Onze andere "forumspammer" John Wx haal ik nooit meer in :no:, maar toch, 6000 postings in krap 26 maanden is ook niet niks. :-D ;-) (Verveling of beter gezegd verveeldheid? :|)
Zal wel commentaar krijgen hierop, of juist niet... :evil:
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *