De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: wbrands op augustus 01, 2012, 08:54:31
Lekker genieten Cor, ik zit zelf te denken aan de K550, omdat deze beter geschikt is voor mijn I-pod
Thx, William, zal ik zeker doen. K550 is ook volgens mij een uitstekende keuze voor de I-pod: sowieso een goede hoofdtelefoon. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#286
Citaat van: Speeddemon op augustus 01, 2012, 10:19:45
Cor, heb je de AKG ook met andere types vergeleken en/of andere merken?

Ik heb ooit een Sennheiser HD265 Linear II gehad, die al niet mis was. Nu in m'n home-studio werk ik met een Beyerdynamic DT 990 Pro (voorheen een DT 770 -gesloten type, maar die klonk iets te 'scooped'), en een Audio Technica ATH-M50s. Die laatste is een gesloten type met geweldige isolatie, maar klinkt niet als een typische gesloten type (minder 'boomy' laag en best een rijk en 'forward' midgebied). Wordt door menig studiotechnicus als referentie gebruikt, mits in de prijsklasse tot 200 euro.
Van AKG heb ik enkele 'lagere' types gehoord (K240, K270) dan de jouwe, maar die vond ik toen iets te lief/mild klinken en ze zaten me te los op m'n hoofd.
Leuke en interessante insights en opsomming, Speeddemon. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#287
 stupid
Hang de laatste tijd ook wat rond op andersoortige fora, MusicMeter en Klassiekforum (slechts het "open" gedeelte, ben wel lid maar iets weerhoudt mij mijn account te activeren) bijvoorbeeld. Wat mij als eerste opvalt is dat daar ook zoveel geneuzeld en gezeverd wordt dat ik daar "U" tegen zeg, ondanks de veel strengere moderatie. Veel van mijn onzin zou daar allang ge-delete zijn. H.h. moderatoren van het marantzforum (en m.n. Leo) hulde hello en respect notworthy voor jullie taakopvatting. :yes: Ook al neem ik hier veel vrijheid en ruimte en dat tot niet ieders vreugde. Maar i.i.g. dank voor de coulance. En de medeforummers voor hun tolerantie in deze toch al barre tijden. :-D Laten we met zijn allen er weer een Leefbaar Nederland van maken. :wink:
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Veel van jouw onzin zouden ze hier ook moeten deleten...





:schater:

Cornelis1921

#289
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 27, 2012, 02:02:14
stupid
Hang de laatste tijd ook wat rond op andersoortige fora, MusicMeter en Klassiekforum (slechts het "open" gedeelte, ben wel lid maar iets weerhoudt mij mijn account te activeren) bijvoorbeeld. Wat mij als eerste opvalt is dat daar ook zoveel geneuzeld en gezeverd wordt dat ik daar "U" tegen zeg, ondanks de veel strengere moderatie. Veel van mijn onzin zou daar allang ge-delete zijn. H.h. moderatoren van het marantzforum (en m.n. Leo) hulde hello en respect notworthy voor jullie taakopvatting. Ook neem ik veel vrijheid en ruimte. Dank hiervoor. :yes:
byebye, Cor.
Het marantzforum, HT-forum en Hififorum hebben in mijn belevingen de minste pretenties al kan daar ook het meest oeverloos geouweneeld worden. Wat alleen maar sierend is. Doe niet zo moeilijk maar simpel en bedrijf je hobby met vlag en wimpel. Audiofielen zijn een grappig volkje. Het draait allemaal om de muziek maar zo het niet/minder "klinkt" zoals het "hoort" steekt het upgradevirus de kop op. En daar komen dan de meest uitgebreide beschouwingen uit voort waar ik ook van harte aan deel neem. Veel budget voor upgrades heb ik niet al heb ik vorig jaar zomer dikkere luidsprekerkabels aangeschaft (!!! :yes: :wink:). Doch de verknochtheid aan audio in het algemeen en aan het merk marantz in het marantz maken mij tot een van de actieve leden dat ik nu ben.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: marvin op augustus 27, 2012, 02:14:44
Veel van jouw onzin zouden ze hier ook moeten deleten...





:schater:
Helemaal mee eens, marv. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Speeddemon op augustus 01, 2012, 10:19:45
Cor, heb je de AKG ook met andere types vergeleken en/of andere merken?

Ik heb ooit een Sennheiser HD265 Linear II gehad, die al niet mis was. Nu in m'n home-studio werk ik met een Beyerdynamic DT 990 Pro (voorheen een DT 770 -gesloten type, maar die klonk iets te 'scooped'), en een Audio Technica ATH-M50s. Die laatste is een gesloten type met geweldige isolatie, maar klinkt niet als een typische gesloten type (minder 'boomy' laag en best een rijk en 'forward' midgebied). Wordt door menig studiotechnicus als referentie gebruikt, mits in de prijsklasse tot 200 euro.
Van AKG heb ik enkele 'lagere' types gehoord (K240, K270) dan de jouwe, maar die vond ik toen iets te lief/mild klinken en ze zaten me te los op m'n hoofd.
@Speeddemon, om eindelijk jouw vraag is te beantwoorden:
Ja, ik heb inmiddels de AKG K701 met ander hoofdtelefoons/ kunnen vergelijken (zover dat mogelijk (nog) was) en verslag daarvan staat op het board recencies onder een genoemd topic. In neem aan dat jij daar inmiddels kennis van hebt genomen.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid Soms vraag ik mij wel eens serieus :wink: af of ik wel audiofiel genoeg ben voor het marantzforum. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Exxar

Da's zo'n vuil woord hé. Gebruik liever "muziekgenieter" :)

Niber

Citaat van: Exxar op augustus 29, 2012, 19:53:52
Da's zo'n vuil woord hé. Gebruik liever "muziekgenieter" :)

stupid

Inderdaad, anders had ik al lang een permanente ban gekregen van één van onze waakhonden.   clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

lo

Moet er iemand gebant worden......... vertel....... vertel........ :-D :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Niber

Citaat van: lo op augustus 29, 2012, 20:40:52
Moet er iemand gebant worden......... vertel....... vertel........ :-D :schater:

Niet zo off-topic, anders haal ik Maurice er bij...   :angel:  :schater:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Exxar

Citaat van: lo op augustus 29, 2012, 20:40:52
Moet er iemand gebant worden......... vertel....... vertel........ :-D :schater:

Jah, iedereen die dt fouten maakt!  :-P
maar ja, dan zit ik hier zowat alleen.... ;)

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 29, 2012, 19:50:56
stupid Soms vraag ik mij wel eens serieus :wink: af of ik wel audiofiel genoeg ben voor het marantzforum. :-D


Ach Cor,

Onderschat jezelf niet, wat mij betreft kom je veruit boven het zwefende gemiddelde uit.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

joep

Citaat van: lo op augustus 29, 2012, 20:40:52
Moet er iemand gebant worden......... vertel....... vertel........ :-D :schater:

Eerst moet men bij Cor de negeer functie aanzetten zoals bij mij 30 dagen geleden gebeurde. Slechts daarna kan een ban volgen. En dan alleen nog maar na 31 dagen. Dus Cor maak je voorlopig maar niet druk.