De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jrm

Zaterdagmorgen 10:15 uur, de M&G met Cor staat voor de deur. Ik stap in mijn auto rijd langs mooie bollenvelden – wat kleurenpracht en allemaal netjes in één lijn! – rijd ik langs Noordwijk, in de verte de hangar van soldaat van Oranje de Musical. Ik rijd zo Leiden in en blijf de N206 volgen, sla rechtsaf, dan weer links, meteen weer rechts stukje door en weer rechts en dan weer rechts – rijd ik nu in een rondje? Dat heb je als je denkt het zonder navigatiesysteem te kunnen... 8-).

Echter ik stond nu aan de achterzijde van Cor's appartement. Even omlopen en daar was het beltableau, Cor's naam stond keurig naast het belletje vermeld en even later stond we voor het eerst oog in oog. pompom pompom

Ik was de eerste van de 'cd-schuimers' en kon rustig genieten van Cor zijn set. Zoals cz79 ook al verwoordde, dat klinkt niet slecht! De harbeth's zetten een wijd en diep beeld neer. Cor verontschuldigde zich zelf dat hij maar zo'n bescheiden setje heeft ten opzichte van anderen op ons forum. Wetende dat Cor van heel ver moest komen qua gezondheid (ik wil hier niet dieper op in gaan, want het gaat over onze hobby) is hij nu, ondanks alle hindernissen van het leven, goed bezig. Zijn set heeft hij goed opgebouwd met goede componenten en zijn filosofie met betrekking tot uitgaven kan ik het helemaal mee eens zijn. Hij koopt liever de software – veel software getuige de vele rekken – dan dat hij spaart voor een 'duurdere' set, waarvan je dan maar nog moet afwachten dat deze beter presteert dan zijn huidige set. :yes: :yes:

Na mijn eerste bakkie koffie, kwamen achtereenvolgens cz79 en whisper binnen, direct werden we aan de paas tompouce gezet (was erg lekker!) en tot grote verbazing van Cor (vertelde hij later op de dag) verdween de ene na de andere cd van ons (!? :roll:) in zijn set. Ook het feit dat we naar bepaalde muziekstukken grepen, vond Cor apart. Cor stopt een cd in de speler en beluisterd hem vaak helemaal uit.

Plotseling vroeg Cor of we nog Leiden in wilde gaan, want door de vele verschillende muziek stijlen en de gezelligheid (er zaten 2 forumleden continue te praten, nee ik noem geen namen cz79  :angel:) was het al gauw over half twee.

In Leiden was het gezellig druk, al keuvelend liepen we vanaf de grote parkeerplaats aan de rand van de stad naar Plato. Een hele leuke zaak, waarbij het mij opviel dat er ook veel vinyl verkocht werd. Een klant kocht de lp van New order (herkende de hoes) die ik ook thuis heb staan. Ik kon echter niets van mijn gading vinden of vond de prijs te hoog.... :yes:.

Cor stelde voor om op de markt (lange sliert kraampjes op en langs de grachten) een visje te eten. Dat was niet tegen dovemans oren gezegd! Daar hadden wij allen wel trek in, bij de viskraam was het een drukte van jewelste (dan is het vaak goed... :yes:) de een nam gebakken mosselen, de ander gebakken kibbeling en een broodje haring. De gebakken kibbeling smaakte vers en lekker, maar bovenal proefde je dat het vet vers was, want de smaak bleef goed 'hangen' in je mond, maar het boerde niet op! Dus een aanrader mocht je in Leiden winkelen.

Even later zijn we terecht gekomen in VelvetMusic, hier ben ik dus wel geslaagd (zie verdere details in de topic wat heb je laatst aangeschaft), rond vieren zijn we weer terug gegaan naar Cor's appartement. Direct hebben we onze cd's beluisterd en ja, hoor op een gegeven moment kwam onze (cz79, whisper en jrm) wave kriebels weer naar boven! We gingen achter de bank staan, mmm, hier klinkt het nog fraaier, even door de knieën en ja nu was het echt zeer goed!   :wav: Cor beaamde dat eigenlijk zijn bank 78 cm (of zoiets....) naar achteren moest.

Ondertussen ging Cor aan de slag in zijn keu ken en bereidde een heerlijke macaroni schotel met 'spirelli's', complimenten Cor! Ook de yoghurt toe met suiker of pure chocolade hagelslag was een waardige afsluiting. Nog even een bakkie koffie genomen en langzamerhand moesten we weer de terugreis aanvaarden.

Zoals cz79 het ook al verwoordde, was het een zeer geslaagde M&G, mede door het fantastische gastheerschap van Cor (welkomst, toertocht door Leiden, het eten, mocht niet afwassen e.d.) en de leuke afwisseling van de dag.

Cor nogmaals bedankt en je kan trots zijn op je appartement en vooral je set!
notworthy byebye notworthy byebye

cz79


mountainbiker

Citaat van: cz79 op april 08, 2012, 08:38:21
De Harbeth's zijn geweldig, voor zo'n klein luidsprekertje komt er een zeer overwogen en volwassen geluid uit, wat meer dan voldoende is voor een gemiddelde ruimte
Dure speakers?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

cz79

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat deze kosten..nieuw zie ik ze staan voor 2000 euro

Whisper.nl

Yes het was weer een hele leuke dag / avond :-)

Veel geluisterd en veel gepraat en genoten van de set van Cor.

Groet Whisper.

ps ik had een txtje gezet bij de M&G.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Ook voor mij was het gisteren een meer dan een geslaagde dag. Whisper, cz en jrm, nog wel bedankt.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Mooi verslag jrm  :yes:  lijkt een erg geslaagde dag zo te lezen. Jammer dat Cor zo ver weg woont. ik wil me ook wel eens laten inspireren door de muziek keuze van Cor. Misschien ooit nog eens een keer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79


Whisper.nl

#188
CiteerJRM

De gebakken kibbeling smaakte vers en lekker, maar bovenal proefde je dat het vet vers was, want de smaak bleef goed 'hangen' in je mond, maar het boerde niet op!

Oh jij was het dus niet die ik hoorde  HLP

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

IK zat en zit er niet op te wachten hoor, beetje stangen...  clown1

Cornelis1921

#192
 :-D Marv, ik leer je zo langzamerhand wel een beetje kennen. :wink: byebye Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Leuke verslagen verdeeld over 2 topic,s  :yes:

Jullie hebben zo te lezen een muzikale en gezzelige dag gehad met zen allen  pompom pompom

Marantz 81