De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :-( :-( :-( :-( :-(
De situatie is tegengesteld aan wat de aanwas aan nieuwe CD-titels doet vermoeden: de overheid kwam vlak voor de kerst met medeling, dat mijn huurtoeslag voorlopig niet wordt uitgekeerd omdat men in 'Heerlen' over te weinig informatie beschikt (bericht kwam op 20/12): behandelingstijd minimaal twee maanden. Ook betreft wijzigingen in de berekening en de uitkering van het vrij besteedbare gedeelte van het pgb gaat daarom op een later tijdstip plaats vinden (werd mij afgelopen donderdag bekend gemaakt). Plannen en afspraken gemaakt: streep er doorheen.
Het CD-rek al eerder beloofd aan John is bij CD-rek.nl is besteld (2×) en worden binnenkort geleverd.
Alleen nu de geplande revisie van de pm7200 en de sa8400 door Jon in de tweede week van januari?
Hilfe, die Regierung ist wahnsinnig geworden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Niet te hard zijn tegen de overheid. De ambtenaren hadden even belangrijker zaken aan hun hoofd. Inhoud van Kerstpakketten, een oude-jaars bonus, etc. etc. Dat iemand tussen wal en schip terecht komt is dan even niet belangrijk. Anders trouwens ook niet hoor. Maar goed bij hen staat de Kerstboom, brand de open haard en vloeit de wijn rijkelijk. Ben er zelf ook achter dat het dom van me was geen ambtenaar te zijn geworden. Dan had ik voor de rest van mijn leven geen zorgen gehad.

Cornelis1921

 pompom hello pompom hello pompom
Het bedrag van het vrij besteedbare deel van het PGB is bekend (is maximaal 250 euro en dat is het ook geworder uiteindelijk) en staat in de loop van volgende week, op tijd, op mijn rekening. Een ware opluchting... De spullen kunnen nog niet ter revisie naar Jon, maar dat komt nog wel. Heb inmiddels wederzijds contact gehad hierover: komt allemaal goed, doch leuker is anders en gemakkelijker ook! byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

Citaat van: Niber op december 29, 2011, 22:58:29
Kun je de revisie niet zelf doen? Heeft geen haast ja...
:no: Helaas niet, Niber. Zo deskundig e outieerd ben ik nu ook weer niet. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 pompom pompom pompom pompom pompom
Gisteren hebben jrm, cz79 en Whisper.nl hebben hun kennersblik geworpen op en hun luisterend oor geleend naar de set van Cornelis1921. Oordeel: meer dan geslaagd! De set van Cor vormt vanaf nu de nieuwe referentie en is de standaard voor alles wat nog komen gaat.  :-P  :lol:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Gisteren een heerlijke dag bij Cor gehad, om een uur of half twaalf was de club weer compleet (Ik, JRM en Whisper) bij Cor aanwezig voor een M&G. Het eerste dat opviel zodra je de woonkamer binnenkomt was de enorme verzameling CD's in rekken tegen de muur aan, het tweede wat daarna gelijk opviel was het geluid van de Harbeth's.
Ik had tot gisteren nog nooit een Harbeth gehoord of gezien maar na de ervaring bij Cor sta ik er nog steeds van versteld dat er zo'n groots geluid uit zo'n kleine (formaat) luidspreker komt....

Na eerst een kop koffie en Tompouce te hebben gekregen en een nader kennis met Cor te hebben gemaakt (we hadden hem nog geen van allen eerder ontmoet), hebben we wat mzuiek de revue laten passeren en nogmaals wat een heerlijk geluid komt er uit die Harbeth's, detail, breedte, diepte ...het is allemaal meer dan aanwezig, Je hebt een gouden combi staan met de PM7200, SA8003 en de Harbeth's, Cor   notworthy

Klokslag half twee  :-D zijn we in mijn auot gestapt en richting het centrum van Leiden gegaan om lekker even te gaan snuffelen voor wat CD's (o.a. Plato) en om op de markt even een vislunch te gaan halen, erg leuk want normaal is een M&G toch vaak wat statisch, maar daar was hier geen sprake van  omdat we eigenlijk een groot gedeelte van de middag lekker door de stad en de markt hebben gewandeld en een lekkere lunch in de vorm van gebakken kibbeling en een broodje haring hebben genoten.

Bij terugkomst nog meer (zojuist aangeschafte) muziek geluisterd en opnieuwe versteld gestaan van het volwassen geluid wat Cor's set voortbrengt. We zijn allemaak leuk geslaagd voor wat betreft de aankopen;

cz79: 2 CD's (................)
JRM: 4 CD's :-o (mooie score)
Whisper: 1 CD (lekker bescheiden)
Cor: 4 CD's (onder gemiddelde  :wink:)

Uiteindelijk hebben we genoten van een heerlijke pastamaaltijd, bereid door Cor, en lekker nagetafeld en nog wat gekletst (ik was er bij dus echt stil is het niet veel geweest :-D).
Het was een heerlijke dag, die anders was als de standaard M&G, lekker gegeten en genoten van een mooie set en dito muziek.

Cor bedankt voor je gastvrijheid en je rol als gastheer/kok heb je wat mij betreft uitstekend vervuld, mijn complimenten!!! pompom En allen (JRM, Whisper en Cor) bedankt voor de leuke dag, ik heb erg genoten :yes:

xander32

Mooi verslag Chris.

Wat ik uit het verslag filter is dat jullie in ieder geval een erg gezellige dag hebben gehad en dat Cor meer dan een goede gastheer is. Tevens goed om te lezen dat Harbeth ook op jou/jullie indruk weet te maken :yes:.

bramdg

heel tof toch dat het forum zo dingen met mensen doet

Gewoon samen genieten van muziek en meer  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cz79

De Harbeth's zijn geweldig, voor zo'n klein luidsprekertje komt er een zeer overwogen en volwassen geluid uit, wat meer dan voldoende is voor een gemiddelde ruimte

cz79

Citaat van: bramdg op april 08, 2012, 08:28:35
heel tof toch dat het forum zo dingen met mensen doet

Gewoon samen genieten van muziek en meer  pompom

Ja dat is echt zo! Ik kende JRM en Whisper al wel, maar geen van allen hadden we Cor ontmoet, dat duurt dan 5 minuten en dan zit je met elkaar te praten en muziek te luisteren alsof je elkaar al jaren kent, leuk is dat zo'n gezamelijke leuke hobby en dito forum.

xander32

Citaat van: cz79 op april 08, 2012, 08:40:49
Ja dat is echt zo! Ik kende JRM en Whisper al wel, maar geen van allen hadden we Cor ontmoet, dat duurt dan 5 minuten en dan zit je met elkaar te praten en muziek te luisteren alsof je elkaar al jaren kent, leuk is dat zo'n gezamelijke leuke hobby en dito forum.
Erg herkenbaar :yes:.

cz79


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

wat een leuk verslag. en wat een super idee om lekker op muziek te gaan jagen met zijn allen!   pompom pompom pompom

ben zelf ook zeer benieuwd naar de Harbeths, zijn toch audiofiel icons naast Quads ESL's etc.  notworthy


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden