Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Waarschijnlijk iets van trance waarbij zijn broekspijpen gingen wapperen :wink: clown1
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WimPeu

Citaat van: TurboMarco op april 13, 2015, 02:11:23
:-D

Aan bier nooit geen gebrek bij Wim , ik zag Wim laatst nog met een vracht ..... maar dan ook een echte vracht bier in de weer  :kwijl:



Zo staan ze geduldig te wachten momenteel om geconsumeerd te worden. Je wordt maar 1 keer 50 niet waar.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kwa set... Sinds vrijdag staat er een Anthem MRX710 te spelen en dat gaat best lekker. Moet nog wel flink met de roomcorrectie in de weer want nu vind ik dat de meting meer kwaad dan goed doen. Verder heb ik gisteravond een meubelmaker op bezoek gehad die voor mij een mooi nieuw stereo meubel in mekaar gaat schroeven. Die is na verwachting eind mei klaar dan heb ik plek voor een fatsoenlijke stereo versterker. Als streamer heb ik momenteel de Moon Mind180 even te leen maar dat is weer zo'n UPnP player waar ik helemaal kriegel van wordt. Dat ding gaat deze week weer richting Audio Artistiek. Ben al een beetje aan het mailen om een Meridian MC200 1T in handen te krijgen dan heb ik het kwa streaming audio ook weer tip top geregeld. kortom er staat weer van alles te gebeuren en ik heb er zin in!! hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Citaat van: WimPeu op april 14, 2015, 16:01:18
Kwa set... Sinds vrijdag staat er een Anthem MRX710 te spelen en dat gaat best lekker. Moet nog wel flink met de roomcorrectie in de weer want nu vind ik dat de meting meer kwaad dan goed doen.

Wim, je hebt best al wel wat verschillende receivers en voor/eindversterker combinaties gehad. Heb je hierbij ook de indruk dat je met dure/goede componenten minder hoeft te corrigeren (roomcorrectie) en dat het uit zichzelf eigenlijk al beter klinkt?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op april 14, 2015, 15:55:45


Zo staan ze geduldig te wachten momenteel om geconsumeerd te worden. Je wordt maar 1 keer 50 niet waar.  :-D
Ziet er goed uit Wim , ik verheug mij erop een paar van die jongens naar binnen te slurpen  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Perfect_audio

Citaat van: gerard op april 14, 2015, 20:01:58
Wim, je hebt best al wel wat verschillende receivers en voor/eindversterker combinaties gehad. Heb je hierbij ook de indruk dat je met dure/goede componenten minder hoeft te corrigeren (roomcorrectie) en dat het uit zichzelf eigenlijk al beter klinkt?

Roomcorrectie is er voor de room, niet voor de componenten.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op april 14, 2015, 15:55:45


Je wordt maar 1 keer 50 niet waar.  :-D
Dan ben je de vorige keren dat je Abraham of Sara zag zeker vergeten...??? :-D :wink:
I.i.g. proost en een groots feest toegewenst! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Een aantal mooie ontwikkelingen hier, mooie zaken om naar uit te kijken :yes:.

WimPeu

#3458
Zopas even de hulptroepen ingeschakeld. Chris (cz79) heeft me even met Teamviewer door de settingen van de Asset server geholpen, het ziet er naar uit dat ik straks de Moon MiND180 pas echt kan gaan testen. Bedankt nog Chris, toppie!  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Da's wel handig zeg, hulp op afstand... slim notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Chris for president :-D.


Zonder gein; hij heeft ook mij, geheel belangeloos met het fysiek aanleggen van het ethernet in de huiskamer geholpen. Voor Chris een vanzelfsprekendheid, maar voor mij zeker niet. Waar tref je anno 2015 nog mensen die bereid zijn een ander belangeloos te helpen. Die zijn zeer dun gezaaid.


En ben je nu tevreden over de Moon?

DansaN

Nu ben ik toch wel benieuwd of Wim al wat verder is gekomen met de keuzes...

frusty

WimPeu

Citaat van: DansaN op mei 15, 2015, 12:03:10
Nu ben ik toch wel benieuwd of Wim al wat verder is gekomen met de keuzes...

frusty

Bij deze een update, verassend misschien maar ik ben zeer bij met deze keuze.  notworthy

Ik heb mijn "oude" set weer terug gehaald van de dealer. Hij had alleen de MD600 al verkocht dus kon nog net. Als streamer staat er nu een MC200 in bestelling waar een 2T HD ingebouwd gaat worden. Was net een Duitse koper afgehaakt en Edwin (eigenaar Audio artistiek) stond op het punt om het zelf in zijn huis te gaan zetten. Ik was dus nog net op tijd.
Ik had al een tijdje mijn bedenkingen over mijn rigoureuze stap om alles de deur uit te doen voor een Anthem en Accuphase/Burmester. Het euvel waardoor ik het vertrouwen kwijt was geworden was achteraf een doorgebrand draadje net achter de AC inlet van de 861. Mag een keer gebeuren na al die jaren. Hij is zo goed als nieuw nu met een zeer uitgebreide kaarten combi die je niet snel ergens anders tegen komt. De 861/G55/G57/MC200 combi is zo'n waanzinnige set daar kan in mijn ogen en oren niet veel tegen op. Ben als een kind zo blij dat ik de stap gezet heb om het terug te draaien. Al weer flink wat film gekeken en muziek gedraaid....wat een verschil met de Anthem zeg. Zoveel meer ruimtelijkheid, kracht, controle, muzikaliteit, was het al bijna vergeten maar dit is mijn set/geluid. Op naar het nieuwe meubel om de boel nu eens prachtig in weg te kunnen zetten. Verwacht eind deze maand begin juni het meubel binnen te hebben staan. Daarna volgen er wel een paar 'proud owner' foto's.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Afgelopen dinsdag de meubelmaker weer op bezoek gehad om de de puntjes op de i te zetten wbt de bouw van mijn nieuw audiomeubel. Kreeg gisteren al een mail en belletje dat het meubel reeds klaar is en maandag naar de spuiter gaat. Voor de bovenste vakken komt een lange baan van speakerdoek (met frame uiteraard) zodat alles er strak uit komt te zien. Kleur wordt wit. Doordat het bovenste gedeelte achter zwart speakerdoek komt te zitten wordt het voor aanzicht een strak witte baan met daarboven een strak zwarte baan.

Links boven G57, middenboven Center speaker en rechts boven de G55. De 861 boven op de kast in het midden. De onderste vakken krijgen uitneembare planken zodat daar evt ooit ook grotere versterkers oid kan komen te staan. Voorlopig komen onderin de Dune, Apple TV, netwerkswitch en stroomblok.




Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES