De vintage set van Paul

Gestart door Paul, februari 01, 2009, 13:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Paul op oktober 21, 2012, 12:32:59
Was de voorloper van Marantz als ik het goed heb ?
Heb meer van dat vintage setjes, moet nog een manier verzinnen om het een vaste opstelling te geven maar de ruimte is beperkt.  :|

even geleend van SB Marantz



Superscope kocht Marantz in 1965 van Saul.
Door de te hoge productie en vooral ontwikkelings kosten van de 10(B) tuner ging Saul failliet.
Dus het verhaal dat Superscope een B merk van Marantz zou zijn klopt niet.
Saul ging een paar jaar later met pensioen.

Omdat Marantz een veel hogere status had dan Superscope (in naam) maakte ze er Superscope by Marantz van.
Verkoop proza dus.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: John Wx op oktober 21, 2012, 12:54:41
even geleend van SB Marantz



Superscope kocht Marantz in 1965 van Saul.
Door de te hoge productie en vooral ontwikkelings kosten van de 10(B) tuner ging Saul failliet.
Dus het verhaal dat Superscope een B merk van Marantz zou zijn klopt niet.
Saul ging een paar jaar later met pensioen.

Omdat Marantz een veel hogere status had dan Superscope (in naam) maakte ze er Superscope by Marantz van.
Verkoop proza dus.

Thks voor de support John uiteraard met een beetje hulp van SB.  :-D :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

 hello hello hello Paul, you lucky :evil:! Nee hoor, heel fraai dat vintage. Ik heb daar geen "geduld" voor hoewel ik ook speel en draai met al wat oudere "meuk"; als je maar lang genoeg wacht en het op tijd laat servicen dan ligt vintage binnen een ieders handbereik... :-D Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 21, 2012, 16:22:05
hello hello hello Paul, you lucky :evil:! Nee hoor, heel fraai dat vintage. Ik heb daar geen "geduld" voor hoewel ik ook speel en draai met al wat oudere "meuk"; als je maar lang genoeg wacht en het op tijd laat servicen dan ligt vintage binnen een ieders handbereik... :-D Gr. Cor.
Wat is geduld in deze  ? Ik heb de mazzel of misschien wel een audio gebrek om geen verschillen waar te nemen, een ander wel en die legt zijn grenzen elders.
Een PM11 of PM15 zal ook wel goed presteren maar mijn interesse ligt niet daar en maar goed ook stel je voor dat we met z,n allen hier van de zelfde vrouw zouden houden.  :-o :-D  :roll:
Vintage is mijn ding en dat heeft onderhoud nodig, ik kan met Wilfred goed door 1 deur en hij heeft er al wat op z,n werkbank gehad en kom er graag en steek er altijd wat van op.
Ieder z,n meug en dat houdt het forum ook leerzaam.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: SB_Marantz op oktober 21, 2012, 15:53:40
Saul fronst aardig.  :-D
Denk een tijd niks van z,n zoon gehoord.  :-D :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op oktober 21, 2012, 20:40:23
Wat is geduld in deze  ? Ik heb de mazzel of misschien wel een audio gebrek om geen verschillen waar te nemen, een ander wel en die legt zijn grenzen elders.
Een PM11 of PM15 zal ook wel goed presteren maar mijn interesse ligt niet daar en maar goed ook stel je voor dat we met z,n allen hier van de zelfde vrouw zouden houden.  :-o :-D  :roll:
Vintage is mijn ding en dat heeft onderhoud nodig, ik kan met Wilfred goed door 1 deur en hij heeft er al wat op z,n werkbank gehad en kom er graag en steek er altijd wat van op.
Ieder z,n meug en dat houdt het forum ook leerzaam.  :wink:
:yes: Ouder is niet altijd slechter. Integendeel. En zo'n PM1060 is ook nog eens een plaatje om te zien. Mijn eerste eerste PM was een 1030, gekocht 1977 (samen met mijn broer). Paul, have fun! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

PM?

Ja het is een pre main amplifier maar die aanduiding kwam wat later, aan het begin van de mindere tijd.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Model! Was het toen nog :)

Ik draai inmiddels met volle tevredenheid met een Model 3200/170DC combi. Klinkt écht tof!

Paul

Citaat van: John Wx op oktober 21, 2012, 12:54:41
even geleend van SB Marantz



Superscope kocht Marantz in 1965 van Saul.
Door de te hoge productie en vooral ontwikkelings kosten van de 10(B) tuner ging Saul failliet.
Dus het verhaal dat Superscope een B merk van Marantz zou zijn klopt niet.
Saul ging een paar jaar later met pensioen.

Omdat Marantz een veel hogere status had dan Superscope (in naam) maakte ze er Superscope by Marantz van.
Verkoop proza dus.

Geleend van de buren, iets meer over het verleden met Marantz en meer ............

http://www.superscopetechnologies.com/t-about.aspx
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

De SC/SM7 set hebben nu ook hun eigen luidsprekers, als aanvulling van de Klipsch nu de B&W DM2 erbij.





Moet alleen nog een vaste plek krijgen, tijdelijke opstelling dus.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

 stupid Paul: nice, very nice indeed! byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Zelfs de niet vintage audiorek past er goed bij .

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart