Marantz 8300 of Denon 2307 ?

Gestart door dubbelo7, juli 22, 2007, 20:05:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dubbelo7

HOi,

ik had de sr8300 maar heb geswitched naar een sr9200, puur voor het vermogen om vijf full range speakers te draaien. Eigenlijk om het de receiver makkelijker te maken qua vermogen.

Nu heeft mijn broertje diverse Denon delen staan, zo ook een av receiver.

De euwige discussie, ik marantz en vijf piedpiper speakers, hij een Denon en twee sensys 2 van tonnoy en sensys center en twee tannoy als surround.

Nu wil hij mijn 8300 proberen om de discussie op verjaardagen enzo te kunnen sluiten.

Wordt de 8300 beter dan de Denon ? Het lijkt mij wel............. want er zit al ruim 1000 euro tussen qua aanschaf.

Wat zal hij merken qua verschil ? Of ben ik de pineut op verdere verjaardagen enzo.........

Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

dubbelo7

#1
oh ja,

als hij hem wil hebben, mag dat voor een familieprijsje van 6.5 honderd euro !

Tja, ut blijft familie.

Maar hij roept dat er in Marantz en Denon dezelfde spullen zitten, altans volgens www. audiofreeks.com ofzo....

Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Jan


Stadium III

Denon en marantz al kwa klank iets uitmaken

Verder gewoon proberen wat de 2 recievers doen !

Al is de 8300 wel zeer mooi !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Over het algemeen klinkt Denon warmer en wolliger dan Marantz. Dus zet die Marantz op zijn set en het zal frisser en strakker klinken.

Hij vindt het waarschijnlijk dan wel killer met minder laag  :mrgreen:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Jo mister 007

we willen straks wel een uitgebreid verslag van de 2 recievers he als ze zijn  getest  pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dubbelo7

Hallo allemaal !

De kogel is door de kerk. Mijn broertje houdt de 8300 en de Denon staat op marktplaats te koop aangeboden !

Gsiteravond rond elf uur met hem gesproken door de telefoon:

De aansturing is strakker, helderder en duidelijker. De bass is wat genuanceerder. Qua instellingen van het menu, is de Denon veel uitgebreider, maar of je het nodig hebt....... das de andere kant.

Hij zal zelf nog wel wat mailen over de beleving van zijn kant af.

Verder vindt hij, maar ook ik die touchscreen remote een hel !

Daarvoor gebruik ik mijn remote van de sr 8500 nog steeds. Die heeft van die softbuttons, maar is ook niets bijzonders hoor. Overall gebruik ik een logitech harmony !
Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Maurice

Citaat van: dubbelo7 op juli 23, 2007, 10:14:17
De aansturing is strakker, helderder en duidelijker. De bass is wat genuanceerder.
hello
Precies mijn bevindingen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

nou hier is dan de nieuwe eigenaar van de sr8300... :wav:
marvin is de naam....

dit is gewoon een hele mooie receiver, niet vergeten dat de stap van de 2307 en sr8300 iets van 1300euro (volgens mij nog meer!) omhoog is he..

maar ik speel dus met tannoy sensys dc2 (niet de normale sensys zoals me broer aangaf) de sensys dcc
en fusion1 als surround, en de tannoy ts8 als subwoofer. (heb niet zo'n groot huis vandaar de kleinste woofer)

als ik die denon moet vergelijken met de marantz kom ik tot het volgende:

ik ben qua geluid iets wat bass in gaan leveren, maar dat kon opzich geen kwaad daar ik een zuigende werking had bij me brievenbus. een soort bass-reflex  :-D+

die 8300 levert de surround kanalen een volwaardiger geluid, daar komt ook nog eens bij dat me subwoofer nu een veel rustiger karakter heeft gekregen en er nu een echte drukgolf door me bescheiden huisje gaat wanneer dat 'hoort' (U-571 durf ik niet meer te kijken, valt me dartboard van de muur...)

het grootste verschil is te horen wanneer er 0db op de display staat, die marantz is dan vele male gecontroleerder. en kan inderdaad aangeduid worden als hier onder beschreven. nl, strakker, helderder maar ook een betere plaatsing van instrumenten. en inderdaad een genuanceerdere bass weergave..
dit was de hts ervaring.

hier nu de stereo ervaring.

het stereo beeld dat de marantz eruit pomt is bijna niet te vergelijken met die denon.
dit is nu gewoon veel mooier, de ruimtelijkheid, plaatsing dynamiek. en ga maar door met dat audiofiele-jargon...!
ook hier is er wel minder bass waar te nemen, maar niet hinderlijk.... (vind bass zelf een belangrijke weergave in muziek) dit is allemaal veel strakker geworden, hoor inderdaad meer achtergrond geluiden die er blijkbaar wel waren maar niet ten gehore gebracht werden.
en weer komt het, als dat ding hard staat is dit stereo-beeld wel zo verschrikkelijk open..!

over die afstand-bediening kan ik een paar dingen zeggen..
onhandige afmeting, irritant tip-toets display..
maar een half uurtje de learn-functie ism de andere afstandsbedieningen die ik van denon heb.
et voila!! zelfs me x-box kan ik bedienen.. (zit een ab bij voor de muziek van me hardeschijf.)
hij begrijpt alleen de ab van me tv-decoder niet... irritant ding, maar hij bediend nu wel bijna alles....

daar ik wel een kant-tekening wil maken dat ik denk dat een denon van dezelfde prijsklasse toch ongeveer dezelfde verbeteringen met zich mee zou brengen.

maar als conclussie kan ik zeggen dat ik een trotse eigenaar ben geworden van de sr8300..
en dus waarschijnlijk ook wel iets vaker hier te vinden zal zijn..

gegroet!!
marantz is gewe... shutup

Marvin

kan het niet onderdrukken....

GEWELDIG........!!

dubbelo7

zo dat is gelukt. Weer iemand bekeert! hello hello hello hello

Gerrit blij, ik blij, jij blij, en die uit noordwijk ook blij........ nu je buren nog !


Ennuh, op zijn tijd maar is die piedpipers ruilen met je tannoys. Zal je nog een keer bekeren !

Groeten,
Sander.



SR-9200, Dv-6400, Showcenter Pinancle, Digitenne hd recorder, 4 piedpipers, 1 piepipers center, 1 kef psw3000s sub

Marvin

proberen is in deze niet bekeren...
dat werkt de andere kant op!
die tannoy's zullen je weer leren muziek te waarderen! :-D
maar dat gaan we zeker eens doen, ben ik ook wel benieuwd naar hoor...

mzzl....

Stadium III

Altijd goed om te lezen dat mensen weer blij kunnen zijn met nieuwe spullen !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

heel blij zelfs.
hoe meer ik luister, en hoe meer verschillende muziek-soorten er gespeeld worden, hoe blijer ik wordt..
het minder kunnen instellen geeft me rust in het beluisteren van muziek.
voorheen moest ik nog weleens wat bij-schroeven in het geluid, vooral me sub vond ik niet altijd op de juiste sterkte meedoen. nu doet hij het echt alleen als het nodig is...

geweldig!!