Marantz PM80 problemen

Gestart door fceg, september 25, 2008, 14:21:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fceg

Hallo,

Ik heb een marantz pm80 versterker die sinds kort raar doet. Als ik muziek luister gaat op een gegeven moment het rechter kanaal ontzettend hard kraken/ruizen en lijkt er spanning op de speakeruitgang te staan. Als ik de versterker uitzet en een minuut later weer aan, doet de versterker het weer even goed. Dit komt willekeurig voor soms als ik de versterker net aanzet en soms pas als de versterker al een poos heeft staan draaien.
Ik heb de versterker nu maar afgekoppeld om me speakers te beschermen.
Ik gebruikte de marantz pm80 om mijn frontspeakers aan te sturen via de pre out van mijn denon dolby digital/dts versterker, dit omdat de marantz stukken beter klinkt dan mijn denon dolby digital/dts versterker. Zoals jullie begrijpen baal ik nu enorm.

Hier op het forum heb ik al wat gelezen dat de stk module in deze versterker vaak vor problemen zorgt. Is dit bij mij ook het geval en weet iemand toevallig een goed adres voor reparatie ergens in Rotterdam?

One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

HAL9000

kraken, kan zijn een defecte transistor, los contact, of idd een defecte stk module.

is het een Pm80...

of MKII ??

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

fceg

Op de front van de versterker staat pm80. Dus ik denk niet de mk2 versie.
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

HAL9000

#3
Citaat van: fceg op september 25, 2008, 15:35:59
Op de front van de versterker staat pm80. Dus ik denk niet de mk2 versie.

nee is inderdaad de ''normale'' versie..

Ik zit in rotterdam gevestigd.

Edit Stadium III Graag voor persoonlijke gegevens PM sturen

jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul


Heb zelf de PM80mkII gehad, is nu die gehele PM lijn van mindere kwaliteit of betreft het alleen de 80 serie ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: Paul op september 25, 2008, 22:52:56
Heb zelf de PM80mkII gehad, is nu die gehele PM lijn van mindere kwaliteit of betreft het alleen de 80 serie ?

Echt niemand die hier een antwoord op heeft ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#7
Daar gaat hij dan Paul:

De eerste versterker met de aanduiding PM stamt uit 1979 en is de welbekende PM-8
Vanaf toen is de type aanduiding voor geintegreerde versterkers niet meer veranderd dus je noemt met de hele PM lijn nogal wat versterkers!

PM staat voor pre-main (voor / eind) amplifier.

In de loop der jaren heb ik als Marantz liefheber en techneut al heel wat versterkers op de operatie tafel gehad en vindt de PM-80 / SC-80 / SM-80 helaas wat onder de maat kwa printmateriaal. (bepaalde soort pertinax)
Tevens geeft de STK stuurtrap na een aantal jaren voor problemen daar deze net wat te licht bemeten is.
Dit is erg makkelijk op te lossen zolang de vervangende types nog leverbaar blijven.
Verder zijn de elco's in deze versterkers slecht!
De Nippon chemie FSX serie (even uit mijn hoofd) zijn erbarmelijk gewoon!
Wanneer de printjes nog goed zijn geef ik het advies: direct re-cappen en preventief de STK vervangen.
Natuurlijk ook de rest van de soldeerverbindingen goed nalopen en afregelen.

Storingen bij deze types ontstaan meestal door de zwakke soldeerverbindingen.
Simpelweg omdat de soldeereilandjes wat klein zijn.
Deze tendens deed midden jaren 80 zijn intrede.

Het verplichte gebruik van loodvrije tin zorgt tegenwoordig al na een jaar of 2 voor in feite onnodige problemen.

Mochten er nog meer vragen zijn hoor ik het graag.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Omdat ik nog een vraag he, maar niet over de PM80 gaat post ik dit in het topic magazijn welke onlangs door onze filosoof Vielzweck in het leven is geroepen. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op september 26, 2008, 22:58:45
Is er een spare parts topic?


Bakje 1 t/m 25......soldeer ligt in het linker laatje.  clown1 :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: SB_Marantz op september 26, 2008, 22:50:07
Daar gaat hij dan Paul:

De eerste versterker met de aanduiding PM stamt uit 1979 en is de welbekende PM-8
Vanaf toen is de type aanduiding voor geintegreerde versterkers niet meer veranderd dus je noemt met de hele PM lijn nogal wat versterkers!

PM staat voor pre-main (voor / eind) amplifier.

In de loop der jaren heb ik als Marantz liefheber en techneut al heel wat versterkers op de operatie tafel gehad en vindt de PM-80 / SC-80 / SM-80 helaas wat onder de maat kwa printmateriaal. (bepaalde soort pertinax)
Tevens geeft de STK stuurtrap na een aantal jaren voor problemen daar deze net wat te licht bemeten is.
Dit is erg makkelijk op te lossen zolang de vervangende types nog leverbaar blijven.
Verder zijn de elco's in deze versterkers slecht!
De Nippon chemie FSX serie (even uit mijn hoofd) zijn erbarmelijk gewoon!
Wanneer de printjes nog goed zijn geef ik het advies: direct re-cappen en preventief de STK vervangen.
Natuurlijk ook de rest van de soldeerverbindingen goed nalopen en afregelen.

Storingen bij deze types ontstaan meestal door de zwakke soldeerverbindingen.
Simpelweg omdat de soldeereilandjes wat klein zijn.
Deze tendens deed midden jaren 80 zijn intrede.

Het verplichte gebruik van loodvrije tin zorgt tegenwoordig al na een jaar of 2 voor in feite onnodige problemen.

Mochten er nog meer vragen zijn hoor ik het graag.




oi  daf46  oftewel SAM

Deze man bedoel ik dus !

Als je nog lang van je pm80 wilt genieten , zou ik zeker contact met SB zoeken!!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: mars op september 27, 2008, 03:30:47

oi  daf46  oftewel SAM

Deze man bedoel ik dus !

Als je nog lang van je pm80 wilt genieten , zou ik zeker contact met SB zoeken!!!
Of HAL9000 ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

#14
Citaat van: Stadium III op september 28, 2008, 20:46:57
stupid

Uit ervaring: de PM80 is niet zo makkelijk te servicen als men zou denken. nopompom :no:
Edit Maurice
Voordat men diep in de buidel moet tasten  is een overweging gezien de leeftijd van de amp. wel op zijn plaats.
Zie ook eerdere postings over deze versterker.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site