De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: marvin op december 31, 2020, 16:17:49
Zie dat al m'n ingangen namen zijn aangepast, had niet gehoeven. [emoji851]

Hoe heten ze nu dan ?

Willem Piet Jan Mariska Klaas Jamai
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Tv heet opeens Horizon4.
Dat soort gekkigheid, had het net voor elkaar dat m'n vriendin het ook allemaal begreep. [emoji23]

JohnWx

Citaat van: marvin op december 31, 2020, 18:02:44
Tv heet opeens Horizon4.
Dat soort gekkigheid, had het net voor elkaar dat m'n vriendin het ook allemaal begreep. [emoji23]

opfris cursus  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Zo hey, nou die Denon heeft vannacht als een malle staan pompen.
Wat een bizarre geluidsdruk icm met die luidsprekers, goed huwelijk.
Me echt staan verbazen hoe strak het momenteel wordt weergegeven. 
Zo hard zal het voorlopig niet meer staan, maar wel fijn om te weten dat het allemaal zo rechtop blijft staan als het gevraagd wordt.
Wapperende broekspijpen, ik hou er wel van.....

JohnWx

Citaat van: marvin op januari 01, 2021, 13:01:10
Zo hey, nou die Denon heeft vannacht als een malle staan pompen.
Wat een bizarre geluidsdruk icm met die luidsprekers, goed huwelijk.
Me echt staan verbazen hoe strak het momenteel wordt weergegeven. 
Zo hard zal het voorlopig niet meer staan, maar wel fijn om te weten dat het allemaal zo rechtop blijft staan als het gevraagd wordt.
Wapperende broekspijpen, ik hou er wel van.....

Met hoeveel mensen was u aan het feesten  8-) :wink: :-D



Merk je verschil t.o.v de Marantz en mag het ook niet zeggen maar nu ik die Klipschen monitoren heb en die ES receiver klinkt het "voller" anders maar ik ben ook van de versterker versterkt no less no more, ik heb alles op pure direct staan ben wel stereo man
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Die Marantz was wat warmer, vetter.
Maar die Denon laat meer detail horen.
Zeker in combinatie met audyssey is dit een betere match.
Ik luister zoals vannacht eigenlijk alles in multi stereo, audyssey meuk allemaal aan.

Rob46

Ik begrijp er helemaal niets meer van. Een versterker versterkt toch alleen maar? Een versterker kan toch niet warmer klinken of meer detail dan de ander laten horen?

TurboMarco

#1567
Citaat van: Rob46 op januari 02, 2021, 09:51:27
Ik begrijp er helemaal niets meer van. Een versterker versterkt toch alleen maar? Een versterker kan toch niet warmer klinken of meer detail dan de ander laten horen?
Je begrijpt niet wat audyssey doet?
Een HT versterker beschikt over talloze instellingen ,en in de loop der jaren zijn er nog wat bijgekomen. Zoiets moet je gewoon een keer meegemaakt hebben.

edit:
Vaak verliezen oudere versterkers hun glans en daarvoor word er met regelmaat het advies gegeven deze te laten reviseren ,de Marantz SR is redelijkerwijs ook aan een revisie toe en dat verklaart ook het één en ander.

edit(2):
Het is in ieder geval onmogelijk dat verschillen tussen de oren zitten :wink: :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Kon niemand vinden die die SR14 wilde nakijken.
Maar de stap naar audyssey en 8 HDMI ingangen is toch wel erg fijn.

Marvin

Citaat van: Rob46 op januari 02, 2021, 09:51:27
Ik begrijp er helemaal niets meer van. Een versterker versterkt toch alleen maar? Een versterker kan toch niet warmer klinken of meer detail dan de ander laten horen?
Is geen eerlijk vergelijk, maar het werd me gevraagd. [emoji16]
Die Marantz is al tegen de 20 jaar oud, daar zal best het een en ander aan mankeren qua versterking. Wellicht dat een service beurt dat verhelpt. Daarbij doe je de afstelling puur op gehoor en met een DB meter en meetlint.
Dat doet audyssey een stuk nauwkeuriger.
Het werd duidelijk tijd voor iets nieuws.
Iets dat kan worden bediend met m'n telefoon, een apparaat waar je gewoon een laptop aansluit via HDMI achter het klepje aan de voorzijde. 

TurboMarco

Citaat van: marvin op januari 02, 2021, 11:26:26
Kon niemand vinden die die SR14 wilde nakijken.
Maar de stap naar audyssey en 8 HDMI ingangen is toch wel erg fijn.
I know.

Ik moet zelf nog op de ouderwetse manier afstellen ,maar heb een keer een Marantz SR7005 hier gehad en merkte precies hetzelfde op als wat jij omschrijft.

Ooit komt er ook wat nieuws maar voorlopig red ik mij wel dat ouwe HT hok van mij.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Wilde vorig jaar al overstappen, maar toen had ik andere aankopen te doen.
Het is wel een stapje lager geworden dan ik voor ogen had, m'n koelkast helaas ook moeten vervangen.
Maar hier ga ik de komende paar jaar wel tevreden mee zijn.
Nu eens kijken naar een degelijke mediaplayer, maar dat zou ook zomaar weer een pc kunnen worden.

Maar de stap naar DSP is de juiste geweest.

TurboMarco

Hier ging pas geleden de vriezer kapot en een nieuwe koste ook weer 400,-
Goed een nieuwe streamert kon er gelukkig nog wel vanaf.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja broodnodig zo'n ding, maar zo zonde om te moeten kopen. [emoji1787]

TurboMarco

Ik heb ook het liefst dat zo'n ding een leven lang meegaat :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)