De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: Marantz 81 op juni 27, 2014, 21:44:44
Ik ga niks kopen de Focus 220 staan er weer
Terug bij jouw oude liefde. Die 220's zijn gewoon jouw geluid, je komt er steeds weer op terug.
Have fun!

WilliamB

Citaat van: xander32 op juni 27, 2014, 22:39:08
Terug bij jouw oude liefde. Die 220's zijn gewoon jouw geluid, je komt er steeds weer op terug.
Have fun!
HB veel luisterplezier Arjan .
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

de verkoop wilde niet echt lukken de Sitara,s klinken fantastisch maar er zit gewoon niet genoeg impact in het geluid vindt ik  ,ben altijd wel weggeweest van die Focus 220 we hebben weer laag wat je voelt in de bank 8-) alleen boost in bepaalde lage frequentie gebieden ,geen proppen in poorten nonono de bass knop nu op -3 db  en gewoon luisteren laatste tijd ben ik ook niet meer zo mee bezig eerlijk gezegd beetje zout van al die perfectie  clown1

WilliamB

De Sitara's klinken zeker erg goed, en die raak je wel kwijt. De markt zit nu een beetje op slot dus even geduld.
Anders even op het ht forum zetten.
Succes met de verkoop,en tot volgende week.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Er niet echt mee bezig zijn, dus rust in het luisteren en gewoon genieten, is een groot goed.
We hebben allemaal geen misselijke spullen staan, maar het gros kan er niet van genieten. Altijd maar beter beter meer meer.
Nutteloos pad als je het mij vraagt.

Cornelis1921

#2540
Citaat van: marvin op juni 28, 2014, 04:20:50
Er niet echt mee bezig zijn, dus rust in het luisteren en gewoon genieten, is een groot goed.
We hebben allemaal geen misselijke spullen staan, maar het gros kan er niet van genieten. Altijd maar beter beter meer meer.
Nutteloos pad als je het mij vraagt.
Jou aanvullend vraag ik mijzelf weleens af hoezeer die audioliefhebbers nu nog als serieuze muziekliefhebbers gekwalificeerd kunnen worden: Hardware (sound) first or Software (music) first?
Doch ook ik kan van goed geluid genieten, maar ik ben zo'n beetje genezen van het upgradevirus. Al vind ik iets nieuws aanschaffen nog alijd een hele (positieve) belevenis.

P.S. Dat "beter beter" en "meer meer" zou ook zomaar op mijn muziekaankoperij kunnen slaan, want dat is van hetzelfde laken een pak... :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Er komt soms iets op m'n pad en dat schaf ik dan aan, laatste upgrade was een extra 15" subwoofer.
Maar dat is dan ook een echt logische en direct waarneembare aanschaf. Wilde altijd al een dikke en dezelfde sub links en rechts op de mains. Verder staat hier al een aantal jaar hetzelfde, ik ben genezen.
Antwoord op de vraag; ik denk dat we allemaal muziek liefhebbers zijn maar dat een groot deel onbewust meer naar de apparatuur luistert en daar continue verbetering in zoekt dan dat men werkelijk nog gewoon van muziek kan genieten. Of films, zo je wilt.
Daar waar de installatie eigenlijk alleen maar een middel is om muziek/films af te spelen, is het een doel geworden.
Dat geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar wie de schoen past trekke hem aan...
Er is verder ook niets mis mee natuurlijk, maar ik ben blij daar niet meer mee bezig te zijn.
Keerzijde is dat als ik daar voorheen niet mee bezig was geweest, ik nu niet zo'n brute installatie zou hebben staan. Ik doe het niet weg, maar ik denk wel dat ik nu met minder ook tevreden zou kunnen zijn!

xander32

... ook voor mij is de installatie bedoelt om van de muziek te kunnen genieten.

Echter speelt die installatie daarin wel een voorname rol. Er ontstaat aangaande het doel eigenlijk een tweetraps raket;
het streven is te komen tot een installatie welke in staat is om mij optimaal bij de muziek te betrekken en mij van de muziek te laten genieten.

Daarop van invloed zijn o.a. mijn luistergewoontes, luistervoorkeuren, budget en prioritering.


Zo heeft Arjan meer dan enkel deze hobby en kan ik het mij goed voorstellen dat hij andere accenten zet.

Marantz 81

De AP,s zijn verkocht  byebye

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op juni 28, 2014, 12:38:22
De AP,s zijn verkocht  byebye
Toch snel verkocht.  :yes:
Nu weer genieten van de 220's  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Top  hello
Geluid van Dynaudio blijft toch verslavend  :yes: :wink:

Marantz 81

Ja ging vrij vlot de verkoop , alleen de man wilde blijkbaar graag gebruik maken van mijn kennis over apparatuur acoustiek en speakers ging lopen zeuren over 2 kleine krasjes die ikzelf nog niet eens gezien had en een kleine beschadeging aan het kabinet toen heb ik gezegd moet je maar nieuwe gaan kopen  frusty wou de dyn,s ook nog horen al met al 2 uur bezig opzich niet erg maar daarna had ik wel zoiets toedeloe  :schater:

Het is toch de hobbie om lekker bezig te zijn je set te veranderen/verbeteren , zeker een groot goed als je tevreden bent en kan genieten van je set het gaat toch om de muziek ik luister het liefst hoge kwaliteit Live opname,s , er is weinig mis met steeds weer te willen verbeteren van je set alleen moet het niet de boventoon voeren uiteindelijk zijn die verbeteringen/upgrades gericht om nog meer van de muziek te kunnen genieten  pompom

Volgende week weer naar william ben benieuwd naar zijn nieuwe speakers  HB

xander32

Citaat van: Marantz 81 op juni 29, 2014, 12:22:52
Ja ging vrij vlot de verkoop , alleen de man wilde blijkbaar graag gebruik maken van mijn kennis over apparatuur acoustiek en speakers ging lopen zeuren over 2 kleine krasjes die ikzelf nog niet eens gezien had en een kleine beschadeging aan het kabinet toen heb ik gezegd moet je maar nieuwe gaan kopen  frusty wou de dyn,s ook nog horen al met al 2 uur bezig opzich niet erg maar daarna had ik wel zoiets toedeloe  :schater:

Het is toch de hobbie om lekker bezig te zijn je set te veranderen/verbeteren , zeker een groot goed als je tevreden bent en kan genieten van je set het gaat toch om de muziek ik luister het liefst hoge kwaliteit Live opname,s , er is weinig mis met steeds weer te willen verbeteren van je set alleen moet het niet de boventoon voeren uiteindelijk zijn die verbeteringen/upgrades gericht om nog meer van de muziek te kunnen genieten  pompom

Volgende week weer naar william ben benieuwd naar zijn nieuwe speakers  HB
Altijd gezellig bij William in de garage 8-).

WilliamB

Fijn om te horen dat de Sitara's zijn verkocht, en nu weer genieten van je Dyn's 220's  HB
Deze klinken bij jou gewoon erg goed, en het laag probleem ! Tja wie heeft erg nou geen problemen met zijn akoestiek.

Arjan tot zaterdag met Leo. Heb ook gehoord dat zaterdag erg mooi weer is, en misschien moeten we de koffie, en worstenbroodjes maar eerst buiten nuttigen.  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

 pompom pompom

Wordt weer gezellig mannen  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.