De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#1275
Citaat van: Marantz 81 op december 23, 2011, 18:22:48

Ga er nog eens op het gemak overna denken voordat ik wat verkoop  byebye
:yes: Now your talking sense! byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

 stupid Arjan, doe lekker rustig, wissel de komende week eens tussen de SR en de PM. Kijk hoe dat bevalt.
Merk je weinig verschil, kan je altijd nog gaan voor een HT-set. Staan nog genoeg kleine Dynaudio's te koop voor de surrounds en center.

WimPeu

Gewoon een combi maken net als ik dan hoef je niet te kiezen..ik snap niet waarom iedereen maar stug blijft denken dat je moet kiezen of dat je een stereo amp met HT doorlus moet hebben.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 23, 2011, 18:22:48
Met de monitoren heb ik geen acoustische problemen  :-)  maar met vloerstaanders waarschijnlijk bijna zeker weten wel

Ga er nog eens op het gemak overna denken voordat ik wat verkoop  byebye


still life

Citaat van: wbrands op december 23, 2011, 21:13:12
Citaat van: lo op december 23, 2011, 18:39:59
Kijk dat is weer verstandige praat  pompom

"vloerstaanders waarschijnlijk bijna zeker wel" Hmmmmmmm :roll:

Helemaal mee eens.

hij bedoelt vast dat ze monitors geen laagproblemen hebben (door het beperkte bereik)
met full range zuilen krijg je daar sneller mee te maken..

Citaat van: WimPeu op december 24, 2011, 09:23:07
ik snap niet waarom iedereen maar stug blijft denken dat je moet kiezen of dat je een stereo amp met HT doorlus moet hebben.

:yes:

ik voorspel evenwel een frisse sound (zonder sub) vs de PM,  zal bij muziek wsl nog meevallen
maar voor film zal het zeker wat mankeren icm monitors..

tenzij hij kan leven met een bereik van 50Hz~20kHz  :-D

verder is de SR kennelijk nog niet in bezit ? zeker de afstellings/ADSY-topics doornemen voor je setup
of assist vragen o/h forum natuurlijk..  :-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Heb het verschil beluisterd met de SR6005 en PM15S1 met als bron de sa11 en ud5005

Klinkt helemaal niet verkeerd met muziek op de SR6005 maar als ik dan de PM15S1 weer aansluit  :-o pompom

De premium set gaat dus sowieso de deur niet uit en men Dynaudio,s  :-) wil ik ook niet kwijt en in princiepe de set zo houden voor stereo daar kan ik toch echt geen afscheid van nemen  :no: heb regelmatig zoiets van is zo,n hoogwaardige weergave nu wel nodig want als ik bij vrienden of men pa ben die een HT set hebben dan zit ik ook echt te genieten en zou ik dat ook wel graag willen  8-)

Als ik nu ook echt HT erbij wil moet ik nog een schakelkast kopen ,sub ,center en sourround dat gaat flink in de papieren lopen aangezien het dan ook dynaudio zal worden en bijvoorbeeld een Rel sub en dan later nog bijvoorbeeld een paar vloerstaanders want met een sub in stereo wil ik niet en vindt ik niks ,na dat alles ben ik heeeeeeeeeeel veel geld armer  violent1 en heb al zoveel uitgegeven het afgelopen jaar  redface en dat heb ik ook niet dus ja gaat de SR weer  byebye

Ach je verandert eens wat  shutup clown1


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 24, 2011, 16:06:19
Heb het verschil beluisterd met de SR6005 en PM15S1 met als bron de sa11 en ud5005

Klinkt helemaal niet verkeerd met muziek op de SR6005 maar als ik dan de PM15S1 weer aansluit  :-o pompom

De premium set gaat dus sowieso de deur niet uit en men Dynaudio,s  :-) wil ik ook niet kwijt en in princiepe de set zo houden voor stereo daar kan ik toch echt geen afscheid van nemen  :no: heb regelmatig zoiets van is zo,n hoogwaardige weergave nu wel nodig want als ik bij vrienden of men pa ben die een HT set hebben dan zit ik ook echt te genieten en zou ik dat ook wel graag willen  8-)

Als ik nu ook echt HT erbij wil moet ik nog een schakelkast kopen ,sub ,center en sourround dat gaat flink in de papieren lopen aangezien het dan ook dynaudio zal worden en bijvoorbeeld een Rel sub en dan later nog bijvoorbeeld een paar vloerstaanders want met een sub in stereo wil ik niet en vindt ik niks ,na dat alles ben ik heeeeeeeeeeel veel geld armer  violent1 en heb al zoveel uitgegeven het afgelopen jaar  redface en dat heb ik ook niet dus ja gaat de SR weer  byebye

Ach je verandert eens wat  shutup clown1

kortweg lekker dagen vullen  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Je hebt het in ieder geval geprobeert :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

lo

Citaat van: Marantz 81 op december 24, 2011, 16:06:19
Ach je verandert eens wat  shutup clown1

:schater: :-D

Ben blij dat je weer op aarde bent terug  :yes:gekeerd
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

leek me al vreemd als je al voor een PM gekozen hebt dat je dan opeens geen verschil zou merken met de SR.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Toekeledoki zouden ze zeggen bij Jiskefet met die HT



http://www.youtube.com/watch?v=cJWllBhcrFs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citeeren dan later nog bijvoorbeeld een paar vloerstaanders want met een sub in stereo wil ik niet en vindt ik niks   

was vroeger ook mijn visie, maar een goeie integratie brengt wel meerwaarde..
bij een SR is die sub-support imho zowat essentieel

Citaat van: Marantz 81 op december 24, 2011, 16:06:19
,na dat alles ben ik heeeeeeeeeeel veel geld armer   en heb al zoveel uitgegeven het afgelopen jaar
dus ja gaat de SR weer  byebye


heb niet het idee dat het alle kansen gekregen heeft  :angel:
naar mijn inschatting is hij geeneens ingeregeld/afgesteld geweest..

maar goed.. hopelijk had je het apparaat op proef..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bramdg

PROFICIAT ARJAN met je laatste aanpassing van dit jaar (denk ik toch  clown1)......

en ja ......

Citaat van: Niber op december 23, 2011, 19:44:54
Maare nu belangrijkere zaken...

TTIWWP


Laat die mooie nieuwe SR maar eens zien.  :kwijl:

Ben echt benieuwd hoe die ook staat naast je Premium set in de kast

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

Citaat van: bramdg op december 25, 2011, 09:56:27
PROFICIAT ARJAN met je laatste aanpassing van dit jaar (denk ik toch  clown1)......

en ja ......

Citaat van: Niber op december 23, 2011, 19:44:54
Maare nu belangrijkere zaken...

TTIWWP


Laat die mooie nieuwe SR maar eens zien.  :kwijl:

Ben echt benieuwd hoe die ook staat naast je Premium set in de kast

Damn het is al van dat  :schater: .....miss toch nog even volhouden zoals still life ook juist zei .... en opeens hoor je wat je wil horen  pompom

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

De SR zit alweer in de doos ,kan geen foto meer maken er is niks mis met het apparaat hele mooie HT reciever maar zoals gisteren paar posts terug uitgelegd he  :-)